ZDRAVLJE

Učinkoviti trikovi protiv kroničnog umora

Kronični umor može se pobijediti
kornični umor
L
judi se toliko često žale na umor i iscrpljenost da su liječnici ovu tegobu proglasili najčešćim zdravstvenim problemom s kojim im pacijenti dolaze. Nasreću, postoji veliki broj trikova koji vam mogu pomoći u borbi protiv kroničnog umora.

Često osjećate jak umor te se borite da ostanete budni i odradite sve svoje dnevne obaveze? Ako vam se energija nikako ne može vratiti koliko god da spavali i umor ne nestaje, možda imate sindrom kroničnog umora. Naravno, najprije morate isključiti ozbiljnije bolesti i posavjetovati se s liječnikom. Ako se zbog kroničnog umora osjećate frustrirano, nažalost snaga volje vam ne može pomoći, ali postoje odlični trikovi koji mogu!

kornični umor

Umor pobijedite hranom 

Jedite kvalitetan doručak i pet malih obroka kroz dan, umjesto tri velika. Pokušajte ograničiti veličinu obroka na najviše 300 kalorija. To će zadržati vašu razinu šećera u krvi stabilnom i spriječiti da vam energija naglo padne. Također smanjite unos ugljikohidrata i namirnica koje sadrže bijelo brašno i šećer jer će one naglo podići razinu inzulina u krvi, a zatim ga naglo spustiti pa ćete se osjećati slabo i umorno. Smanjite unos masne hrane, a jedite više namirnica bogatim vlaknima i složenim ugljikohidratima, kao što su žitarice od cijelovitog zrna i povrće. Ako baš morate jesti ugljikohidrate, birajte one napravljene od integralnog brašna.  

Kalij je odličan u borbi protiv umora pa postoji jedan odličan domaći recept koji kaže da izrežete jedan srednji, oprani, ali neoljušteni krumpir na ploške i potopite ga u vodi preko noći. Ujutro izvadite ploške kurmpira i popijte tekućinu u kojoj su se namakale. Dobit ćete prirodan tonik prepun kalija. Još jedan prirodni pomagač u borbi protiv umora je i špinat koji sadrži kalij i vitamine B skupine, a sjetite se samo koliko je pomogao Popeyeu!

kornični umor

Dodaci prehrani

Ako vam niti pravilna prehrana ne uspije pomoći, možda njome ne unosite dovoljno vitamina i minerala pa slobodno posegnite za dodacima prehrani. Najučinkovitiji je ginseng, drevna biljka koja pomaže podići energiju. Potražite onaj dodatak prehrani koji sadrži najmanje četiri posto ginsenga. Magnezij je također odličan mineral koji vam može pomoći u borbi protiv umora jer sudjeluje u stotinama kemijskih reakcija u tijelu. Konzumirajte ga oko 400 mg dnevno.

Koenzim Q10 također može pomoći organizmu da mu se vrati energija. Inače se nalazi u orašastim plodovima i nekim uljima, a možete ga uzimati do 30 miligrama dva puta dnevno. Možete posegnuti i za multivitaminskim kombinacijama kako bi dobili sve potrebne mikronutrijente i vratili organizmu potrebnu energiju.

kornični umor

Tjelovježba

Tjelovježba je jedan od najučinkovitijih načina za suzbijanje umora. Ako dnevno barem 30 minuta vježbate aerobne oblike vježbi, sigurno će vam pomoći kod umora. Vježbanje vam daje veće količine energije i nakon vježbanja ćete moći bolje spavati pa ćete biti odmorniji. Razmotrite prakticiranje joge ili tai chija. Ti drevni oblici vježbanja omogućit će vam fizičku aktivnost, ali i mentalno opuštanje. Ako se osjećate umorno probajte 10 minuta raditi vježbe niskog intenziteta, trebale bi vam instantno pomoći.

kornični umor

Spavanje

Uvijek idite spavati u isto vrijeme, čak i vikendom jer će tako vaše tijelo imati rutinu i stalan raspored spavanja pa neće doživljavati šokove koji se mogu dogoditi ako nekoliko puta tjedno spavate nekoliko sati manji. Nemojte dugo drijemati, ako drijemate tijekom dana. Neka ta kratka spavanja traju manje od pola sata jer ćete inače naviknuti tijelo pa će tražiti još više i više sna. 

Brzi trikovi protiv umora

Pijte vodu kroz cijeli dan. Barem osam čaša i ne čekajte kada osjetite žeđ jer ste već tada dehidrirani. Čak i mala dehidracija može rezultirati naglim umorom. Pića koja sadrže kofein, svedite na minimum. Takva pića dat će vam brzu dozu energije, ali će vam nakon toga energija i brzo pasti pa ćete biti još umorniji nego prije. Također bi trebali smanjiti količinu alkohola kojeg konzumirate jer on diže razinu šećera u krvi i naglo je spušta. Ako slijedite barem neke od svih ovih trikova, umor će se sigurno smanjiti, ako ne i nestati! 

T.K.
Foto: Pexels, Unsplash i Pinterest
Objavljeno: 27.09.2016. u 13:26

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p