By Doris Ostreš, 27.7.2022.
Od kada su počele utjecati na naš komoditet i poprilično nam otežavati ispunjavanje svakodnevnih obaveza, klimatske promjene postale su glavna tema razgovora te nešto što više ne možemo gurati pod tepih. Iako su znanstvenici godinama unazad upozoravali na važnost odgovornog ekološkog ponašanja, ova tema počela nas je zanimati tek kada smo njezine posljedice počeli osjećati na vlastitoj koži. Kao jedan od najvećih zagađivača okoliša ističe se upravo omiljena beauty industrija koja je naše kupaonice pretvorila u odlagališta plastike te koja nas je nekako uspjela uvjeriti da nam je za zdrav i njegovan izgled kože potrebno hrpa proizvoda...
S druge strane, postoje beauty brendovi koji njeguju potpuno drugačiji mindset te uspješno pronalaze balans između kvalitetne njege kože i zahtijeva prirode koja nas okružuje. Pravi primjer jednog takvog brenda je JouJou Botanicals, domaći brend prirodne kozmetike za njegu cijelog tijela, a iza kojeg stoji Nikolina Firm. Kako se razvila ideja o pokretanju organskog kozmetičkog brenda, koliko je taj proces izazovan i što sve možete pronaći u samom asortimanu, otkrijte u nastavku teksta!
JouJou Botanicals je domaći brend prirodne kozmetike koji osim što je izvrstan za njegu cijelog tijela, jednako tako je i nježan prema okolišu. Tko se nalazi iza ovog sjajnog brenda i kako se rodila ideja o njegovom pokretanju?
Ideja, formulacije i cijeli identitet JouJou je moj vlastiti plod mašte i vizije da utjelovim sve što sam naučila o biljkama i ljudima, zaokruženo imenom i pričom te pretočeno u svaki pojedinačni proizvod. Cijeli brend je nastao spontano i postepeno, iz hobija izrade sapuna pa malo više posvećenosti recepturama dok sam bila na porodiljnom dopustu. Zapravo je JouJou brend koji je rastao iz apsolutne 0, a najveća prepreka je bila neizostavna i stroga EU regulativa za kozmetičke proizvode. Međutim, uz puno uloženog vremena i truda, uspjeli smo doći i do prestižnog certifikata za organsku kozmetiku kojeg u Hrvatskoj ima tek nekoliko kozmetičkih proizvoda.

Koje se značenje krije iza pamtljivog i nadasve simpatičnog naziva brenda?
JouJou je bio moj pas. Zvuči kao klišej nazvati brend po kućnom ljubimcu, međutim da nije imao tako zvučno ime, te istu razigranu i divlju energiju, ne bih se odlučila nazvati brend po imenu svog psa. Botanicals smo dodali na JouJou zato što ćemo uvijek ostati veganski brand čiji proizvodi crpe svoju snagu iz najboljih dijelova već pomno probranih biljaka.
Što se sve može pronaći u asortimanu vašeg brenda i što biste izdvojili kao apsolutni bestseller?
Trenutno JouJou ima u asortimanu liniju za žene koja se temelji na bezvodnim koncentriranih formulacijama a bestseller nam je svakako naš Wildberry aktivni serum za lice i sada preko ljeta naš najnoviji proizvod, Island Girl ljetno ulje za tijelo i kosu.


Danas svjedočimo zaista velikom broju domaćih kozmetičkih brendova. Što vaš brend izdvaja od nemilosrdne konkurencije?
Ne smatramo da imamo nemilosrdnu konkurenciju, dapače, i sama sam fan nekih domaćih i EU brendova te koristim njihove proizvode. Volim tu branšu i moram priznati da imam prekrasna iskustva s inozemnim proizvođačima high end luksuzne kozmetike koji su veoma podržavajući i uvijek spremni pomoći. Smatram da je za prepoznatljivost brenda najbitnija emocija koju sami brend izaziva. Kod niche brendova najveći problem je cijena proizvodnje, jer kada jedan mali brend proizvodi vrhunske formulacije s visokim koncentracijama kvalitetnih sastojaka, dolazimo do našeg internog sukoba s time da krenemo lakšim putem, na šire mase i jednostavnije proizvode. Međutim, tu je bitno graditi svoju zajednicu ljudi te informirati i osvještavati sve veći broj ljudi jer većina kad jednom zagrebe u niche kozmetiku ili parfeme, te kada nauče čitati etikete i radove kojima su potkrijepljeni određeni sastojci, teško će se htjeti vratiti nazad.

Koliko je teško pokrenuti vlastiti brend kozmetike? Koji su najveći izazovi?
Kao što sam spomenula najveći izazov je svakako papirologija i regulacija proizvodnje kozmetičkih proizvoda u EU. To je zahtjevan, dugotrajan i strog proces koji je i financijski poveći zalogaj za neki manji i novi brend koji kreće iz nule. Problem nastaje odmah u startu jer je teško doći do informacija što je sve potrebno pa većina želi zažmiriti na regulativu jer djeluje gotovo nemoguće kada se prvi put suočite s istom. Međutim, kada se sve raščlani na dijelove, krene u taj proces, sve je moguće ako je to vaš cilj. Kao i svako ulaganje u posao, to podrazumijeva odricanja u drugim aspektima života ali ja osobno to nisam doživjela tako jer je cijela izgradnja brenda, iako puna izazova i svakodnevnog učenja, meni potpuni užitak i zabava.
Kako izgleda vaša svakodnevna skincare rutina? Koje proizvode redovito koristite?
Kao što naglašavam kroz JouJou, koncentrirani proizvodi su za mene jedini izbor. Dosta sam jednostavna po pitanju njege, ne preferiram veliku količinu proizvoda i prezirem sintetske i agresivne pilinge i eksfolijante. Uvijek se zalažem za dugotrajno održavanje mikrobioma kože zdravim jer je u njemu tajna onog 'dewy skin' izgleda. Koristim nježne preparate za čišćenje, najčešće samo prirodni kruti sapun koji nanesem rukama, nikad direktno ne diram sapunom lice ili po potrebi maske za lice koje sama izradim a nadam se da će jednom dana i one ugledati svjetlo dana našeg asortimana. Nakon toga na još vlažno lice nanesem JouJou Wildberry Serum za lice, a na dijelove kože gdje je potrebno dodatno njege nanesem naš Wild Things balzam, npr oko očiju ili na usne.


Za njegu tijela koristim isključivo krute prirodne sapune, pošto oni sadrže prirodni glicerin i suvišak maslaca i ulja, koža nakon tuširanja s njima nije isušena. Par puta tjedno nanesem Aphrodite ulje za tijelo ili sada u ljetnim mjesecima Island Girl ulje na još vlažnu kožu od tuširanja kako bi se ulje bolje upilo i razmazalo. Dodatno još koristim cvjetne vodice za osvježavanje kože ili ponekad prije nanošenja seruma, njih volim kupiti od lokalnih proizvođača, najdraže su mi od lavande i nerolija.
Vaši proizvodi se mogu pohvaliti organskim, samoniklim i održivim sastojcima. Koliko je teško proizvesti jedan takav proizvod?
Uff, ovaj dio koliko obožavam toliko je upravo to dio koji meni kao kreativcu donosi više frustracije nego financije i logistika. Teško je jer svakodnevno učimo nove stvari i neki sastojci koji su bili održivi, sutra dolazi objašnjenje zašto nisu i u krug. Kao i cijeli low waste i low tox pokret, treba pronaći balans s obje strane. Mi smo kod organskog otišli ljestvicu više i prošli strogu certifikaciju, rekla bih da sam to radila najviše zbog sebe kao kreatora brenda jer većina brendova u tako nešto ulazi tek nakon podosta godina na tržištu. Svaki sastojak koji odlučimo isprobati u formulaciji, pomno proučim, pronađem izvore za nabavu istog, pregledam papirologiju i znanstvena istraživanja na njegovu temu prije nego se odlučimo koristiti ga dalje.

Danas svi pričaju o održivosti, kao i o tome da trebamo više računa voditi o okolišu, pogotovo u kontekstu beauty industrije. Smatrate li da kozmetička industrija zaista brine o okolišu ili je riječ o dobrom marketinškom triku?
Ovo je pomalo čak taboo tema, kao što sam navela u prethodnom pitanju, svi trebamo pronaći balans sami za sebe i svoju odgovornost. Percepcije su različite i osvještavanje je dobar način, međutim greenwashing je svuda oko nas. Mislim da je svakome logično da nešto proizvedeno na stotine tisuća komada po niskoj cijeni ne može biti održivo iako je na tome 10 zelenih ikona i riječi 'zelenog' konteksta. Dalje od toga, nastupa samo to vlastito poimanje o odgovornosti. Ono što mene ražalosti je vrlo učestalo prozivanje malih lokalnih hrvatskih brendova za upravo tu održivost, ponekad je djelovanje lokalno veća održivost nego traženje najrecikliranije papirnate ambalaže koja mora doći do tog proizvođača preko više desetaka posrednika. Isto tako, svi mali brendovi rade ručno i ne koriste nikakvu energiju osim vlastite. Mislim da najviše što možemo doprinijeti je okrenuti se što lokalnijim izvorima za sve što nam je potrebno, također jednostavno smanjiti količinu istog. U kozmetici npr. nam nije potrebno imati 6 seruma i 5 krema za lice, vjerujte mi kao nekome tko to isto proučava cijele dane (i noći).
Gdje se mogu kupiti JouJou proizvodi?
JouJou proizvodi se mogu kupiti na našem webshopu, ali i u većem broju maloprodajnih lokacija u HR, EU i šire koje možete pronaći na mapi na našoj web stranici.
Koji su planovi za budućnost? Kako će se dalje razvijati brend?
Planova je uvijek hrpa, ali JouJou će svakako raditi na tome da ostane manja kolekcija skincare proizvoda najviše kvalitete. JouJou se trenutno proširio po Europi i za sada nam je plan održavati proizvodnju i kvalitetu na istom nivou, ulagati u poboljšanje iste te ulagati u našu zajednicu kako bismo mogli doprinijeti kvalitetnim sadržajem, radionicama i informacijama.


Objavljeno: 27.07.2022. u 11:44