TINA LONČAR

Modni blogeri koji zarađuju milijune

Blogerske keš mašine

Modni blogovi 
Na tragu arheoloških iskapanja po zaboravljenim ostacima prahistorije, povela se neki dan jedna sasvim usputna, ali žustra kafanska rasprava o iznenadnom nestanku protagonista naše malene, no nekoć vrlo žive i šarene blogerske scene. Čekaj, pa fakat. Nema više blogera, potvrdno je i jednoglasno kimnuo iznenađeni birtijaški plenum kao da smo netom došli do otkrića tople vode.
 
Gdje se skrio blogerski Waldo? Jedno su kratko vrijeme dobro poznata lica iskakala iz svakog drugog gradskog izloga, smješkala se s plakata na stajalištima tramvaja, vodile su se dramatične sapuničaste bitke među kojekakvim klikama, propitivala se autentičnost frendovskih linija, postavljala pitanja tko s kim, kad i zašto, te potezale sve druge neopisivo bitne teme na dnevnom redu u Ministarstvu trača. I onda se, preko noći, sasvim neprimjetno, sve nekako utišalo. Balončić se ispuhao brzinom kojom je i napuhan. Ili kako bi Yaya znakovito otpjevala: Da smo se voljeli manje, bilo bi nas još i sad. Nažalost, domaća blogerska vrsta nije preživjela prvotni i jedini nalet dječjih bolesti radi čega je zakasnila na zadnji vlak u koji su se ukrcali oni svjetski blogeri koji danas imaju nekakav, kol'ki-tol'ki utjecaj i vrte ozbiljnu lovu. Jasno, šanse za podebljavanje bankovnih računa i punjenje vješalica u ormarima, nastupila je kao opcija tek kasnije, malo tko je krenuo u blogerske vode imajući na umu ikakav financijski probitak. Također, upitno je je li uopće moguće vrtjeti ozbiljnu lovu od ičega u Hrvatskoj, a kamoli od modnog bloganja, no uvjerena sam kako se blogerska scena svemu unatoč mogla razvijati zdravije i postepenije, bez vrtićkih prepirki i iskakanja iz svake načete paštete, te bi joj budućnost danas bila nešto svjetlija od ove trenutačne, uspavane i zaboravljene.
 
Modni blogovi 
Kako bilo, na svjetskoj modnoj karti, modni blogeri postoje i dalje. No, za razliku od vremena prije nekih desetak godina, kada je fenomen još bio u povojima, danas su modni blogovi izrasli u čitava medijska carstva s milijunskim auditorijima, a njihovi pokretači pretvorili su se u prave keš mašine koje sjede u prvim redovima modnih tjedana uz bok kritičarima i urednicima, sklapaju masne ugovore s brandovima i pokreću vlastite modne linije, a neki više niti nemaju vremena (i volje?) da pišu vlastiti sadržaj. Sve donedavno, potezalo se pitanje je li etički ispravno da blogeri za lijepo pisanje o nekom određenom brandu dobivanju poklone u obliku kutija punih odjeće, ili se radi o čistom podmićivanju i iznudi bajkovitih epiteta, nešto kao kad liječniku doneseš bocu whiskya da te primi preko reda. No, rasprava je evidentno prevaziđena jer blogeri više ne skrivaju kako već neko vrijeme zarađuju živu lovu. I to kakvu! Talijanska blogerica Chiara Ferragni, mama popularnog bloga The Blonde Salad, predvodi listu sa zaradom od 8 milijuna dolara, a šesteroznamenkaste cifre preskočili su i Leandra Medine (Man Repeller), Aimee Song (Song of Style), Emily Weiss (Into the Gloss)... Bryan Boy, bloger kojeg svi vole mrziti, obožavatelj raskošnih krznenih kaputa i upečatljivog nakita, ustvrdio je kako već dovoljno dugo zarađuje od bloga toliko da si može sam priuštiti ono što bi mu inače poklanjali te da ga freebiesi, stoga, uopće ne zanimaju.
  
Modni blogovi
  
Osim na posuđivanju oglasnog prostora i ponekoj suradnji s modnim brandovima, blogeri najviše zarade na posredničkoj prodaji. Sasvim jednostavno, ako bloger određenom brandu s kojim je povezan dovede novog kupca od prodaje dobiva postotak. I tu je posve jasna jedna jedina stvar, prestižni brandovi nisu osobito ludi za osebujnim personama blogera i njihovim fantastičnim stilskim izričajima. Oni su ludi jedino za hordama njihovih čitatelja s isfiltriranim ukusom. Virtualni prostori popularnih blogova su za marketinške odjele brandova poput hala u kojima čekaju čete kupaca sa spremnim novčanicima. No, malo koji će bloger zaći u te sfere i monetizirati svoj hobi te ga pretvoriti u unosan biznis. Ne treba se zavaravati. U šumi sadržaja u kojoj stoje mnoga trula stabla, umjetnost je pridobiti pozornost i istu zadržati. Svega je nekoliko onih koji su od početničkog, pomalo dječjeg kraćenja vremena na internetu i vlastite strasti, danas stvorili prepoznatljiv brand, izgradili povjerenje milijunskog čitateljstva te postali relevantan glas koji se razaznaje u buci šumova.
  
Modni blogovi 
Pitanje je samo, do kad će blogerski vlak ovom brzinom voziti? Jer ono radi čega smo inicijalno zavoljeli blogove su njihovi mali anonimni i nepristrani glasići koji su ponosno stajali na rubovima modne mašinerije, ne odgovarajući ikome osim samima sebi. Nisam protivnica blogerske zarade, nemam apsolutno ništa protiv. Ako biste platili vodoinstalateru da vam popravi pokvareni bojler, tada možete platiti i blogeru za vrijeme i trud koji je uložio u vašu promociju. No, pitanje je kupuju li brandovi vrijeme i trud blogera ili ipak keširaju za nešto posve drugo. Mislim, ipak, da se odgovor krije na nekim drugim kolosjecima. Ono što brandovi plaćaju jest prvenstveno - povjerenje. Povjerenje čitatelja da ih se ne mulja i da se i dalje radi o autentičnom nepristranom glasiću koji piše iz strasti na marginama mašinerije, a ne jer je za nekoliko lijepih riječi dobio honorar. I zato će blogersko okretanje basnosnovnih šesteroznamenkastih cifri trajati sve dok postoji povjerenje, a kad se ono izgubi, a hoće, blogeri će biti primorani smisliti nešto novo ili će brzo nestati iz zviježđa modne galaksije.
Objavljeno: 12.01.2015. u 15:39

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p