ZDRAVLJE

Što učiniti ako patite od nesanice?

Recept za bolji san 
Nesanica
Ima li nešto gore od osjećaja umora i to umora do one mjere da ste spremni za krevet jer padate s nogu, a opet, ne možete zaspati? I onda vam u misli dolaze svi problemi koje gurate pod tepih. Sve obveze koje morate odraditi, a odgađate ih.

Prije spavanja vam se sabere u jednu misao sve ono o čemu nikako ne biste trebali u tom trenutku razmišljati. Djelomično, rezultat je to i odraz stresnih životnih situacija kao i dnevne rutine koja vas vjerojatno opterećuje. To zna biti vrlo neugodno i jednom kada vam se to počne događati, nema natrag. Dogodi se najgori mogući scenarij i onda kao da uđete u rotor i teško se možete iz njega istrgnuti. Svaka noć postaje samo teža dok vam se nakon nekog vremena, zbog neprospavanih noći, ne poremeti i dnevna rutina. Nesanica se sve češće pojavljuje jer živimo užurbano i pod stresom, a upravo je ona, nerijetko i uzrok mnogih zdravstvenih poteškoća. Stručnjaci savjetuju da je izuzetno važno imati rutinu odnosno na spavanje ići uvijek u isto vrijeme. No, ponekad ni to ne pomaže. Kako biste utjecali i pokušali zaustaviti nalet nesanice i samim tim, nesnosne noći, pokušajte s napitkom koji dokazano, pomaže kod rješavanje ovoga problema.

Nesanica
 
Sastojci:

šalica jogurta
banana
žlica maslaca od badema
dvije žlice lanenih sjemenki 
2 kivija
pola šalice bademovog mlijeka
 
Sve sastojke stavite u blender, dobro promiješajte i popijte odmah nakon pripreme. Možete se pozdraviti s nesanicom jer će vam ovaj smoothie, bogat proteinima i omega-3 kiselinama pomoći da spavate kao beba. Evo i kratkog objašnjenja zašto stručnjaci ističu baš navedene namirnice. Banana je bogata kalijem i magnezijem, a oni su izvrsni za opuštanje mišića, ali i stvaranje nove energije koja će obnoviti vaš organizam dok spavate. Također, banana sadrži i triptofan, esencijalnu aminokiselinu koja sudjeluje u stvaranju hormona sreće serotonina, koja je i ključ za miran san. Jogurt, ali i drugi mliječni proizvodi sadrže triptofan i kalcij. Zato su nam bake i mame davale, kada smo bili maleni, šalicu toplog mlijeka prije spavanja jer ono umiruje. Ipak, jogurt je možda bolja opcija jer sadrži probiotike i lakše ćete ga probavati. Kivi je jedan od sastojaka koji pospješuje kvalitetu sna jer je bogat antioksidansima (glavnim krivcem za bolji san) i serotoninom, hormonom koji pomaže iniciranju sna i održavanju istog tijekom noći. Lanene sjemenke imaju visok udio omega-3 kiselina, što smanjuje anksioznost i stres (neke od glavnih uzroka nesanice), kao i triptofan. Bademov maslac sadrži visoku koncentraciju magnezija koji opušta mišiće. Sadrži i proteine koji će vam pomoći adrenalin prebaciti na mirniju razinu, opustit će vas i poboljšati kvalitetu sna. Sve navedene sastojke možete kombinirati, a možete ih konzumirati i na načine koji su vam draži. 
 
Foto: Unsplash 
Objavljeno: 07.11.2017. u 11:12

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p