UMJETNOST

Prekrasne ilustracije s mediteranskim motivima osvojit će vas na prvu!

Intervju: Dora Barbarić

Budući da je godina iza nas bila poprilično stresna i nepredvidiva, novu sezonu projekta DNA odlučili smo usmjeriti ka #feelgood motivima koji su tu da izmame osmijeh na lice i svaki dan učine za nekoliko stepenica boljim. S novom, četvrtom sezonom projekta DNA, već smo predstavili dvije sjajne mlade ilustratorice Patriciju Šojat i Ivanu Pipal, a sad je red došao i na Doru Barbarić. Naime, možda niste čuli za Doru, ali ste sigurno 'skrolajući' Instagramom naišli na profil imena Monsieur Dorian arts & crafts iza kojeg se krije upravo ova talentirana magistra povijesti i umjetnosti.

Dora nam je otkrila da je cijeli život zaljubljena u ilustraciju, crtanje, šivanje, kreiranje i općenito kompletni DIY koncept življenja. Tako je još kao tinejdžerica poželjela biti dio umjetnosti pa je studij teorije umjetnosti bio logičan slijed. Dora ističe da joj je studij koji je odabrala dao novi, metodički pogled kroz umjetničku prošlost i sadašnjost te uvelike pomogao u potrazi za vlastitim kreativnim izražajem, a što nam je još otkrila, pročitajte u zanimljivom intervju koji donosimo u nastavku.

Sve ilustracije dostupne su za besplatno preuzimanje putem sljedećeg linka.

Tvoje ilustracije su doista posebne i drugačije, no kako bi ti opisala svoj stil ilustriranja i koliko se on sada razlikuje od tvojih početaka?

Još sam na fakultetu u slobodno vrijeme izrađivala ilustracije iz hobija, ali i kao dodatnu zaradu. Šest godina nakon toga, početkom ove godine odlučila sam se opet posvetiti ilustraciji no na malo profesionalniji način. Moj stil se u međuvremenu dosta promijenio, ali mislim da su osnovni elementi ostali slični. Paleta boja na mojim ilustracijama oduvijek je bila pastelna, a glavna boja – roza. Tu se može povući poveznica sa fenomenom 'millennial pink' estetike koja je sveprisutna već nekoliko godina.

U mom slučaju roza boja me vraća u djetinjstvo 90-ih godina i zasigurno mnogo vršnjaka može rezonirati sa mnom jer im ta boja budi nostalgiju i utjehu. Osim toga, odlučila sam se posvetiti ilustriranju hrvatskih gradova, sela i otoka kako bih domaću, ali i stranu publiku podsjetila na čari i skrivene dragulje naše zemlje.

Što te je zapravo 'odvuklo' u svijet ilustracije? Je li to nešto što si oduvijek željela raditi?

Mojem aktivnom uključenju u svijet ilustracije najviše je doprinio Instagram. Počela sam pratiti izvrsne domaće i svjetske ilustratore koji su osvojili Instagram i to me još više motiviralo da krenem sa svojim radovima. To je nešto u čemu sam oduvijek htjela biti uključena, bilo kao hobi ili još bolje – kao pravi posao!

Kojim se tehnikama koristiš prilikom ilustriranja? Jesi li u potpunosti 'digitalizirala' svoj rad ili i dalje crtaš na papiru?

Isključivo se bavim digitalnom ilustracijom, ponajviše jer mi je to najbrži način prenošenja palete boja koje se držim - nastojim svoje radove učiniti više stilski prepoznatljivima držeći se tog pravila.

Što bi izdvojila kao najzahtjevniji, a što kao najjednostavniji segment svog posla?

Najzahtjevniji segment posla zasigurno je osmišljavanje koncepta ilustracije - često tražim inspiraciju po Travel Croatia profilima na Instagramu, a najjednostavniji dio posla zaprimanje je narudžbi. Ponajviše narudžbi za personalizirane ilustracije, jer ljudi često već imaju isplaniranu sliku u glavi, a ja im pomognem u realizaciji ilustracije uz svoj 'touch'.

Imaš li neke uzore koji te inspiriraju i je li ti bitna kritika struke?

Svakako su mi uzori lokalne ilustratorice Maja Tomljanović, Alja Horvat, Rafaela Perasinić, ali i strane ilustratorice Bo Tekent, Hebe Studio, Maggie Stephenson i dr. Od naših domaćih afirmiranih umjetnika izdvojila bih dalmatinske, jer su mi bili velik izvor inspiracije – Vasko Lipovac, Tisja Kljaković, Neno Mikulić, Maja Miškov. S obzirom da nemam diplomu s Akademije likovnih umjetnosti, mislim da me kritika struke zaobilazi i to je u redu – moji radovi svojevrsni su dnevnik moje kreativnosti, bez cilja da očaram struku likovne umjetnosti.



Primijetila sam da u većini slučajeva inspiraciju pronalaziš u mediteranskim krajevima, ali i svakodnevnim životnim situacijama? Postoji li neki poseban razlog za to?

Odrasla sam u Vodicama, 200 metara od mora. Kad si cijeli život okružen mediteranom i dalmatinskim načinom života često nisi svjestan u kojem 'Bogom danom' komadu zemlje živiš. No, Dalmaciju je lako prenijeti na sliku, vrvi od boja i posebne vegetacije, a kamena gradnja tradicionalnih kuća stapa se s krajolikom.

Odakle generalno crpiš inspiraciju i susrećeš li se ikad s kreativnim blokadama?

Inspiraciju crpim iz destinacija u kojima sam bila i koje želim obići, a kreativnu blokadu nastojim 'odblokirati' istraživanjem hrvatskih područja koja nisu toliko poznata (primjerice istraživanjem po Facebook grupi Tajanstvena Hrvatska) i stavljanjem na papir listu što i kako bih htjela nacrtati.

Na tvom Instagram profilu za oko su mi zapele i brojne ilustrirane šalice. Koja se priča krije iza toga?

Emajlirani lončići oduvijek su mi bili zanimljivi zbog tog retro, 'yugo' štiha, a i htjela sam prenijeti svoj vizualni identitet na nešto drugo osim papira - ništa bolje od lončića u kojem možeš popiti kavu svaki dan.

Na kojim još predmetima možemo vidjeti tvoje ilustracije?

Trenutno su dostupne kao grafike i na lončićima, a trenutno spremam mini ljetnu kolekciju tote torbi sa ilustracijama dalmatinskih gradova koje će biti dostupne tijekom lipnja.

Danas smo svjedoci apsolutne dominacije društvenih mreža. Jesi li mišljenja da je neophodno imati svojevrsni online portfolio kad je u pitanju ilustracija i kriješ li neko posebno značenje iz imena tvog Instagram profila?

Da, danas je neophodno reklamiranje svojeg rada na društvenim mrežama što ne mora biti loša stvar. Profili ilustratora i drugih umjetnika postaju svojevrsne virtualne galerije što zasigurno više približava umjetnost publici. Moj naziv Instagram profila bio je prvo naziv mog privatnog profila, i, koliko se sjećam, vuče inspiraciju iz naziva lika iz The Grand Budapest Hotel filma - Monsieur Gustave.

Kako komentiraš poziciju mladih ilustratora u Hrvatskoj? Cijeni li se to zanimanje?

Većina mladih ilustratora u Hrvatskoj su originalni, uvaženi i aktivni u širenju svoje umjetnosti. Mislim da se to zanimanje cijeni ali ne u tolikoj količini kako bi se cijenilo u zapadnim zemljama, gdje se kvalitetni ilustratori relativno brzo mogu probiti i dobiti više angažmana od naših.

Gdje se mogu nabaviti tvoji radovi?

Moji gotovi radovi hrvatskih gradova dostupni su na mom Etsy dućanu Monsieur Dorian, a također se mogu upitom u inbox naručiti. Lončići i buduće torbe dostupne su isključivo narudžbom putem Etsy dućana, a personalizirane ilustracije moguće je naručiti putem inboxa na Instagram profilu.

Ispričaj nam priču iza ilustracije koju si pripremila u sklopu projekta DNA!

Za projekt DNA odlučila sam ilustrirati jednu malu i relativno nepoznatu oazu nedaleko Vodica – mjesto Prvić Šepurine na otoku Prviću. To malo mjesto ima dobro očuvanu tradicionalnu gradnju dalmatinskih kamenih kuća, bogatu vegetaciju, a može se naći i stari ljetnikovac plemićke obitelji Vrančić, što je samo još jedna potvrda autentičnosti i ljepote ovog mjesta. Često znam ljeti otići do Prvića, i ovo mjesto me svaki put iznova očara.

Foto: Instagram, Privatni album
Objavljeno: 01.06.2021. u 10:57

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p