GREEN

Zašto je svijet negativno reagirao na otvaranje Primarkove online trgovine?

Vijest koja je potaknula važna pitanja u javnosti!
Kada je popularni lanac trgovina Primark najavio otvorenje svoje online trgovine, brojni kupci s oduševljenjem su dočekali ovu vijest. No, kako to obično i biva, veselje oko mogućnosti pregledavanja najnovijih kolekcija u svim trgovinama brzo su prekinula važna pitanja, uključujući i ono koje istražuje razloge zbog kojih se Primark koji godinama izbjegava opciju online kupovine uopće i odlučio na ovaj pothvat…

Primarkov šef financija još je davnih dana jasno kazao kako su Primarkovi proizvodi prejeftini da bi se nalazili u online trgovinama, prvenstveno zbog dodatnih troškova koji uključuju pakiranje i dostavu, a koji znatno mijenjaju Primarkove prepoznatljivo niske cijene. No, čini se kako je pandemija koronavirusa promijenila stajalište ove tvrtke koja je, nakon što je izgubila vrtoglavih milijardu funti prihoda tijekom najrigoroznijih ograničenja, odlučila uložiti pozamašnu svotu novaca na otvaranje prve online trgovine koja upravo sada funkcionira u svojoj ‘radnoj verziji’. Osim toga, istraživanja jasno pokazuju kako su mlađe generacije mahom prešle na online kupovinu, što je samo po sebi nagoviještalo da bi se ovaj obožavani brend vrlo brzo mogao početi širiti i na web stranice.
 
I zaista, dugotrajna pandemija koronavirusa u kombinaciji s rastućom inflacijom potpuno je promijenila naše kupovne navike, no malo tko pri tom razmišlja o činjenici kako je digitalna kupnja s ekološke strane gledišta, sve samo ne održiva i povoljna; Online kupovina sama po sebi stvara ogromnu količinu otpada, a najviše smeća nastaje od viška ambalaže i dostavne ambalaže koja na koncu završi na odlagalištu. Sve navedeno uspješno možemo izbjeći ako svjesno izabiremo fizičku kupovinu, a online kupovinu čija popularnost raste jednakom brzinom kao i briga o 'održivosti' i koja brzu modu čini još bržom svedemo na minimum. Valja napomenuti i kako se Primark već godinama nalazi na meti kritičara, i to poglavito zbog svojih neodrživih praksi ili pak ‘greenwashinga - konceptu koji je sve privlačniji lancima brze mode, a koji, unatoč sve glasnijim apelima javnosti, prednost i dalje jednoglasno daju profitu i rastućoj, beskonačnoj proizvodnji.
 
Trajno rješenje ovog gorućeg problema svakako je znatno veća dostupnost održive odjeće koju nećemo dočekati ako i sami ne povećamo potražnju za upravo takvim proizvodima. Stoga, kako biste zaista postali dio promjene, još jednom savjetujemo da zaista promislite o svojim kupovnim navikama te svjesno činite akcije koje će u velikom broju potpuno promijeniti potražnju, ali i cijenu kvalitetnijih, zdravijih i zelenijih proizvoda čije proizvođače istinski želimo podržati! 
Foto: Unsplash, Instagram
Objavljeno: 17.01.2023. u 13:54

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p