ZDRAVLJE

Ne vjerujte svemu što mislite da želite pojesti!

Strašno vam se jede čokolada? Zapravo vam nedostaje magnezija
Postoje oni dani kada ništa ne može utažiti vašu glad kao veliki tanjur vruće tjestenine ili zasladiti nepce kao kockice i kockice... i kockice čokolade. Možda vam je obavezna ona treća kava koju ste popili i prije nego li je odzvonilo podne ili imate neku tajnu zalihu doma i/ili na poslu gdje skrivate obiteljsko pakiranje gumenih bombona za 'one krizne trenutke'.

I dok postoje različite teorije zavjere zašto nam se jede baš ona čokolada s onim lješnjacima ili u ponoć vodimo bitku protiv onog malog u našoj glavi koji je vječito gladan i taj isti bi baš uvijek da u pidžami i šlapama uđete u auto i puni samopouzdanja ušetate u prvi dežurni 'Mekić'. I iako nemamo ništa protiv ovakvih hrabrih pothvata, vaše tijelo, novčanik i traperice bit će vam zahvalni ako im ponudite (zdraviju i jeftiniju) alternativu.

Rješenje je daleko jednostavnije. Naime, nutricionistica Amy McKendrick smatra kako naše tijelo žudi za određenim vitamina i mineralima, a ne specifičnom hranom. Ako ste primijetili kako svaki dan u isto vrijeme osjećate neopisivu želju za primjerice čokoladom, velika je vjerojatnost da vašem tijelu zapravo nedostaje magnezija. Ako znate za čim vaše tijelo i organizam žude, vrlo lako ćete pronaći zdraviju opciju i poštedjeti vaš novčanik, ali i traperice novih stiskanja.


Ako vam treba: čokolada
Zapravo vam treba: magnezij
Koji možete pronaći u orašastim plodovima, sjemenkama, mahunarkama te voću


Ako vam trebaju: slatkiši
Zapravo vam treba: krom, ugljik, fosfor, sumpor ili triptofan
Koje možete pronaći u orašastim plodovima i sjemenkama, mahunarkama, voću, ribi, jajima, mliječnim proizvodima, brusnicama, grožđicama i batatu.


Ako vam treba: masna hrana
Zapravo vam treba: kalcij
Koji možete pronaći u brokuli, kelju, mahunarkama, siru ili sezamu.


Ako vam treba: kruh odnosno ugljikohidrati
Zapravo vam treba: nitrogen
Koji možete pronaći u namirnicama s visokim udjelom proteina poput mesa, ribi, jajima, mliječnim proizvodima, mahunarkama i orašastim plodovima.


Ako vam treba: kava
Zapravo vam treba: fosfor, sumpor, sol ili željezo
Koje možete pronaći u ribi, govedini, jajima, crvenim paprikama, češnjaku, jabučnom octu, morskim algama ili raznom zelenom povrću.

Foto: Unsplash
Objavljeno: 19.06.2018. u 10:58

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p