VIJESTI

Jesu li neretuširane fotografije Beyonce uistinu šokantne?

Photoshop kao alat moderne ljepote
beyonce
Dok su ranije žene posezale za ružem ili tušem kako bi iz svojeg izgleda izvukle maksimum, posljednjih godina tradicionalni načini uljepšavanja više nisu dovoljni sami po sebi. Photoshop i slični programi za obradu slika kao sredstva artificijelnog uljepšavanja, masovno se koriste u mainstream medijima, ali sve više i među običnim ljudima kojima postaje nezamislivo svoju sliku u neuređenom izdanju postaviti na društvene mreže. Upravo zbog tog pritiska da uvijek izgledamo savršeno, vijesti poput curenja neretuširanih fotografija celebrityja dočekane su sa nezavidnom razinom voajerističkog interesa među publikom.


Upravo ovakav scenarij dogodio se i Beyonce kada su nedavno procurile njezine fotografije iz 2013. sa snimanja L’orealove reklame, a koje je objavila stranica Beyonce World.
Nedugo nakon objave, Twitter i druge društvene mreže bile su preplavljene fotografijama koje Queen B pokazuju u izdanju koje joj navodno ne laska. U obzir, naravno, nije uzeta činjenica da slavna pjevačica na slikama i dalje izgleda apsolutno fenomenalno: fokus rasprave vrtio se oko njezine nesavršene kože koja je, prema navodima same stranice, publici trebala akcentirati činjenicu da je i Beyonce samo žena.

beyonce
Je li veći problem onda u uzdizanju pojedinca na zamišljeni pijedestal nadrealne ljepote korištenjem Photoshopa ili u demistificiranju tog nestvarnog ideala objavama nelaskavih fotografija preko kojih sami sebi dokazujemo da nismo ništa drugačiji od neke zvijezde? Podsjetimo se na trenutak samo Beyonceinih slika sa Super Bowla 2013. koji su na jednak način dočekane s ovacijama koje su nas podsjećale da i Queen B ponekad izgleda loše.
 
cindy
Nedavno je Cindy Crawford svojevoljno u javnost pustila svoje neretuširane fotografije i, unatoč vidljivim promjenama tijela, njezina je akcija dočekana s aplauzom. Slike prikazuju normalno, štoviše lijepo i prirodno tijelo žene srednjih godina koja je majka i koja je očito ponosna na vidljive tragove svojeg životnog iskustva: celulit, višak kože i trbuščić. No, nije svaka neretuširana fotografija ženskog tijela dočekana s oduševljenjem: kad su procurile neretuširane fotografije Madonne sa snimanja Louis Vuitton kampanje 2009. godine, nitko nije čestitao kraljici popa na opuštenoj koži i ostarjelim, premda zavidno definiranim rukama koje, ako ćemo iskreno, jednako priliče srednjovječnoj ženi kao i višak kože hrabroj Cindy Crawford.

madonna
Razlika je isključivo u distributeru neretuširanih fotografija. Osoba koja sama lansira neretuširane fotografije u javnost šalje pozitivnu poruku o svojem tijelu, licu ili godinama, a svaka neretuširana slika koja procuri do medija jasno upućuje na prijetvornu namjeru da se osoba od interesa prikaže u savršenom i nedostižnom obliku. Phothoshop kao alat kojeg koristi apsolutno svaki fotograf ovako dolazi na loš glas kao diseminator lošeg utjecaja na našu mladež i glavni generator kompleksa čitavog svijeta. Ideja koji se nalazi u srži ove problematike, misao da je ljepota osnovna vrijednost ljudskog bića, ovako nastavlja mirno egzistirati mimo hajke na đavolji instrument kojeg kolokvijalno zovemo Phothoshop.

Trebamo li se opterećivati dometima Photoshopa i razvijati teorije o tome tko se retušira, a tko ne? Naravno da ne. No, sve dok su nam glavna preokupacija u životu tri prištića na Beyonceinom desnom obrazu, i sve dok zbog njih lamentiramo o tome kako je zbog njih Queen B stvarna žena, usko shvaćanje ženske ljepote će i dalje vladati našim životima.

Jelena Skendžić
Foto: Beyonce World, BryanBoy, Marie Claire
Objavljeno: 19.02.2015. u 11:48

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p