UMJETNOST

Odlična izložba koja na zanimljiv način oslikava trenutno društveno stanje!

Sjajni suvremeni umjetnici u Stalnom postavu MUO!

Izložba Pauline Jazvić izvorno planirana u okviru ciklusa Suvremeni umjetnici u Stalnom postavu MUO smjestila se u okvir napukle slike Muzeja kakvog smo poznavali. Od Stalnog postava za publiku je dostupno tek stubište u blokadi. Stubište kojim se pogled uspinje do nedostupnog postava muzejskih zbirki odnosno prikaza umjetničkih stilova i razdoblja, koji su godinama pružali kulturno-povijesni kontekst intervencijama suvremenih umjetnika.

Paulini Jazvić slijepa ulica koja poziva na uspon no trenutno do ničega ne dovodi, ipak predstavlja polazište za artikulaciju prostorne instalacije. U idejnom svijetu instalacije se sastaju gorko-slatki okusi proživljene traume i nade, potrebe za sigurnošću, a muzejski prostor postaje drhtavim križištem društvenih konvencija i privatnih emocija.

Izražavanje različitih aspekata drame o psihološkoj krhkosti „ljudskog materijala“, koja se nakuplja u pojedinačnim traumatskim iskustvima ili društvenom tretmanu pojedinih skupina, karakteristična je tema cijelog opusa Pauline Jazvić. Upravo se temom destrukcije u umjetnosti trebala baviti u nizu radova planiranih za ovu godinu u sklopu intervencije za Stalni postav MUO, no nepredviđene okolnosti su prvotnoj ideji dale novi smjer kretanja. Ljude iz nevolja pa i ruševina ponekad spašavaju psi, a upravo je njima u donedavnim "normalnim" uvjetima bio zabranjen ulaz u Stalni postav muzeja. Ipak, kroz povijest umjetnosti i kultura psi oduvijek čuvaju vrata svetih mjesta, carstva mrtvih, podzemni svijet, posreduju između neba i zemlje na svim stepenicama između zemaljske prizemnosti i molitvi, duhovnih poruka usmjerenih nebesima.



Paulina Jazvić nije umjetnička animalistica, ali njen bijeli pudl nosi ime Švrćo, posve u maniri pop-arta. Za nju je, kao i za Jeffa Koonsa, pas motiv koji ljudima prenosi osjećaje topline i ljubavi, izbavljajući ih iz osjećaja bezizlaznosti. Uostalom, kraljevski pudl je luksuzna pasmina i čest životinjski cimer u stambenim ambijentima dvorova, palača i građanskih stanova.

Ovaj čest reprezentativni eksponat materijalnog komfora svojih vlasnika, u Paulininoj instalaciji usred post-potresnog muzejskog ambijenta predstavlja avatara nepredvidive providnosti. Švrćo se ovdje nalazi u ulozi vodiča kroz trenutnu dramu protresenih uloga u životnoj igri preokreta pod nazivom Top Dog / Underdog. Prikaz pseće formacije zbijene u redovima dok stoje na blokiranom stubištu muzeja udovoljava potrebi za emocionalnom podrškom u trenutcima krize. Emocije su luksuzna tvar, ne priznaju krhkost ili iluzornost avatara u kojima nalaze utjehu.

Foto: PR
Objavljeno: 07.12.2020. u 09:56

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p