MAKE UP

Razbili smo 5 mitova o (ne)zdravoj prehrani

Mojca Cepuš savjetovala nas je što i kako jesti za zdravlje i vitkost
food 
Pri nedavnom posjetu ptujskom Grand Hotelu Primus, imali smo priliku večerati s poznatom slovenskom nutricionisticom i kreatoricom BeFit programa za mršavljenje Mojcom Cepuš. Ova certificirana sportska nutricionistica prehranom se profesionalno bavi još od 2007. godine. Obzirom da nas zdrava prehrana veliko polje o kojem nikada ne znamo baš sve, za Mojcu smo imali mnogo pitanja, a najzanimljivije inserte znanja koje je ova stručnjakinja s nama podijelila, odlučili smo prenijeti dalje. Za vas smo razbili 5 najsočnijih mitova o prehrani.

Je li bolje jesti tri ili pet obroka dnevno?
Prema Mojci, trebali bismo preferirati tri obroka dnevno, no niti pet nije loše. Naime, ova nutricionistica smatra da je tijelo dizajnirano tako da veliki dio svoje energije koristi za probavu hrane pa, u teoriji, što manje probavljamo hranu, to naš organizam ima više energije za reparaciju organizma i druge funkcije. Ukratko, ljudsko tijelo je efikasnije kad ne probavlja hranu. Međutim, tri obroka će mnoge od nas ostaviti gladnima - čime riskiramo da pokleknemo i najedemo se nezdrave hrane.

“U slučaju da niste dovoljno mentalno jaki, radije jedite 5 puta u danu”
, savjetovala je Mojca.
 
food
Je li dobro jesti svježu salatu uz kuhanu hranu?
Većina nas će automatski pomisliti da je ovo idealan način prehrane, no Mojca smatra da je bolje jesti salatu ili voće kao predjelo, pa tek onda kuhano glavno jelo. Naime, radi se o tome da se povrće i voće brže probavlja, i onda zbog druge teže probavljive hrane fermentira u organizmu, gubeći pritom dio vrijednih nutrijenata.
 
food
Smrznuto ili svježe voće i povrće?
Začudo, Mojca smatra smrznuto voće i povrće mnogo boljim i zdravijim nego svježe bilje koje uvozimo iz dalekih krajeva jer kod nas nije povoljna sezona za njegov rast.

“Kod smrznutog voća, vi ga u sezoni berete i odmah zamrzavate, zadržavajući veliki dio nutrijenata koji ostaju netaknuti. Za razliku od toga, voće koje je do vas putovalo iz Južne Amerike, biti će siromašno nutrijentima”, poručuje Mojca.
 
food
Postiti - da ili ne?
Post iz dijetetskih razloga vrlo je kontraverzan predmet učestalih rasprava. Dok nekima nije jasno kako nešto što posve reducira hranu može biti zdravo za organizam, jer mu time ne pružamo adekvatne izvore energije niti građevni materijal za mišiće, Mojca smatra da je povremeni kontrolirani post zdrav. Razlog? Isti kao i ranije spomenuti: postom organizmu dajemo šansu da se potpuno posveti reparaciji organizma, umjesto da se energija preusmjerava na probavljanje hrane.
 
post
Dvopek ili tjestenina?
Naravno, nisu svi ugljikohidrati zlo, dapače oni nam trebaju u svakodnevnom životu, no Mojca nam je otkrila jednu zanimljivu distinkciju među tjesteninama: ona skuhana u al dente verziji, manje će nas udebljati jer je iskoristivost škroba iz nje značajno manja. Isto vrijedi za stari kruh: on je uvijek bolja opcija nego svježi, mirisni i topli kruh koji je tek stigao iz pekarnice.

“Dvopek je najbolja opcija ako morate jesti kruh. Ako ćete ga već jesti, investirajte u dobar pekač za kruh i napravite ga - sami. Svašta se danas stavlja u kruh
”, izjavila je Mojca.
foodZa kraj, Mojca nam je otkrila nekoliko korisnih informacija o hrani koju dosad nismo smatrali pretjerano zdravom.

“Suncokretovo ulje je odlično, no pripazite da nije u prozirnim plastičnim bocama jer oksidira i tada više nije dobro. Nerafinirani šećer je isto siguran u malim mjerama - premda ga nemojte koristiti ako ste dijabetičar. Isto vrijedi i za jaja: kod osoba koje nemaju problema sa šećerom, dva jaja dnevno neće uzrokovati visoki kolesterol. Općenito, pokušavajte jesti što više hrane iz vlastitog podneblja, postoji jasna veza između našeg podneblja i hrane koja nam najviše pogoduje zdravlju”, zaključila je Mojca.

J. S.
Foto: Fashion.hr
Objavljeno: 01.03.2015. u 09:00

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p