TINA LONČAR

Gaćice Justina Biebera

Kontroverzna kampanja na udaru kritike
Justin Bieber 
Internet je pao na koljena pod nabujalim gaćicama Justina Biebera. Djevojčice nadomak puberteta vrište u deliriju nad njegovim utreniranim torzom isklesanijim od Apolonova, novim tetovažama za koje mama nije trebala potpisati pristanak i tipičnom „iznenađen sam“ facijalnom ekspresijom koja daje naslutiti da dječak možda ima gastroenteroloških tegoba.
 
Lara Stone, sporedna akterica kontroverzne kampanje, koja na fotkama nježno miluje Justinovo u muškarca preobraženo tijelo, dobiva žestoke prijetenje emoticonima pištolja i ručih bombi razasutima po profilima histeričnih tinejdžerki diljem planete. Premda između dvojca ima manje kemije nego li između vode i suncokretovog ulja. Smak svijeta. No, reakcije su podijeljene. Pri pogledu na fotke Merta&Marcusa na kojima obožavani idol tinejdžerki pozira u gaćicama Calvina Kleina, svima iznad petnaeste podsvjesno se pali soundtrack Britney Spears: „Not a girl, not yet a woman“. Uz salve posprdnih komentara na račun Bieberova baby face-a, „nadoštukane“ muškosti za koju treba tražiti legalizacijsku dozvolu i upitne reputacije koja je, u nastojanju da zađe u zonu „divlji sam i lud“, već odavno postala iritantna, na tapeti se našla i diskusija o količini (zlo)upotrebljenog Photoshopa. Jesu li to oni njemu nalijepili dlačice na trbuhu ili nisu? Jesu li mu malo previše izbrusili abdominalne mišiće i ima li u gaćicama dva para čarapa ili samo jedan? Kao da se ostale kampanje šalju na billboarde sirove direktno iz tamne sobe s analognog fotića.
  
Justin Bieber
  
Iziritirano virtualno pučanstvo bavi se, ponovo, strašno ozbiljnim temama od svjetskog značaja. Još jednom je fenomen pop-kulture, koji usput budi rečeno i pjeva, zasjao kao zvijezda kampanje, a duše su se ustitrale u filozofskoj polemici kako će se (ne)valjalost njegova imidža odraziti na reputaciju ikoničnog branda. No, to nije gaf marketinškog odjela Calvina Kleina. To je strategija. Mlađahni kraljević egotripa koji seže do beskraja i njegove gaćice s potpisom zauzele su najprominentniji teritorij današnjice- internet. Pitanje o ciljanoj publici kojoj se kampanja obraća jest, doduše, sporna. Ako ikoja marketinška strategija nešto ima u planu onda je to uvijek i baš uvijek generirati novu lavinu profita. Sudeći po količini negativnih emocija koje je ova izazvala, upitno je hoće li ova u toj namjeri uspjeti ili su se, jednostavno- pokopali. Cilja li ona na ozbiljne muškarce koji sami sebi kupuju donje rublje? Ne znam baš. A možda na brižne mamice koje svojim sinčićima gotovanima kupuju pakete gaćica na sniženjima? Teško. Kad bi gledali tako plošno i udžbenički, ispada da se obraća samo tinejdžerkama koje svojim dečkima pubertetlijama kupuju gaće jer podsvjesno žele da im dečko bude Bieber, što vjerujem da malo koja čini. Ne da ne žele da im dečko bude Bieber, nego im, jednostavno, ne poklanjaju gaće.
 Justin Bieber
 
Hoće li, zbilja, činjenica da je mali razmaženko novo zaštitno lice popularnog branda ikoga navesti da ritualno spali čitav arsenal gaća s potpisom Calvina Kleina ili pak zgroženu četu un-Beliebera odgovoriti od iduće kupnje? Čisto sumnjam. Ne postoji niti jedna muška zvijezda u celebrity orbiti današnjice koja bi bila sposobna proizvesti toliko kulturološke buke, a da pritom nije riječ o njegovom pjevušenju. Calvin Klein dobio je što je htio. Uzburkao je duhove, žamor se prosuo virtualnim prostorima. Osvojio je utvrdu koju danas moraš pokoriti ako želiš ikakav priljev love u blagajnu. Ne postoji niti jedan jači medij u WWW galaksiji koji mu nije poklonio barem djelić svog beskonačnog prostora.
 
Justin Bieber 
Gledajući retrospektivno, kontroverza je njihova furka. Danas glumac Mark Wahlberg, tada poprilično netalentirani rap pjevač umjetničkog imena Marky Mark, s mrljama na dosjeu radi rasističkih ispada i slavan radi nenošenja majice, zasjao je u Kleinovoj kampanji početkom devedesetih. I tada su se mnoge duše uskomešale oko kontroverznih fotki golišavog momčića izdefiniranog torza i sumnjive reputacije koja, možda, nije dobra da se u nju ugleda tadašnja mladež. I makar ću u svakom imaginarnog dvoboju uvijek dati glas Wahlbergu prije Biebera, treba prvenstveno shvatiti da je cijela gungula i potenciranje kontroverze već šablonizirana marketinška spika iz stožera popularnog branda. Samo što danas, za razliku od devedesetih kada je još bio u povojima i mnoštvu nedostupan, na svojoj strani imaju jedan novi, razbuktali i moćan medij, o kojem su tada mogli samo sanjati. Bilo nam drago ili ne, „potrgali“ su internet. A sudeći po najavama, hashtaga #mycalvins i Bieberove vječito iznenađene face, još ćemo se nagledati.
 
 
Objavljeno: 09.01.2015. u 15:00

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p