GREEN

Poznati modni brend zaradio tužbu zbog “greenwashinga” - obmanjivanja kupaca o “održivim” proizvodima koji uopće nisu održivi!

Još jedan ekološki incident u poslovanju giganta H&M-a!
Održiv(ij)a moda u posljednjih je nekoliko godina postala svojevrstan imperativ u modnom svijetu, a recikliranje, razmjena i ostale “sustainable” prakse postale su sastavni dio imidža gotovo svakog high street brenda, a koji upravo na održivoj proizvodnji sve češće temelje svoj marketing. No, nedavni incident koji je poznatom brendu H&M-u “osigurao” tužbu za tzv. greenwashing ukazuje na tužnu činjenicu koja još jednom potvrđuje kako se profit i dalje nalazi daleko ispred tzv. “održivosti” i zdravlja naše planete, a da je spomenuti imidž o održivosti samo i isključivo to - imidž.

Naime, globalno poznata švedska tvrtka H&M tužena je u Sjedinjenim Američkim Državama za "obmanjujući" marketing, u kojem, kako tvrdi tužitelj, lažno predstavlja neke od svojih proizvoda kao "održive". Ova tužba koju je podnio stanovnik države New York, odražava rastuću svijest potrošača o praksama korporativnog načina poslovanja i korištenja održivosti kao alat kojim će se domoći još više financijskih sredstava, zanemarujući sve posljedice koje takav način poslovanja može imati na ionako sve zagađeniju okolinu. Tužitelj sam tvrdi da većina proizvoda H&M-a koji se reklamiraju kao održivi nisu ništa održiviji od ostalih proizvoda. Potrošači su tako prevareni i plaćaju više cijene vjerujući da kupuju ekološki prihvatljive proizvode, što na koncu nije uopće točno. I zaista, prema najnovijim istraživanjima gotovo svaki “sustainable” proizvod s potpisom H&M-a izrađen je od poliestera - materijala koji u potpunosti nastaje od plastike, a koja na koncu završi upravo u okolišu i koja ondje ostaje - punih 200 godina!
Ovakva praksa obmanjivanja kupaca ili tzv. “Greenwashing” otkriven je i u drugim svjetskim modnim brendovima, poput Zare i Adidasa, navodi ekološka organizacija Earth.Org. Također, zelene inicijative brendova sve su češće glavni fokus u marketinškim kampanjama i naširoko se reklamiraju, a zapravo čine samo maleni dio njihovog poslovanja koji je doslovce neznatan za prirodu oko nas. No na sreću, kupci nedvojbeno postaju sve svjesniji negativnih utjecaja industrije odjeće na okoliš i odlučuju se za održive brendove i proizvode, a samim time sve više kupaca otkriva sumnjive motive koji vrlo često stoje iza održivih marketinških kampanja brojnih brendova. I upravo zato je veoma važno uočiti i razotkriti “greenwashing” praksu i spriječiti dovođenje kupaca u zabludu te sve većem broju savjesnih kupaca ponuditi proizvode koje zaista traže - ekološki prihvatljive i održive!
Foto: Instagram
Objavljeno: 02.09.2022. u 08:46

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p