VIJESTI

„Odrasla sam na modnim časopisima, knjigama i sjajnim filmovima Johna Watersa“

Intervju: Simona Antonović
Hrvatska make up artistica Simona Antonović u svojoj domovini cijenjena je već godinama, a ovog listopada njen konstantan trud i rad, prepoznati su i izvan granica Hrvatske. Simona je, naime, dobila angažman za kojim čeznu tisuće aspirirajućih vizažista diljem svijeta te je, uz bok slavnoj Pat McGrath, šminkala modele na prestižnim revijama Givenchyja i Lanvina. Make up umjetnicama zajednička je predanost i talent kojim nadahnjuju ne samo kolege i mlade nade, već i svoju publiku, vječno zahtjevnu i željnu odličnih radova. Kako je bilo raditi na cijenjenom tjednu mode, gdje vidi početke svoje ljubavi prema make upu te kakvu njegu preporuča za zimske dane koji nam predstoje, Simona nam je otkrila u vrlo zanimljivom razgovoru.

Za početak čestitamo na sudjelovanju na pariškom tjednu mode! Šminkali ste modele na revijama Givenchyja i Lanvina, i to uz bok svjetski poznatoj vizažistici Pat McGrath. Kako je došlo do ove suradnje za pamćenje?

Hvala vam na čestikama. Prošle godine sam radila make up na prezentaciji Wella nove kolekcije koji je radio njihov glavni kreativni direktor Eugene Souleiman, svjetski frizerski superstar. On i glavna organizatorica su bili jako zadovoljni i preporučili su me agenciji koja zastupa Pat McGrath te sam išla kod njih na razgovor. Svidio im se portfolio, a nakon što ga je i Pat vidjela, pozvali su me na Paris Fashion Week čim je to bilo moguće.

Paris Fashion Week nalazi se u samom vrhu najjačih svjetskih tjedana mode. Kako je bilo snaći se u mnogo većoj organizaciji no što je slučaj s modnim događanjima u našoj maloj zemlji? Možete li sada, kada su se dojmovi slegli, povući neke bitne razlike i sličnosti?

Na Pariškom tjednu mode, koji je najjači modni događaj na svijetu, nije se teško snaći jer je sve jako dobro i ozbiljno organizirano. Od početka do kraja revije postoje ljudi koji se brinu i o najmanjim segementima tako ozbiljnog događaja. Kod nas se, često, sam snalaziš kako znaš i umiješ. Najbitnija i osnovna razlika između pariških i hrvatskih modnih revija je u tome da ne postoje kompromisi po pitanju kvalitete izvedbe. Dizajneri rade isključivo s najboljim vizažistima i frizerima jer si ne mogu dozvoliti da make-up ili frizure nisu u kreativnom skladu s njihovim radom - odjećom. Razlika je i u tome što make up, kao i frizure, ne odvlače pažnju od odjeće, kao što je puno puta slučaj kod nas. Osim toga, razlike se primjećuju u puno drugih detalja, a ono što je zajedničko cijelom događaju je hard core profesionalizam.

Nedavno ste odradili i domaći Cro-a-Porter, na kojem ste rezidencijalni vizažist. Kako jednom make up artistu izgledaju trenutci u backstageu prije izlaska modela na pistu? Koliko ljudi čini Vaš tim na licu mjesta?

Moj tim ljudi čini do 10 osoba, no taj broj varira, ovisno o broju modela za pojedinu reviju. Na posljednjem Cro-a-Porteru, primjerice na Elfs reviji, imala sam tim od 12 ljudi, a za Linea reviju trebala sam samo 5 asistenata. Par minuta prije izlaska i pokazivanja kolekcije, kada djevojke obuku odjeću i kad su već trenutak prije izlaska na pistu, rade se kontrola i korekcije make upa na licu i tijelu.

Kako je započela Vaša karijera? Kada ste se prvi put zainteresirali za make up i čarobne efekte kojima isti rezultira?

Profesionalna karijera mi je započela prije 12 godina u Londonu. Još od malena me zanimala moda i šminkanje, a odrasla sam na modnim časopisima, modnim knjigama i sjajnim filmovima Johna Watersa.

Tko su Vam uzori u poslu kojim se bavite? Pratite li posebno rad nekog cijenjenog vizažista?

Naravno da je Pat McGrath na prvom mjestu. Isto tako volim i cijenim rad Petera Phillipsa, kreativnog direktora Chanel make upa, a tu su još i Val Garland, kao i Aaron De May iz Lancomea. Nedavno sam radila s Alex Box, kreativnom direktoricom Illamasqua-e koja me oduševila kao umjetnica, osoba i profesionalac.

Kako izgleda prosječan radni dan jednog profesionalnog make up umjetnika?

Ovisi o količini posla. Modna snimanja često traju preko 12 sati. Ako nema snimanja, onda su tu sastanci, privatna šminkanja i edukacije u mom make up studiju, kao i pripreme za nadolazeća snimanja.

Koji su vaši omiljeni proizvodi s kojima stvarate magiju na licima svojih klijentica?

Bioderma Sensibio H2O - odstranjivač šminke. Krema za lice - Embriolisse, Chanel, Dermalogica. Baze - Becca, Illamasqua, Laura Mercier, Make up Forever. Shu Uemura eyelash curler. Olovke i sjenila za za obrve - Shisheido, Mac, Chanel, Face Stockholm, Illamasqua, Chanel, Bobbi Brown. Tekući puder - Chanel Vitalumiere Aqua, Jane Iredale mineralni puderi, Illamasqua, Sisley. Highlighter - YSL touche eclat, Chanel. Bobbi Brown paleta s korektorima. Diego Dalla Palma transparentni rižin puder u prahu. Palete sjenila Mac. Sjenila, rumenila, olovke za oči i usta i maskare - Mac, MUD, Illamasqua, Chanel, Diego Dalla Palma, Sisley, Jane Iredale. Kistovi - Mac, Jane Iredale, Illamasqua, Chanel.

Prošle godine otvorili ste vlastiti make up studio u centru Zagreba. Pretpostavljam da je to bio Vaš san i svojevrstan cilj u životu, zbog čega priliku za usavršavanje danas pružate i mnogim mladim ljudima željnim znanja. Ima li Hrvatska potencijala po pitanju budućih profesionalnih vizažista?

Potencijala svakako ima, ali mnogi koji žele biti profesionalni vizažisti ne razumiju da je, nakon završene škole ili tečaja, potrebno još jako puno rada, a samim tim i vremena, da bi postali ozbiljni profesionalni vizažisti. No nema ničega bez kreativnog talenta i senzibiliteta prema umjetnosti i estetici.

Kako gledate na sve veću pojavu samoukih make up umjetnica u domaćoj blogosferi?

To je odlično, isto kao i pojava modnih i beauty blogera. Njihov rad i želja za drugačijim pristupom, radom, pisanjem, viđenjem i informiranjem drugih na jedan način koji donedavno nije postojao je sjajna stvar za promoviranje mode među mlađom ekipom koja možda i ne kupuje i ne čita modne magazine čime jako obogaćuju našu modnu scenu, a i super je energija i entuzijazam kojeg unose u to što rade.

Poznati ste po vrhunskim suradnjama s vrhunskim domaćim fotografima, stilistima i modelima, zbog čega često dolazite pod povećalo budućih mladenki, koje žele da sve bude savršeno na njihov vjenčani dan pa stoga očekuju i besprijekoran make up. Izlazite li u susret tim uslovima?

Naravno. Jako volim šminkati ljude koji se, u većini slučajeva, po prvi puta susreću s profesionalnim šminkanjem jer količina njihove sreće i oduševljenja na dan njihovih vjenačanja koji je postignuta mojim šminkanjem je i meni neopisiv osjećaj zadovoljstva. Kroz razgovor i obostrane sugestije, uvijek dođemo do najboljeg rješenja za mladenku.

I za kraj, podijelite s našim čitateljicama trendove za jesen i zimu kada je make up u pitanju. Vrijedi li ona manje je više ili je imperativ istaknuti se? Koji je lijek za kožu sklonu dehidraciji tokom zimskih mjeseci?

Trendovi za jesen i zimu su: 'i manje je više' i 'kako se istaknuti' - od nude looka do crnih šljokastih očiju u kombinaciji s crvenim usnama, kako za osobe minimalističnog stila i ukusa, tako i za one razigranije i hrabrije.
Lijek za suhu kožu tijekom zime je pijenje puno toplih čajeva i korištenje ulja namijenjenih za njegu lica prema tipu kože koja ne maste kožu već puno dublje prodiru u slojeve kože i time je dubinski hrane i vlaže. Za one koji baš ne vole ulja, preporučam kreme, serume i boostere od Dermalogice za gladnu i suhu kožu.
Isto tako češće stavljanje hidratantnih maski preko zime (barem jednom tjedno) za lice, pomoći će u hidrataciji i smanjenju perutanja kože. Vlažite prostorije i šetajte, treba vam zraka!

 

H.B.

Photo: A'marie (A'marie Fall/Winter 2011., Foto Mladen Šarić, Kosa Milena Maršić/Glamour),
Naslovnica Elle (Elle rujan 2011., Foto Mladen Šarić, Styling Saša Joka, Kosa Milena Maršić/Glamour),
Naslovnica StoryBook (StoryBook ljeto 2011., Foto Mare Milin, Styling Marko Grubnić, Kosa Martin Posavec/Ruža)
Gloria Glam ljeto 2011. (Gloria Glam ljeto 2011., Foto Mladen Šarić, Kosa Milena Maršić/Glamour),

 

Objavljeno: 18.11.2011. u 10:48

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p