VIJESTI

Plaćamo li više jer smo žene?

Tržišni uvjeti (ni)su jednaki za sve
shopping  
Uspoređujući cijene 800 istih ili sličnih proizvoda za muškarce i žene u brojnim dućanima, njujorški Department of Consumer Affairs došao je do podatka da na tržištu postoji rodna diskriminacija: proizvodi koji targetiraju žene prosječno koštaju čak 7% više od ekvivalentnih proizvoda za muškarce.
 
Službeno priopćenje proizvođača sugeriralo je da su cijene, a samim time i razlike u tržišnim cijenama između ‘muških’ i ‘ženskih’ proizvoda, kompetitivno usklađene s cijenama ostalih brendova na tržištu, te da se razlika u cijeni može objasniti produkcijskim troškovima i drugim čimbenicima. Najveća cjenovna razlika pronađena je upravo u sekciji koja je obuhvaćala proizvode za njegu kose: žene su prosječno kupovale proizvode čak 48% skuplje od pandana targetiranih za muškarce, dok su se britvice na tom popisu našle na drugom mjestu - ružičaste britvice koštaju prosječno 11% više od plavih. Razlike su bile osjetne i u drugim segmentima tržišta te se činjenica da žene kupuju skuplje proizvode, a pritom ne dobivaju znatno veću kvalitetu izdvojila kao pravilo.
 
Premda je New York još 1998. zakonski zabranio rodnu diskriminaciju pri postavljanju tržišnih cijena što znači da nam, primjerice, frizer ne bi smio naplatiti veću cijenu za šišanje dugačke muške kose nego za šišanje dugačke ženske kose, izgleda da se našla siva zona zbog čega pojedinačne kompanije ne regulira ova zakonska mjera. Dapače, ranije spomenuti Department of Consumer Affairs godišnje zaprima sve više i više pritužbi za kršenja onoga što bi zakonski trebalo biti rodno neutralno tržište.
 
J.S.
Foto: Pinterest
Objavljeno: 24.12.2015. u 10:42
Tagovi: shopping

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p