ZDRAVLJE

Znate li koji su zdravi šećeri najbolji?

Popis zdravih šećera koji bi nam trebali biti prioritet
šećer
Budući da zdravi zaslađivači postaju sve popularniji zanimalo nas je, što bismo od svega ponuđenog na tržištu, trebali najčešće konzumirati?! Jesu li sve te zamjene za šećer, s kojim smo se susreli još dok smo bili maleni, zaista bolje i zdravije? 

Vjerojatno ste od osoba koje jedu zdravo čuli da vrlo često govore o kokosovom šećeru, medu, brezinom šećeru i ostalim vama nepoznatim zaslađivačima čije „mehanizme“ djelovanja ne razlikujete baš mnogo. Osim po nazivu. Ono što je osnova znanja o šećerima i što smo trebali naučiti još u osnovnoj školi jest da razlikujemo saharozu i fruktozu. Saharoza se razgrađuje u glukozu i fruktozu prije nego što ode u krvotok i podigne razinu glukoze u krvi. Fruktoza, s druge strane, ne ulazi u krvotok poput glukoze. Kako bilo, jedna vrsta šećera nije nužno bolja od druge. Jer budimo realni, previše šećera u obliku saharoze, glukoze ili fruktoze može dovesti do zdravstvenih problema. A utjecaj koji šećeri imaju na vas zaista ovisi o tome koliko ih konzumirate. Stoga, razmislite o unosu šećera u obliku 5 do 10 posto unosa kalorija dnevno. Ako želite biti umjereno fit recimo 15 posto tjelesnih masti muškarci, a od 23 do 25 posto žene, onda možete konzumirati malo više šećera. Ako želite „pločice“ na trbuhu morat ćete jesti manje šećera. Konzumirajte šećer u kojemu uživate i koji vam je najdraži izbor, ali u umjerenim količinama. Kako biste znali kojim redom odabirati zdrave šećere, nutricionisti su napravili popis. Od onih najboljih prema manje dobrim zaslađivačima.
 
Stevija

Riječ je o prirodnoj zamjeni i dodatku koji nema kalorija, a dobije se od lišća biljke stevije. Ako uspoređujete zaslađivače koji imaju kalorije s onima koji nemaju, stevija je na samom vrhu. Ne diže šećer u krvi, prirodna je i korisna kada se konzumira u razumnim količinama. Bioaktivna je i može imati neke protuupalne učinke, ali vam i može pomoći da smanjite kalorije.

Med

Riječ je o mješavini fruktoze i glukoze. Med ima antimikrobiološke i antibakterijske osobine pa se može koristiti i kao sredstvo za suzbijanje kašlja ili grlobolje. Sadrži mnogo korisnih svojstava, a u konačnici, na ovu namirnicu možemo gledati više kao na hranu nego kao na šećer. Bogat je ugljikohidratima, ali ima i visoku kalorijsku vrijednost.

šećer

Kokosov šećer

Ovaj je zaslađivač dobio mnogo pozitivnih ocjena. Dobije se iz kokosa i manje je obrađen pa zato i zadržava prirodnu smeđu boju poput sirovog šećera. Također, može sadržavati tragove minerala poput magnezija, kalija i inulina. On je visoko kalorični zaslađivač koji može izazvati napredne procese koji postupno dovode do razgradnje kolagena.
 
Čista šećerna trska

Riječ je o nerafiniranom šećeru koji se dobije iz šećerne trske. Naziva se još i turbinado šećer. Može se pojaviti i u tekućem stanju i često se koristi za zaslađivanje nezaslađenih napitaka primjerice onoga od badema, konoplje i zobi, ali i u mnogim zdravijim receptima za pripremanja pečene hrane. Zadržava melase i vlagu iz postrojenja pa tehnički, kada ga konzumirate, trošite manje šećera, ali i unosite manje kalorija nego s običnim šećerom, što ga naravno, čini zdravijim.
 
Agava

Sadrži više fruktoze nego glukoze (čak i 90 posto fruktoze). Voljet će ga obožavatelji sirupastih okusa. Dobro se miješa s tequilom, što ga čini glavnim dodatkom u obožavanom piću - margariti. Preporučuje se osobama koje imaju dijabetes. 

šećer

Smeđi šećer

Ostaci melase iz procesa rafiniranja dodaju se natrag u šećer nakon obrade. To mu daje tamniju boju, ali i manju količinu hranjivih tvari koja se mjeri tek u tragovima.

Granulirani bijeli šećer

Izrađen je od šećerne trske ili šećerne repe, nudi najblaži okus, lako se miješa u pića (i topla i hladna).
Foto: Unsplash
Objavljeno: 06.02.2018. u 16:15

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p