TINA LONČAR

Od dječjih zvijezda do modnih mogula

Kako su blizanke Olsen pokazale srednji prst skepticima
Olsen 
Pod zasljepljujućim reflektorima znatiželjne javnosti i teretom (često tegobne) dječje slave, blizanke Olsen dugo su za svojim medijskim personama vukle vagone krcate asocijacijama na (neobjašnjivo) popularni saharozni TV sitcom Full House u kojem su zajednički utjelovile lik malene Michelle, smješkajući se i slineći u naručju neopisivo uštogljenog samohranog oca Dannya Tannera amputiranog smisla za humor.
 
Kada se serijal počeo emitirati na malim ekranima neopisivo dražesne Mary Kate i Ashley, koje je produkcija prikazivala kao jednu osobu, imale su samo devet mjeseci. Američka publika gotovo je religiozno pratila nestašno snalaženje trojice muškaraca u raljama djevojačkog odrastanja prepunog emocionalnih ispada i moralnih pouka, a blizanke Olsen rasle su naočigled te iste publike, mijenjajući mliječne zube, nespretno koračajući po prvi puta i gugučući svoje prve riječi. S nepunih godinu dana, praktički niti ne glumeći, svakom su epizodom masno podebljavale svoje bankovne račune. Potpuno nesvjesne svoje zvjezdane slave, Olsen su postale marketinški fenomen. Njihov plavokosi anđeoski lik kao utjelovljenje slatkoće i nevinosti mahnito je prodavao apsolutno sve – od dječje odjeće i parfema preko video igrica i kutija za školsku užinu. Zakoračivši u punoljetnost blizanke su, s milijunskim ciframa u bankama, postale većinski vlasnici kompanije Dualstar koja ih je zastupala kao klinke gradeći, na temelju njihove dječje slave, pravi brandovski Behemot.
 
Olsen
  
U svojoj senzacionalističkoj maniri, tabloidi su počeli naklapati o neizvjesnoj budućnosti popularnih blizanki stišćući ih u kutije devijantnih i bahatih tinejdžerskih zvijezda koje, pune k'o brod, misleći da su besmrtne bivaju usisane u vrtlog promiskuitetnog seksa, hektolitara alkohola, ovisnosti o tabletama za smirenje i kokainu te, u konačnici, osobnog raspada pod svjetlima reflektora. Braneći se šutnjom bile su poput zatočene divljači na lovištu, a mediji su krojili naraciju u niskom startu čekajući i najmanju naznaku pada kako bi obožavane dječje zvijezde razapeli na naslovnice kao posrnule pod prijetećim slovima: ekskluzivno. Na zluradost medijske klike željne pompe, skandala i afera te opsjednute potonućima prljavo bogatih i nedodirljivih, očigledno kopnjenje i borba s anoreksijom Mary-Kate lešinarski se razvlačila po novinskim stupcima začinjena drogom, bjesomučnim tulumarenjem, pronevjerama poreza i pranjem novca. Jedno se vrijeme spekuliralo i o tome kako je Mary-Kate-Ashley ustvari jedna osoba koja se, radi nekog nepoznatog razloga, poput Clarka Kenta u telefonskim govornicama potajice presvlači iz jednog lika u drugi. Glupost senzacionalizma premašivala je sve granice zdravog razuma.
 
Olsen 
Samo dvije godine nakon dramatičnog stupanja u punoljetnost i medijskog razapinjanja, 2006. godine, popularne su blizanke pokrenule svoj modni brand imena The Row nazvan po londonskoj ulici Savile Row poznatoj po dugoj krojačkoj tradiciji. Opečeni kojekakvim celebrity pokušajima da zakorače u svijet modnog dizajna, struka i mediji opet su se zaogrnuli tamnim šalom skepse. Cinizam i zajedljivi komentari frcali su na sve strane poput žara s prskalice. Bile su samo još jedan primjerak bahatih milijunašica koje su se, iz čiste dokonosti, odlučile igrati mode. No ubrzo su misteriozne djevojke lelujajući na visokim petama očiju skrivenih iza velikih sunčanih naočala, pokazale da one ustvari itekako kuže igru. S pravim timingom, netom prije no što je svijet počela gnječiti čizma ekonomske krize, one su svoj luksuzni brand postavile na jake temelje dobro promišljene strategije. Započevši svoju modnu ekspediciju potragom za savršenim T-shirtom koji bi odgovarao ženama svih godina, The Row je pronašao dotad neokupiranu nišu i orijentirao se na luksuzan i kvalitetni basic koji ne podliježe trendovima već ima bezvremensku vrijednost. Nerazdvojni tandem svu svoju pažnju orijentirao je proizvod koji ne vrišti njihovo ime, koji će se prodavati bez asocijacija na njihovu dječju slavu i bez dramatičnih logotipa.
 
The Row 
Istovremeno, The Row nije zamišljen kao odraz njihova osobnog stila koji se često opisivao kojekakvim epitetima poput trashold boho ili homeless glomour, već počiva na diskretnoj, elegantnoj estetici, vrhunskom pročišćenom kroju i onome što su kasnije kritičari prozvali novim minimalizmom. Inteligentno okrenute odraslim ženama s lovom u džepu koje se ne žele uvlačiti u bapske uniforme, dvojac Olsen dohvatio je publiku koja je u modnom svijetu opsjednutom mladošću često nepravedno zanemarena. Unatoč svoj silini skepse, u gotovo deset godina postojanja branda, blizanke su uspjele izgraditi respektabilno carstvo s više od 145 butika koje prodaju njihov dizajn i 77 trgovina diljem svijeta koje kupcima nude njihov nakit. S modnim stažem u Wal-Martu, neočekivano no zaluženo, CFDA award pred nosom su otele Altuzarri koji je vještinu brusio kod Givenchya i Gurungu koji je zanat pekao kod Billa Blassa.
 
The Row 
Za prezentaciju svoje posljednje kolekcije, odabrale su trideset i peti kat nebodera na Park Avenue s obiljem prirodne svjetlosti koja se u praznu prostoriju probijala do sirovih betonskih podova, a kroz velike staklene prozore pucao je pogled na Manhattan. Kolekciju, koja je spajala njujoršku uglađenosti i vibru ležernosti, u paleti boja devine dlake, kreme, tamnoj crnoj i savršenom minimalizmu besprijekornog kroja, pratila je publika u vrlo intimnoj atmosferi. Svi su sjedili u prvom redu. Bilo je posve jasno, kao dan koji se probijao na improviziranu pistu po kojoj su koračale manekenke, Olsenice više ništa ne trebaju dokazivati.
 
The Row 
The Row

Objavljeno: 28.02.2015. u 11:00

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p