FILM I TEATAR

Popularno zagrebačko kazalište slavi desetljeće uspješnog rada!

A ovoga ožujka uživajte u njihovim najpoznatijim predstavama!

Unatoč pojavi drugih sredstava društveno-umjetničkog izražavanja, posebno s dolaskom modernih medija, kazalište je oduvijek te će vjerojatno zauvijek, uživati poseban status radi svog specifičnog djelovanja u vidu sociološke sfere, ali i povijesne važnosti i tradicije kojom se može dičiti. Kazalište je oduvijek bilo svojevrstan odgovor na pitanja koja vrijeme postavlja, izraz oslobađajućeg pristupa problematici, ali i odraz trenutnog stanja društva.

Upravo društveno relevantne teme, obrađene sa savršeno proporcionalnim dozama humora i sarkazma, izvrsna glumačka postava i tim iza kulise koji obavlja svoj posao pedantno poput švicarske ure, značajke su koje su popularno zagrebačko kazalište Moruzgva u svojih jedanaest godina djelovanja izdigle u jedno od najpriznatijih privatnih kazališta u regiji. Povodom obljetnice više od desetljeća djelovanja na sceni, porazgovarali smo s osnivačicom i ravnateljicom kazališta, glumicom Ecijom Ojdanić koja se kratko osvrnula na dosadašnji, uspješni rad ekipe iz kazališta Moruzgva, a čije ćete proslavljene komade moći „uloviti“ tijekom cijelog ožujka. Tako duhovitu melodramu „Gola u kavezu“ redatelja Ivana Lea Leme možete pogledati 05. ožujka 2020., zatim predstavu „Bobočka ili drugih sto stranica Filipa Latinovicza“ dva tjedna kasnije 18. ožujka, a megauspješnicu „Brodolomke“ dva dana kasnije 20. ožujka te konačno „Otpisane24. ožujka ove godine.



Nakon više od deset godina sjajnog rada nezavisnog kazališta Moruzgva, kada pogledate unatrag, čega se rado sjetite? Na što ste najponosniji?

Najponosnija sam na činjenicu da sam zajedno sa svim divnim umjetnicima koji su pristali raditi predstave u prilično nekomfornim uvjetima nezavisnog kazališta, gotovo iz ničega, stvorila agilno kazalište koje proizvodi hit za hitom. Predstave su to prepoznate i od publike, i od kritike , a u posljednje vrijeme i od predstavnika kulturnog establišmenta.

Predstave se redovito bave aktualnim društvenim pitanjima, a posebice ulogom žene u društvu. Jeste li oduvijek znali da će Moruzgvine predstave obrađivati takvu tematiku?


Kaad sam započinjala rad na prvoj predstavi , a to je ''Gola u kavezu'', znala sam da se želim baviti onim temama koje mene intrigiraju. Mislim da to i jest jedan od osnovnih zadataka umjetnosti, progovarati o temama koje su važne kako za mene osobno, tako i za društvo. U svim našim predstavama u fokusu je žena, što je i odlična prilika da u našim predstavama glume ponajbolje hrvatske glumice koje ostvaruju predivne uloge u našim predstavama.

Jeste li primjetili kakvu promjenu ili pomak u društvu u posljednjih deset godina, barem što se ženskih tema tiče?

Ženske teme u hrvatskom kazalištu sve su prisutnije. I to je dobro. Iz nekoliko razloga. Tako se dodatno senzibilizira društvo po tim važnim pitanjima, a isto tako, obraćamo se i ciljanoj publici, i ženama i muškarcima. Premda su, prema zadnjim istraživanjima, čak 70 % kazališne publike, žene.

Jeste li iznenađeni uspjehom koje su brojne predstave ostvarile, kao što je primjerice predstava ''Brodolomke'', koja se dosad izvela preko sto puta?

Moram priznati da nisam. Nekoliko naših predstava premašile su brojku 100. ''Gola u kavezu'', preko 150, ''Otpisane'', ''Bobočka''.... ali samo u slučaju ''Brodolomki'' to se dogodilo u samo godinu dana.



Predstave su obišle svaki kutak Hrvatske, jesu li reakcije publike svugdje iste?

Jedna od benefita igranja u nezavisnim kazalištima je upoznavanje svakog kutka lijepe naše. I to držim dragocjenim iskustvom. Postoji neki obrazac koji sam uočila, a to je, gdje sredina bogatija, tu su ljudi opušteniji i slobodniji u reakcijama. Što ne znači da oni drugi manje uživaju, samo su sramežljiviji u reakcijama.

Unosite li vlastite životne priče i iskustva u predstave koje proizlaze iz kazališta Moruzgva?

To je i jedna od benefita kazališta, korištenje vlastitog bazena osjećaja i doživljaja, rana , i pomalo terapeutsko rješavanje istih. Na tom principu je nastala predstava ''Brodolomke'', u kojoj smo, kroz proces improvizacija, napravili likove građene na vlastitim iskustvima. Tako smo kreirali autentične likove koji su zasigurno doprinijeli uspjehu same predstave. Na tom principu ćemo raditi i na našoj novoj predstavi - ''Majstori''.

Postoji li predstava koju biste posebno izdvojili i zašto?

Ovo mi je najteže pitanje. Da li izdvojiti ''Gola u kavezu'', predstavu s kojom je sve počelo, i koju još igramo , monodramu ''Bobočka'' s kojom sam doslovno proputuvala pola svijeta i osvojila brojne nagrade, ''OtpisaNE'' s najboljim ekipom na svijetu, ''Brodolomke'' koje su poharale cijelu Hrvatsku u najkraćem roku, ili cabaret ''Preko veze'' u kojem cure rasturaju... Zaista mi je teško reći.


Kako danas gledate na nezavisnu kazališnu scenu u Hrvatskoj? Je li se situacija u tom području promijenila?

Situacija je, kao i na svim područjima Hrvatske - mutna, a posebice kada govorimo o načinu financiranja. Jedino sto nas drži jest vjerna vojska publike i žilavost te entuzijazam njenih čimbenika.

Foto: Bojan Zibar
Objavljeno: 06.03.2020. u 00:00

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p