GREEN

4 sjajne namirnice koje možete konzumirati kao zamjenu za meso!

Zdrave namirnice koje se isplati jesti!

U posljednje vrijeme svjedoci smo kampanja koje nas pokušavaju osvijestiti o zdravoj prehrani. Dok su nekada stari ljudi jeli isključivo bio namirnice koje su sami sadili i brinuli o njima, danas smo svjedoci masovne prehrambene proizvodnje. S obzirom na tu masovnost, kvaliteta namirnica više nije ista, što su dokaz i brojne kardiovaskularne bolesti i brojne hormonalne smetnje. Zdrav način života je postao luksuz, a pronaći netretirane namirnice je jako teško. Pa tako neki imaju sreću živjeti u kući s vrtom gdje donekle mogu utjecati na ono što unose u organizam. Ostali su jednostavno prisiljeni u moru izbora pokušati naći nešto zdravo.

Zbog svega ovoga se jako puno ljudi okreće bezmesnoj prehrani, bila ona u veganskom ili vegetarijanskom vidu. Naravno, kako nije rješenje odreći se mesa i jesti samo ugljikohidrate jer s takvim načinom prehrane činimo još veću štetu našem organizmu. Ako želite prestati jesti meso, trebali biste se posavjetovati s liječnikom, i educirati o tome koje namirnice mogu zamijeniti taj protein. Danas je Internet platforma bogata receptima u kojima su takve namirnice sastavni dio, pa ćemo u nastavku izdvojiti najvažnije.

Tofu

Riječ je o namirnici koja ima 7 g proteina na svakih 100 grama što ga čini jednom od najpopularnijih zamjena za meso kada su u pitanje namirnice bogate proteinima. Pravi se od soje i izuzetno je zdrav, a lako se i sprema. Može se peći, pržiti, imate i dimljenu verziju, može se konzumirati na razne načine. Popularan je u azijskoj kuhinji i može biti dio bogatih salata ili woka. Riječ je o namirnici koju zaista možete jesti na razne načine i koju se isplati imati u kuhinji. Umjesto piletine, možete je staviti u cezar salatu i imati hranjiv bezmesni obrok.


Kvinoja

Kvinoja je pseudožitarica koja ne sadrži gluten, a ima visoke količine kalcija i proteina. Osim što je zdrava, vrlo je ukusna i može se koristiti u raznim kulinarskim varijantama. Riječ je o namirnici koja je prepuna B12 vitamina, magnezija i željeza. Osim toga potvrđeno je da ova namirnica ima i protuupalni učinak zahvaljujući značajnoj prisutnosti zaštitnih čimbenika i omega kiselina. Ova namirnica se savršeno slaže sa salatama u kombinaciji s raznim povrćem. Osim toga možete je jesti i s varivima. Riječ je o zdravoj i ukusnoj namirnici.

Sjemenke bundeve

Riječ je o sjemenkama koje mogu služiti kao zdrava grickalica koja će vam pružiti potrebne proteine. 30 grama bundevinog sjemenja sadrži 7 g proteina. Lako se pripremaju, jednostavno ih zapržite na teflonskoj tavi bez ulja i čekajte da uhvate boje. S njima ne treba pretjerivati jer su jako kalorične, ali su odličan dodatak raznim salatama koje mogu poslužiti kao uredski ručak. Ove sjemenke su osim toga ukusne i ulje od bundeve je izuzetno zdravo i hranjivo te prepuno vitamina koji su potrebni organizmu.


Sejtan

Riječ je o namirnici od pšeničnog brašna koja je bogata bjelančevinama. Radi se zapravo o pšeničnom glutenu koji se dobije ispiranjem škroba iz tijesta. Postupnim ispiranjem i kuhanjem dobiva se čisti gluten čija je tekstura slična mesu te u prehrani možete u cijelosti zamijeniti meso. Riječ je o namirnici koja je naturalnog okusa koja upija aromu začina. Ova namirnica može se pripremati na razne načine, a jedan od njih je i pohanje gdje se može staviti u sendvič ili jednostavno jesti s bilo kojim prilogom od povrća umjesto mesa.

Foto: Instagram, Unsplash
Objavljeno: 27.04.2022. u 15:13
Tagovi: zdravlje

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p