UMJETNOST

'Jedna ilustracija ne može promijeniti društvo, ali može potaknuti pojedinca da razmišlja drugačije'

Intervju: Maja Tomljanović

S ponosom možemo najaviti da je Projekt DNA zakoračio u treću sezonu te će nastaviti s predstavljanjem talentiranih ilustratora koji svojim divnim likovnim pričama našu svakodnevicu čine ljepšom, veselijom i posebnijom. Dašak nekog drugog svijeta koji nerijetko zadire u potpunu maštu, no i afektira brojna društvena pitanja, zanimljivim metaforičkim idejama i vizualizacijama umjetnici približavaju baš svima, stoga je sada pravi trenutak da budemo tu #jednizadruge pozitivnom energijom i međusobnom potporom!

Prva ilustratorica koja otvara treću sezonu Projekta DNA je Maja Tomljanović, grafička dizajnerica čija je ljubav prema ilustriranju ipak prevagnula te ovu talentiranu umjetnicu potaknula da se u potpunosti posveti svojem životnom pozivu. Maja njeguje vrlo pozitivan i vedar stil ilustriranja, a ono što posebice volimo su sanjive pastelne nijanse, pozitivne poruke te poznate životne situacije u kojima se vrlo lako možemo pronaći. Želite li Majinom ilustracijom uveseliti svoju svakodnevicu, wallpaper možete preuzeti ovdje, a mi smo s Majom porazgovarali o njezinim početcima, načinu i stilu ilustriranja, ali i trenutnoj situaciji u kojoj se nalazimo! 

Svaka ilustracija potražuje inspiraciju, pa što je ono nešto što tebe potiče na stvaranje?

Stvari, ljudi, situacije i događaji koji me okružuju, a trenutno mi je fokus, kao i svima, nažalost na situaciji s korona virusom.

Imaš li neke rituale koji te opuštaju i kojima voliš pribjeći prije samog početka ilustriranja?

Mene ilustracija i crtanje opušta, to je moja 'stress free' zona. Najvažniji mi je mir dok crtam zato jako volim kada se rano ustanem oko 6, 6:30 i onda u miru odradim veliki dio posla.


Na koji način nastaju tvoje ilustracije, odnosno kojim tehnikama se koristiš u radu?

Sve moje ilustracije su rađene digitalno na iPadu. Digitalni medij mi daje više slobode i mogućnosti za pogrešku, a da ne spominjem uštedu na tradicionalnim materijalima koji su jako skupi. iPad je za mene idealan jer ne moram biti vezana za radni stol, mogu sjesti na kauč, fotelju, otići van na klupicu ili u kafić i crtati.

Kako bi definirala svoj stil? Već na prvi pogled vidljivo je da voliš pastelne nijanse, nježne linije i svojevrsnu 'poztivnu vibru' cijele slike, ali i figuru žene?

Definitivno je pun boja, veseo, pozitivan, ženstven i zaigran. Žena je u centru svake moje ilustracije, a zašto ne znam ni sama. Rekla bi da mi je bliskije i jednostavnije prodrijeti u ženski um, a ruka mi već i sama ide prema ženskoj formi.


Kako je zapravo započela tvoja priča s ilustracijom? Koji trenutak je bio onaj u kojem si odlučila da je to ‘to'?

Radila sam kao grafički dizajner deset godina prije nego sam napravila zaokret i krenula se baviti ilustracijom. Nisam planirala da će mi ilustracija biti glavni izvor prihoda niti da ću se s njom baviti 'full time'. Znala sam samo da želim početi opet crtati pa gdje god me to odvede. I dogodio se najbolji mogući scenarij - da mi je ilustracija primarni posao.

Prožimaju li tvoje ilustracije društvenu poruku i misliš li da je taj način izražaja dovoljno snažan da prodre do društva?

Ako me nešto u društvu dotakne onda to i provučem kroz ilustraciju, iako je velika većina mojih ilustracija ipak 'bezbrižnija'. Mislim da jedna ilustracija ne može promijeniti društvo u cjelosti, ali je dobar alat koji može potaknuti pojedinca da razmišlja na drugačiji način, da otvori um prema nečemu drugačijem i novom.


Slobodna sam zaključiti da društvene mreže tu igraju veliku ulogu jer svakodnevno svjedočimo šeranju brojnih ilustracija koje oslikavaju svakodnevicu...

To je odlična stvar jer se i na taj način može poduprijeti nečiji rad. Ne mora se nužno uvijek kupiti ilustracija ili proizvod, šeranje, lajkanje i  komentiranje također puno pomaže. Na taj način ilustratori dolaze do novih klijenata i poslova, a i širi se glas o njima.

Koliko su tebi društvene mreže pomogle u radu?

Mislim da mi 99% klijenata dolazi s društvenih mreža jer su vidjeli moje radove na Instagramu ili Facebooku. Društvene mreže su mi čak i bolji portfolio od same web stranice jer obuhvaćaju i radove od klijenata i privatne ilustracije, tako da potencijalni klijent može vidjeti široki raspon radova.

S obzirom na epidemiološku situaciju u kojoj se nalazimo, smatraš li da ilustracija s društvenih mreža može pomoći pojedincu da se osjeća bolje?

Definitivno da! Nastojim uvijek, a pogotovo sada da su mi ilustracije vesele i pozitvne, da ljudima odvratim pažnju s loših stvari, da ih ohrabrim, nasmijem, ali i podsjetim da je bitno ostati doma.


Kako provodiš dane i zaokupljaš vrijeme?

Iskreno meni se jako malo toga promijenilo jer kako radim od kuće zadnje četiri godine i prije sam većinu vremena provodila doma. Ali nedostaje mi sloboda, da možeš izaći kada hoćeš i gdje hoćeš. Sada imam nešto više vremena za privatne ilustracije i za stvari koje sam odgađala, a želim uhvatiti predah jer sam zadnjih godinu dana stvarno puno radila. Tako da osim poslova za klijente većinu vremena radim na svojim privatnim ilustracijama, pratimo online školu, igramo društvene igre, kuhamo, gledamo serije, filmove i dani prolaze.


FASHION.HR stoji iza pokreta #jednizadruge, a cilj je potaknuti na razmišljanje što to doista možemo učiniti za druge i pomoći što jednostavnijem savladavanju krize. Što bi za tebe predstavljao taj pokret? Na koji način bi mu se pridružila?

Pa upravo da si olakšamo što jednostavniji, bezbolniji i brži izlazak iz krize. Da usput napravim nešto dobro za sebe i za druge jer #jednizadruge je i #ostanidoma. Ja se nadam da svojim ilustracijama barem malo skrenem pažnju i uljepšam nekome dan.

Kupovina domaćih proizvoda, odnosno domaćeg dizajna jedan je mali doprinos koji svatko od nas može dati, pa u kojim sve formama možemo kupiti tvoje ilustracije i gdje?

Ilustracije se mogu kupiti u Etsy shopu gdje osim printeva imam čestitke, torbe, majice i stikere, a još neki radovi mogu se kupiti na web stranicama Dilemma posters i Society6 gdje se mogu pronaći ilustracije aplicirane na razne proizvode kao što su ručnici za plažu, deke, šalice, torbe, majice...

Foto: Privatni album
Objavljeno: 01.04.2020. u 11:08

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p