VIJESTI

ASOS-ovi modeli imaju strije. Pa što onda?

Kad modeli u badićima ne prođu Photoshop

Kao da baš nikada nisu pale s bicikla, spotaknule se preko žniranca i ogulile koljeno ili pak pojele išta drugo osim lubenice i svježeg krastavca, modeli u modnim i beauty kampanjama obično imaju kožu lišenu ikakvih "nesavršenosti", "mana", uspomena na dječje nestašluke ili nevješta depiliranja u mraku pretupom britvicom. Nakon mnogo peglanja, stražnjice i bedra modela za kupaće kostime izgledaju kao da nisu podnijele baš nikakav teret života. 

I premda je baš svima jasno kako se radi o nerealnoj slici ženskog tijela te kako malo koja žena izgleda u badiću kao model s naslovnice ženskog magazina, fotografije žena namijenjene komercijalnoj uporabi u domenama poput mode i ljepote redovno prolaze vrlo temeljitu postprodukciju kako bi od žena učinile nerealne i nedodirljive persone bez ikakve vidljive mane. No, budimo realni, razlog tomu poprilično je jasan. No, ne treba biti naivan, veliki brendovi ne prodaju nikada samo odjeću, nakit illi make-up, oni prodaju nešto mnogo više - iluziju dobrog života/ ljepote/ coolnessa/ privlačnosti (što ćete postići kupite li njihov proizvod, jasno). Oni ne prodaju realnost (jer to već imamo i baš nam nije nešto napeta), oni prodaju težnju, ono što bismo svi željeli biti - zgodni, mladi i prihvaćeni. Silno peglanje ženskih stražnjica (lica, dekoltea i svega ostalog do razine neprepoznatljivosti) upravo je produkt te težnje da vam se brend, kada gledate njegove vizuale, čini barem malo nedostižnim, a samim time i poželjnim, da jedva čekate staviti im svoj novac u džep i osjećati se da ste prisvojili barem djelić tog imidža koji brend proklamira.

Pronaći gram celulita ili ožiljak od akni u modnim ili beauty kampanjama jednako je zahtjevan zadatak kao pogoditi sretne brojeve na lutriji, no da ste se kladili na ASOS, posrećilo bi vam se. Naime, poznati je retailer odjeće na svojim virtualnim stranicama objavio fotografije modela u kupaćim kostimima bez da im je prije objave svima fino odstranio omražene kožne detaljčiće poput strija, ožiljaka, madeža ili prištića. Internet je takvo što jedva dočekao jer smo se, tijekom duge ere Photoshopa, očigledno poprilično zasitili tog "prodavanja" nerealnih ženskih tijela pod etiketom "normalno". Zalomio se tek tu i tamo pokoji zlobni tweet nekog anonimnog i ogorčenog stanovnika interneta koji jedva čeka sesiju pljuvanja po drugima, no načelno su komentari na račun ASOS-ovog poteza itekako pozitivni.

No, da se ne biste odmah obrušili na spomenuti brend te zaključili kako se i dalje radi samo o mladim i vitkim djevojkama (a ostali su isključeni), u ASOS-ovu ćemo obranu reći kako brend u ponudi ima i plus-size liniju, a modele iz iste ne retuširaju. Naravno, mjesta za napredak uvijek ima, a put do prave inkluzivnosti još je dug i prilično neizvjesan. Možda zvuči preuveličano, no s godinama su se naše oči nekako previše naviknule na gledanje u savršena lica (i stražnjice), da smo internalizirali te norme i zbilja počeli razmišljati o vlastitom tijelu kao o onome s mnogo mana koje hitno treba "ispraviti". Posve ispranog mozga i s principima za koje su nam rekli da su "normalni", promijenili smo svoje težnje i povisili ljestvicu očekivanja zaboravljajući da ljudi izvan naslovnica glossy magazina izgledaju baš poput nas. Pa čak i cure s naslovnica glossy magazina. Kada s njih ogulimo sve te silne sate utrošene u Photoshop i te prikaze nerealne, božanstvene ljepote postat će samo normalne cure iz susjedstva. A na koncu konca, koga uopće briga za strije, ionako je ljeto. 

Foto: ASOS

Objavljeno: 30.06.2017. u 13:46

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p