GREEN

Dom najvećem broju alpaka postaje smetlište neprodane odjeće iz cijelog svijeta!

Ekološka katastrofa koju svijet zanemaruje!
Jeste li znali da se duboko u pustinji Atacama u Čileu već desetljećima formiraju nove dine? No, ne one od pijeska, već od neprodane odjeće iz cijelog svijeta! Naime, prema posljednjim podacima, svake godine čak 60.000 tona odjeće brze mode koja se ne proda u Europi i SAD-u završi u sjevernom Čileu. Od toga samo 20. 000 tona odjeće odlazi u Latinsku Ameriku za daljnju prodaju, dok ostatak uspješno ubrzava ekološku katastrofu koja je, po svemu sudeći, neizbježna...

I dok su ljudske posljedice neobuzdanog konzumerizma s naglašenim dječjim radom i katastrofalnim uvjetima u tvornicama dobro dokumentirane, posljedice koje brza moda ostavlja na okoliš manje se ističu i samim time, manje razumiju. Nažalost, odjeći trebaju stotine godine da se razgradi (ako se to uopće i dogodi), a gradska odlagališta zapadnog svijeta ne prihvaćaju tekstil zbog kemijskih proizvoda koji se u njemu nalaze. Zbog svega navedenog, tisuće tona neprodane i neželjene odjeće svake se godine transportira u Atacama pustinju koja je danas prekrivena slojevima odbačenog tekstila. Najveće žrtve svega ovoga je dakako biljni i životinjski svijet koji trpi enormne posljedice zbog sve većih količina toksina i boje koje se biološki ne razgrađuju, a koje danas nastanjuju ovo mjesto. Znanstvenici upozoravaju kako bi posljedice za biljni i životinjski svijet Atacame mogle biti kobne, a najviše pate alpake koje u najvećem broju žive upravo u sada već uništenoj Atacami...

 
Postoji li rješenje?

Nažalost, dostupni podaci pokazuju kako konzumerizam ne planira stati, a jedino što može promijeniti ovaj trend jesu sami potrošači. Svijetu je kronično potreban drugi model koji ne dovodi u pitanje etičke, društvene i ekološke vrijednosti i koji uključuje kupce, umjesto da ih potiče na prekomjernu kupnju trendova koji se stalno mijenjaju. Ukratko, umjesto da prilagođavamo svoje ormare i stilove hirovima i stavovima brze mode, stručnjaci potiču kupce da kupuju manje, a svjesnije. S druge strane, proizvođače se također potiču na stvaranje komada koji su namijenjeni da traju i izdrže te da prihvate istinski održive prakse. Kao potrošači i proizvođači, samo promjenom načina razmišljanja moći ćemo utjecati na stvarnu promjenu, a do tada, priče poput ove o Atacama pustinji postaju novo normalno...
Foto:Instagram
Objavljeno: 24.04.2023. u 11:02

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p