FIT

Znate li što vašem tijelu treba ove zime?

Nemojte odgađati svakodnevicu u koju ćete uvesti zdrave navike
Tijelo
Zvuči li vam apsolutno nevjerojatno započeti i željeti ući u novu godinu s istom kilažom na kojoj ste trenutačno? Možete li vjerovati da je moguće ne staviti na popis novogodišnjih želja,  gubitak neželjenih kilograma? 

Blagdani su nam na vratima i nitko od nas ne bi trebao proživljavati borbe unutar sebe.  Baš nikakve. Niti one individualne, ali ni one interaktivne. I da, zaista je moguće, ne samo preživjeti ovu godinu, već i ponosno zakoračiti u sljedeću.  A način na koji je to moguće, na dohvat vam je ruke. Želimo vam pomoći da se svakodnevno osjećate energizirani, pomognete sami sebi u zamahu na putu uništenja viška masnoća i riješite se toksina iz svog tijela. I tako biste se trebali osjećati cijele godinu, bez obzira na godišnje doba. Iako se svi uvijek na gubitak kilograma usredotoče u ljetnim mjesecima, ne vidimo razlog zbog kojeg ne biste već sada počeli paziti na svoj izgled i samim tim, dočekali proljeće spremniji i zadovoljniji.  

Manje nije više

Iako misija gubitka kilograma poziva na kalorijski deficit, jedan od vaših ciljeva trebao bi biti, pogotovo dok vam tijelo gubi masnoće, ne prestati s unosom hrane naglo. Trebali biste optimizirati unos hrane tako da pazite što jedete, a pri tom se hranite kvalitetno. Možda biste trebali uvesti više, ali količinski manjih obroka. Obroci koji će sadržavati voće, povrće, dobre masnoće, orašaste plodove i sve ostale namirnice koje se nalaze u obitelji zdravih proizvoda. 
 
Recite "ne" ekstremnim ograničenjima

Vjerovali ili ne, čak i kada pazite na unos hrane u organizam smijete si priuštiti i one trenutke kada ćete potpuno uživati. Ako i odaberete prilagodbu makro omjera, ona ne bi trebala biti toliko drastična da s jela koja sadrže 200 grama ugljikohidrata naglo dođete do onih s 50 grama ugljikohidrata. Ili da namirnice poput kruha, banana i slično, stavite preko noći na zabranjeni popis hrane. Pretjerivanje s ograničavanjem skupina hrane može dovesti do nezdravog odnosa s hranom ili, što je još gore, potpunog poremećaja prehrambenih navika. Zapamtite da smanjenje unosa kalorija ne znači eliminirati pojedine skupine hrane samo ih staviti o neke prihvatljive "gabarite".

Tijelo
Proteini su važni

Uzimanjem manje kalorija potaknut ćete tijelo da iskoristi više vlastitih resursa za energiju, po mogućnosti u "trgovinama" tjelesnih masnoća. Međutim, tijekom tog procesa, želimo minimizirati gubitak tankog tkiva što je više moguće. Zapamtite da metabolički aktivno tkivo pojačava brzinu metabolizma. A proteini koje ćete nastaviti konzumirati, pomoći će vam da ih zadržite. Razmislite i o onim dodatnim (vanjskim) proteinima koje ćete konzumirati uz namirnice bogate proteinima.

S dijetama treba znati 

Odricanje od hrane nikako ne bi smio postati vaš novi obrazac ponašanja. Ako i planirate biti na dijetama, trebali biste raditi pauze svakih 4 do 6 tjedana i u međuvremenu se vratiti u rutinu i jesti normalno tjedan dana ili više. Proširena razdoblja dijeta neće vas dovesti do željenog cilja.  Koliko god vam se učini primamljivo nastaviti s dijetom, pogotovo ako ste uočili napredak, nemojte to činiti. Odmorite se i dajte svom tijelu ono što mu treba. Naravno, opet, u kontroliranim uvjetima i bez pretjerivanja. 

Nemojte pretjerivati s kardio vježbama

Mnogi od vas, a posebice oni koji su u prošlosti iskusili gubitak težine i to kardio vježbama, mogu misliti da je savršeno vrijeme kada bi trebali kardio ponovno uključiti i dodati ga kao glavnu stavku u svoj fitness program. No, trebali biste pripaziti i biti umjereni. Tim više ako ste imali dulju pauzu od vježbanja. Vaš biste trening trebali temeljiti na vježbama snage. Nema potrebe za pretjeranim kardio vježbama i izostavljanju vježbi koje će vam pomoći vratiti snagu. A možda je ovo izvrsno vrijeme kada biste se mogli odlučiti i započeti s nekom drugom vrstom treninga, primjerice trčanjem?!  Štogod odlučili, dobro je da znate da hrana koju jedemo, misli kojima smo okupirani i aktivnosti koje imamo, utječu na našu energetsku vibru. Imajte na umu da kada pazite i njegujete svoje tijelo, činite dobro i svom umu.
Foto: Unsplash
Objavljeno: 30.11.2017. u 08:01

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p