VIJESTI

Reizdanje mirisne palete

Sretan rođendan parfemskom klasiku 'Interdit'.
U modnoj povijesti datum 3. veljače 1952. ostat će upisan zlatnim slovima kao dan kada je Hubert James Taffin de Givenchy predstavio svoju prvu kolekciju, dok će u kolektivnoj kozmetičkoj svijesti 1957. godina ostati upamćena kao ona s kojom započinje nova era s Givenchy potpisom, kasnije preoblikovanim u prepoznatljivi logo s četiri slova G. Estetika jednog od najvećih dizajnera uopće možda bi se najslikovitije mogla opisati kao ‘francuska elegancija susreće američki glamur', a tom statusu dobrano je pridonijela i poznata zaljubljenost monsieura Huberta u svijet celuloidnih vrpca i naklonost prema glumicama. Jedno od tih prijateljstava - ono s Audrey Hepburn, koje, usput rečeno, bez prekida traje već više od četrdeset godina - vrlo je brzo nadraslo okvire obične poslovno-privatne suradnje i postalo jedno od najčešće spominjanih i citiranih prijateljstava iz modnih krugova. Upravo uz Audrey vezana je, danas već kultna priča o nastanku prvog Givenchyjevog parfema L'Interdit. Legenda kaže da je, nakon što joj je Givenchy saopćio da želi napraviti miris inspiriran njenom osebujnom pojavom, njena reakcija bila: ‘Mais, je vous l'interdis!' (Ja to naprosto zabranjujem! ), i tako je nastao prvi među klasicima L'Interdit, koji je značajan i po tome što je (kako je vrijeme pokazalo) započeo danas već dobro uhodanu praksu - angažiranje poznatih lica za reklamne kampanje. Uz Audrey Hepburn (koju je odjevao za sve njene filmove, pa se tako danas, primjerice, početni kadrovi Doručka kod Tiffanyja u kojima se ona zaustavlja ispred Tiffanyjeva izloga u Petoj aveniji odjevena u crnu haljinu, svilenu stolu, crne rukavice i tamne sunčane naočale danas ubraja u filmske klasike), Givenchy je prisno surađivao i s mnogim drugim ikonama toga doba kao što su Jackie O, Elizabeth Taylor, Lizom Minelli i Jeanne Moreau, a iskreno prijateljstvo vezalo ga je i s kozmetičkom kraljicom Estee Lauder. Drugi parfem u impresivnoj niski mirisnih dragulja bio je Le De kojim se kreator u nazivu ironično poigrao sa svojim aristokratskim podrijetlom (na što aludira prefiks ‘de) koje je, na svoj skromni način, uvijek nekako pokušavao staviti u drugi plan, iza kojeg je slijedio Givenchy III čiji je naziv također pun simbolike (u to vrijeme Givenchyjev salon seli se u 3. aveniju George V.) kao i Monsieur de Givenchy (jer su tako, s puno respekta, svojeg poslodavca oslovljavali njegovi zaposlenici). Možda najveći uspjeh postignula je Organza sa flakonom u obliku stilizirane figure grčke boginje (referenca na grčku mitiogiju vidljiva je i u nazivu muškog parfema Xeryus) i Amarige čija je kasnija reinterpretacija Amarige Mariage (ako obratite pozornost, primijetit ćete da je u pitanju igra riječima - mariage je premetaljka od amarige) koji je zamišljen kao miris mladenkina buketa. Sklonost cvjetnim buketima evidentna je u svim Givenchyjevim mirisima (što je vjerojatno posljedica njegove ljubavi prema hortikulturi a na tu se njegovu sklonost referirao i Nicolas Degennes prilikom odabira nijasni za revolucionarni ruž Rouge Interdit čije su 24 nijanse odabrane prema bojama omiljenog Hubertovog cvijeća) a najočitija je u Very irresistibleu koji je nastao kao mirisna alegorija buketa od pet ruža od kojih je jedna i posebno za tu svrhu uzgojena Liv Tyler ruža (koju je kao zaštitno lice i Audrey Hepburn novoga doba odabrao sam Givenchy). Givenchy je ostavio i značajan trag u svijetu muških parfema - od sredine pedesetih godina prošloga stoljeća kada su njegovi parfemi predstavljali gotovo izoliranu pojavu na tada izuzetno škrtoj sceni muških parfema do danas ova kuća uspijela je složiti respektabilan niz mirisnih imena koja govore sama za sebe - Vetyver, Insense, Extra-Vagance D'Amarige i Gentleman, koji su zajedno sa ženskim (od kojih su neki u međuvremenuu prestali izlaziti ili su pak postali teško dostupna roba) povodom ove velike obljetnice zaživjeli u redizajniranom obliku kao podsjetnik (a nekima i prvi susret) na ove istinske mirisne velikane.
Objavljeno: 27.09.2007. u 14:33

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p