ZDRAVLJE

Svakodnevne navike za koje niste ni znali da vam utječu na zdravlje

Doznajte koje su i mijenjajte ih na vrijeme
Uključujete li dovoljno zdravih navika u svoju svakodnevicu? Vjerojatno ćete svakodnevno oprati zube i pokušati jesti zdravu hranu no jeste li znali da baš kao što vas zdrave navike čine zdravijima, one pogrešne vam mogu uništiti zdravlje?!
 
I sigurno si sada mislite kako, ako nemate niti jedan porok, nemate niti jednu lošu naviku. Stručnjaci naglašavaju da mnogi od nas svakodnevno čine stvari za koje nisu ni svjesni koliko su štetne za njih. Mnogi od nas ni ne znaju koje su im nezdrave navike. Kako ne biste bili više u zabludi i kako biste na vrijeme mijenjali rutinu koja vam šteti, otkrili su nam nekoliko nezdravih navika i to onih najčešćih.

Započinjete dan s negativnim mislima

Baš kao što će negativno prosuđivanje i doživljaj vašeg tijela utjecati na vaše zdravlje tako će i buđenje s negativnim mislima utjecati na vaš um. Obje su radnje štetne i ne koriste vam. Liječnici objašnjavaju da buđenje s negativnim mislima može učiniti vaš dan još zahtjevnijim nego što on uistinu mora biti. Način razmišljanja vrlo je važan i može utjecati na vaše reakcije na situacije s kojima se suočavate. Ujutro navedite tri stvari zbog kojih ste zahvalni i tri stvari koje ćete ostvariti taj dan. Budite prije svega zahvalni na svemu što imate. Zahvalnost će vam pomoći da započnete svoj dan u dobrom raspoloženju i dat će vam energiju za rješavanje problema koji će vam doći tijekom dana.

Pijete dijetalne sokove

Ako mislite da si dobro činite što pijete samo dijetalne sokove, niste u pravu. Oni vas, istina, neće opteretiti kalorijama, ali će zato na druge načine naštetiti vašem zdravlju. Umjesto da pijete takve napitke mogli biste okus obične vode poboljšati dodavanjem limuna, mente ili krastavca. 


Ne spavate redovito

Baš kao što vam tehnologija u krevetu nikako ne koristi, isto je i s nespavanjem. Zapravo, gubitak sna negativno utječe na cijelo tijelo. Nedostatak sna može potaknuti oslobađanje hormona stresa kortizola. Također, može spriječiti da vaš mozak dobije ono što mu je potrebno pa bi vam se mogli poremetiti i drugi sustavi u tijelu. Stručnjaci predlažu da umjesto preskakanja spavanja, planirate sedam do devet sati sna. Za većinu to znači da će morati odabrati vrijeme za ići na spavanje na temelju vremena kada trebaju ustati. Na primjer, ako trebate ustati u 6 ujutro, a želite osam sati sna, morat ćete na spavanje ići u 22 sata. Planirajte svoje vrijeme za spavanje i dajte sebi vremena da se opustite.

Preskačete obroke

Ako imate tendenciju preskakanja obroka u nadi da ćete izgubiti težinu, trebate znati da to može negativno utjecati na vaše zdravlje. Redoviti obroci dat će vam energiju i ubrzati metabolizam. Mnoge žene pokušavaju izgubiti težinu misleći da će im u tome pomoći preskakanje obroka. No, to može zapravo rezultirati sporijim metabolizmom pa čak i povećavanjem tjelesne težine. A vjerojatno ćete se i osjećati umorno, razdražljivo i bit ćete sami sebi "teški" umno. Zdravi snackovi jednako su važni kao i glavni obroci. To su maleni obroci koji vam pomažu pri održavanju razine gladi i energije kako biste mogli izdržati do sljedećeg obroka. Umjesto preskakanja obroka, planirajte jesti svaka dva do četiri sata kako biste održali razinu energije i ubrzali metabolizam. Stavite si alarm ili napišite u osobni kalendar podsjetnik kako biste bili sigurni da nećete preskakati jela.

 
Perete ruke prebrzo

Vjerojatno znate da morate često prati ruke kako biste spriječili infekcije i bolesti, ali koliko vremena trošite na pranje ruku svaki put kada to činite? Ako je to manje od 15 sekundi, šanse su vrlo velike da se nećete riješiti nečistoća. Liječnici naglašavaju da je za kontrolu bolesti važno na pranje ruku izdvojiti minimalno 20 sekundi i kažu kako nas manje vremena potrošenog na pranje ruku dovodi do rizika izlaganju virusima i bakterijama. 

Ocjenjujete se uz pomoć zrcala

Jeste li znali da ste vi sami krivi za osjećaj i prosudbu vlastite vrijednosti ako ih donosite na temelju onoga što vidite u zrcalu? Iako je lako ocijeniti sebe na temelju svog izgleda, taj bi vam čin mogao uzrokovati manjak samopoštovanja, ali i utjecati na mentalno zdravlje. Umjesto da se zrcalo koristi samo za vizualnu povratnu informaciju, ono je postalo mjerilo za odlučivanje koliko smo vrijedni kao ljudi.  Osobni treneri ističu da je to štetno jer su naši mozgovi osjetljivi. U osnovi, ono što neprestano govorimo o sebi, vrlo je izgledno da ćemo početi i vjerovati. Kako biste se riješili ove ne baš kul navike, treneri predlažu da svaki put kada se pogledate u zrcalo date sami sebi kompliment. Recite sami sebi što je to što vam se sviđa na vama. Zamijenite svaki negativni komentar s pozitivnim i vrlo ćete se brzo osjećati mnogo bolje.
Foto: Pexels
Objavljeno: 20.03.2018. u 15:12

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p