KOLUMNE

„Odlazak na casting nije odlazak na večernji izlazak“

Mini intervju – Tihana Harapin Zalepugin
Sastavni dio posla u karijeri svakog profesionalnog modela jesu i castinzi, na kojima agenti i klijenti traže potencijalnu djevojku za traženi posao. Za svakog modela to je velik izazov, a najbitnije je pravilno se predstaviti, ostaviti dobar dojam i što je najvažnije istaknuti se. Kako se pripremiti za casting, koji su kriteriji za dobivanje posla i kakva su po tom pitanju hrvatska iskustva, u svojoj kolumni nam je otkrila naša najpoznatija modna agentica, Tihana Harapin Zalepugin.

Jedna od stanica na putu do posla za modele je casting. Što se od njih traži i čime djevojke mogu privući casting direktore i potencijalne klijente?

Casting je početak, ali nažalost vrlo često i kraj nečijeg angažmana. Dosta mudrosti, ali i iskustva potrebno je da bi se djevojka znala pravilno predstaviti.

Naravno, treba slijediti i uputstva agenta - jer klijent ponekad daje detaljna uputstva o tome što traži. Ipak, najvažnije je uvijek biti svoj. Individualnost i dobra energija otvaraju sva vrata, pa se klijent često predomisli ugledavši lice koje ga privuče - i umjesto tražene plavuše svijetlih očiju, angažman prepusti tamnookoj brineti.

I ja kao agent znam prekršiti tražene elemente i pošaljem djevojku za koju pretpostavljam da će osvojiti svojim stavom, bez obzira što ne odgovara opisanom modelu.

Potrebno je razlikovati foto-video od show castinga. Na onom prvom osim osobnosti veliku ulogu igra tzv. book i fotografije koje govore o mogućnosti transformacije u razne uloge ili situacije. Za osvajanje revija najvažniji su gard, sigurnost u hodu i donekle informiranost o stilu dizajnera. Ne može se na isti način osvojiti npr. Dioralop, Xenia ili Matija! Mudrost prilagodbe čini model uspješnim i traženim.


Kakav styling, make up i frizuru za casting preporučujete svojim modelima? Na koje detalje treba pripaziti?

Haha! Ne smijem baš odavati sve tajne moje komunikacije s djevojkama, ali u svakom slučaju nastojim ih pripremiti za više različitih situacija. Često za spot preporučim lagani make up ili ga totalno zabranim - jer mi je tako rečeno.

U svakom slučaju odlazak na casting nije odlazak na večernji izlazak! Mislim da sam time rekla mnogo!

Castinzi su vrlo često i psihološka igra - djevojke ih vani stalno obilaze, no brojni poslovi im na kraju ipak izmaknu. Neka iskustva govore da model prosječno prođe na jednom od ukupno deset castinga. Što biste savjetovali djevojkama koje se nastoje probiti na svjetsku modnu scenu?

Svjetska modna scena daleko je nemilosrdnija, ali i mogućnosti su isto tako daleko veće. Da, imati po nekoliko odlazaka kod klijenata dnevno i ne biti bookiran čak i tjednima - često obeshrabri i najborbenije. U Hrvatskoj se opet castinzi događaju jednom tjedno /u zadnje vrijeme ipak malo češće/, konkurencija nije mala, a klijenti su sve zahtjevniji. Često me pitaju tko mi se vratio iz svijeta - što znači da želi ime koje ima vanjsku karijeru. Bez obzira što bi mu po tipu odlično odgovarao model koji je još uvijek prisutan samo na našem tržištu.

Bitno je pogoditi ukus i stil dizajnera - da li je zapravo nesiguran, pa će mu djevojka svojim imenom nadoknaditi taj nedostatak. Ili odlučno zna što hoće i to trebam znati poštivati.

Za svjetsku scenu potrebno je oboružati se strpljenjem, ambicijom, samopouzdanjem, ne slušati savjete "prijatelja" - već se pokušati fokusirati na sebe samu i znanje stečeno na domaćem tržištu. Mnogo toga im kažem i ukazujem, pa neka sve to prilagode situaciji u kojoj se iznenada nađu. Za mladu osobu to nije jednostavno, često bi najradije pobjegle kući i samo najupornije uspiju prevladati strahove i nesigurnost.


Kakva su inozemna iskustva modela iz vaše agencije? Jesu li i njihovi počeci u stranoj zemlji obilježeni cjelodnevnim obilaženjem castinga? Dobivaju li podršku i savjet svojih agenata?

Djelomično sam već odgovorila na to pitanje - ali ponavljam: pravilna priprema modela i ukazivanja na moguće probleme bitan su moment kod odgovornih agenata. Ja ništa ne uljepšavam, ne nagovaram, ali niti ne obeshrabrujem. Nastojim što realnije prikazati put kojim kreću. Ruku na srce, mogućnost odlaska na bilo koje vanjsko tržište je velika prilika za upoznavanje sebe samog, za nova prijateljstva, kulture i običaje drugih podneblja. Naravno, i materijalne mogućnosti su neusporedivo veće.

Gotovo svaki početak obilježen je nekim manjim ili većim problemom, koji nastojim riješiti u suradnji s agencijom u koju je djevojka otišla ili naprosto razgovorom, mailom ili fejs komunikacijom. Najvažnije je znati odoljeti strahu ili nesigurnosti. Mlade osobe često nisu svjesne da su svi izazovi, pa čak i negativni, dio odrastanja i sazrijevanja. Odustajanje je zapravo priznavanje poraza, a na početku tanka je linija između ostanka i povratka.

Hrvatska je razmjerno malo tržište i logično je da je broj castinga bitno manji no u inozemnim modnim mekama. Koliko često se djevojke po prilici zove na casting, koji poslovi su u pitanju i primjećujete li manji broj takvih audicija u odnosu na prijašnje i nešto prosperitetnije godine?

Zahvaljujući manifestacijama poput Fashion.hr, Cro-a-porter, Fashion week, Montura - naša modna scena djevojkama, a i dečkima pruža mogućnost scenskog razvoja i neke male zarade.

Sjećam se jako dobro kako su prijašnje generacije imale priliku učiti i sazrijevati na manjim i manje medijski atraktivnim revijama. Nažalost, danas je takvih događanja jako malo, pa se dogodi da svoju premijeru djevojka ima na daleko značajnijem nastupu - i napravi točno one greške koje smo uporno ispravljale na probama. Naime, od treme i straha se tako blokira da naprosto zaboravi višetjedne pripreme i detalje na koje smo utrošile najviše vremena. Treba im znati oprostiti, jer već sljedeći modni izlazak sigurno će biti pravi.

Namjerno ne spominjem castinge za spotove - gdje se pretežno ne traže profesionalni modeli, već na bilo koji način simpatični ili zanimljivi likovi. Kampanje, katalozi, modni editoriali - uglavnom su rezervirani za već spomenute "povratnike" sa neke svjetske scene. Razumijem taj trend, jer su takva snimanja ionako rijetka i njihova atraktivnost im dopušta izbirljivost.

Zaključak? Na casting trebaš doći tako da klijent ne vidi nikoga osim tebe, da ostane bez teksta kada uđeš u prostor, da tvoja energija zarobi njegov pogled i - da odmah zapiše tvoje ime.


Tihana Harapin Zalepugin
Hana Bartolović
Photo: Jure Perišić, Guliver/Getty, Instagram

Objavljeno: 12.04.2013. u 12:00

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p