MAKE UP

Zašto je prirodna i organska kozmetika najbolja?

Biljnim ekstraktima i esencijama do zdrave i lijepe kože

 

Koliko često ste u drogeriji naišli na kozmetički proizvod na čijoj ambalaži velikim slovima piše ‘bio’, ‘eko’, ‘prirodno’ ili ‘organsko’? Jeste li se ikada zapitali što ti izrazi zapravo predstavljaju? Većini ljudi će već i sami pogled na ove pojmove uliti dovoljno povjerenja da se odluče za kupnju dotičnog proizvoda - smatrajući da time sebi, a vjerojatno i okolišu, čine veliku uslugu.

Trend prirodne i organske kozmetike u Hrvatskoj i svijetu ima brzorastuću tendenciju - kao pokret svijesti, ali i kao marketinška strategija. Ipak, na našem tržištu standarde prirodne i organske kozmetike srećom zadovoljavaju mnogi brendovi poput Dr. Stribor kozmetike, zatim Dr. Pasha, Ahava, John Masters Organics, Cattier, Biobaza, Sapunoteka, Ulola i Weleda proizvodi.

Koncept prirodne kozmetike počiva na filozofiji da smo okruženi prirodnim (dakle, nerafiniranim) ljekovitim i njegujućim tvarima iz bilja koje možemo koristiti za izradu kozmetike. Ovakva kozmetika neće u sastavu imati mineralno ulje, parafine i petrolate, sintetske mirise, boje i konzervanse niti genetski modificirane sirovine; u pravilu će uvijek biti na bazi biljnih ulja i maslaca, eteričnih ulja i ekstrakata, infuzija i macerata, a nerijetko ćemo u takvim pripravcima pronaći i potpuno sirove sokove iz bilja, voća i povrća, poput limunovog soka, ili minerale poput soli. Obzirom da je ovakva nekonzervirana kozmetika lako kvarljiva, vrlo rijetko ćemo neki posve prirodan proizvod pronaći na policama dućana. Proizvodi koje ipak viđamo u omiljenim drogerijama i koji mogu nekonzervirani trajati šest ili više mjeseci, gotovo uvijek dolaze u obliku prirodnih ulja i maslaca jer takvi sastojci naprosto nisu idealan medij za razvoj mikrobnih organizama koji uzrokuju kontaminaciju proizvoda.

Mnogo češće od prirode kozmetike, u dućanima ćemo vidjeti proizvode organske kozmetike koja u sebi može sadržavati i sintetske sastojke - organskog podrijetla. Ova kozmetika zapravo predstavlja kompromis između potpuno prirodne i sintetske kozmetike jer u sebi objedinjuje najbolje od oba svijeta: i dalje joj je sastav pretežito prirodan i siguran za korištenje, no najčešće je i konzervirana sastojcima na organskoj bazi zbog čega joj je rok trajanja duži i ne zahtijeva čuvanje na izrazito hladnim mjestima, kao što je to slučaj s posve prirodnom kozmetikom koja u sebi ima vodenu fazu (hidrolate, Aloe veru, infuzije) i u kojoj se lako razviju bakterije i plijesan. Organska i ekokozmetika mora biti certificirana kao organska što ćete lako provjeriti na poleđini ambalaže, i kao europski standard ovdje se ističu Ecocert, BDIH, Cosmebio, Soil Association, AIAB / ICEA i Biogarantie.

Na kraju, zašto odabrati ‘zelenu’ kozmetiku? Premda i prirodan kozmetički proizvod može ponekad izazvati lokalnu iritaciju kože u osjetljivih pojedinaca (što se pogotovo odnosi na proizvode s visokim udjelom određenih eteričnih ulja), birajući kvalitetnu certificiranu prirodnu i organsku kozmetiku uklanja se (ili barem značajno reducira) mogućnost unosa dugoročno puno opasnijih sirovina na kožu, a zatim i u krvotok. Zanemariv nije niti ekološki aspekt ove priče jer mnogi ekobrendovi idu i korak dalje u pokušaju da za ovu kozmetiku osiguraju razgradivu ambalažu ili uopće ne formuliraju svoje proizvode s ekološki neprihvatljivim sirovinama poput silikona i naftnih derivata, a biti dio ekoniše na neki način implicira i odgovornost prema proizvođačima sirovina što uglavnom osigurava fair-trade politiku. Na primjeru mnogih brendova koji vremenom reformuliraju svoje proizvode poštujući standarde biološke i etične proizvodnje, praktični zaokret u ‘zelenom’ smjeru je nedvojbeno jedan od osnovnih beauty koncepata budućnosti - osviješten, human i neodvojiv od šire društvene i ekološke problematike.

Jelena Skendžić

(Babushka's Suitcase)

Objavljeno: 01.07.2014. u 11:38

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p