GREEN

Zara je proglašena najpopularnijim second hand brendom na svijetu! 

Pomalo bizarna titula jednog od vodećih fast fashion giganta! 

Second hand je unazad nekoliko godina doživio ekspanziju u smislu masovnije popularizacije. Tako iz dana u dan svjedočimo raznim buvljacima i sličnim aktivacijama koje potiču razmjenu ‘krpica’ te su sjajan način kako doskočiti kupovini novog, a zadovoljiti glad za svježim komadima u ormaru. Ipak, fast fashion polako svoje prste upliće i u second hand područje, a jedan brend ponio je interesantnu titulu! 

Prema pisanju WWD-a, Zara je najpopularniji second hand brend na svijetu s preko 670,000 odjevnih predmeta i modnih dodataka postavljenih na vodeće resale platforme kao što su Depop, eBay, Vestiaire Collective, ASOS Marketplace i dr. Nakon Zare, slijede brendovi Nike, Adidas, H&M, Victoria’s Secret, Asos, i Levi’s na začelju s Louis Vuittonom, Guccijem i Chanelom.⁠ 



Iako je na prvu pomalo nerealno pročitati kako je baš Zara najpopularniji second hand brend, zapravo nije iznenađenje uzmemo li u obzir koliko Zara prodaje i koliko brzo na tjednoj bazi izbacuje nove ‘it’ odjevne predmete. Prosječan kupac već kroz nekoliko tjedna nezadovoljan je postojećim komadima jer je vidio nove koji su oku privlačni te kako bi kupio te nove, rješava se starih. To je razlog zašto su resale platforme prepune Zarinih komada, ali ipak, Zara nije najpretraživaniji brend. Ta titula pripala je luksuznim brendovima čiji komadi imaju vrijednost i koje je možda teško pronaći u trgovinama, pa potencijalni kupci pretražuju sve platforme u potrazi za statusnim ulovima. Zara u prosjeku broji oko 590 mjesečnih pretraživanja, dok primjerice Louis Vuitton čak 5400. To samo potvrđuje tezu da se fast fashion komada kupuje daleko previše, pa čak niti na resale tržištu ne uspijevaju biti prodani, usprkos velikom broju oglasa.

Stoga, iako resale fash fashion komada u ideji je koliko toliko dobro rješenje, nažalost je popraćeno novom vrećicom koja je samo zamijenila prethodnu, pa dolazimo do zaključka da je i dalje jedini ispravni odabir jednostavno smanjiti sumanutu kupnju, birati pametnije i ulagati u kvalitetnije komade koji se mogu prilagoditi različitim budžetima! 

Foto: Instagram
Objavljeno: 30.11.2022. u 11:29

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p