U svojoj novoj kolekciji IKEA nas je odlučila iznenaditi okupivši 12 uličnih umjetnika iz cijeloga svijeta koji su kreirali 12 jedinstvenih postera s ciljem stvaranja boljeg svakodnevnog života za sve one koji vole umjetnost i žele ju imati u svojem domu.
Nova IKEA kolekcija ulične umjetnost tako doprinosi demokratizaciji umjetnosti, čineći ju dostupnom velikom broju ljudi, a može se kupiti u svim robnim kućama IKEA.
„Uobičajeno je mišljenje kako umjetnost ima ograničenja, kako je namijenjena bogatoj nekolicini te da ju se može vidjeti jedino u muzejima i galerijama. Mi u tvrtki IKEA smatramo da umjetnost pripada u domove svih ljudi. Novom kolekcijom ulične umjetnosti želimo ju učiniti dostupnom većini i promijeniti uvriježeno mišljenje kako moraš biti bogat da bi kupio nešto jedinstveno“, pojasnio je Henrik Most, kreativni voditelj projekta Street art.
Dvanaest umjetnika zaslužnih za ograničenu IKEA kolekciju dolaze sa svih strana svijeta, a inspiracija im je raznolika. Među djelima koja čine ograničenu kolekciju nalazi se poster Johna Crasha Matosa koji je inspiraciju crpio iz grada u kojemu živi – New Yorka, dok je feminizam tema radova Caroline Falkholt aka Blue iz Švedske. Djelo Brazilca Hamiltona Yokote aka T-Freaka prikazuje osobu koja vjeruje u svoje snove i ne želi odustati od potrage za srećom, a umjetnica ELLE, koja dolazi iz San Francisca, bila je inspirirana psihodeličnim posterima 70-ih godina prošloga stoljeća. Nikola i Ivan Gajić iz Srbije, koji čine umjetnički dvojac Sobekcis, izradili su apstraktno i figurativno umjetničko djelo, a Chen Yingjie aka Hua Tunan iz Kine u svojem je djelu koristio orla koji predstavlja hrabrost i slobodu uličnih umjetnika.

Poster kao umjetnička forma u velikoj je mjeri doprinio demokratizaciji umjetnosti, čije korijene možemo potražiti još u 19. stoljeću kada je razvoj tehnologije omogućio izradu kopija. Prije toga, umjetnost je bila isključivo ekskluzivna i unikatna. Upravo je ovo razlog zašto nova IKEA kolekcija koristi formu postera ujedinjujući ju s uličnom umjetnosti. Naime, ulična umjetnost dugo je bila
crna ovca na umjetničkoj sceni, a danas je ona integralni dio suvremene pop kulture. Istovremeno, ulični su umjetnici pomalo buntovni, a IKEA je tvrtka koja se i sama smatra prijateljski nastrojenim buntovnikom. Spoj ulične umjetnosti i postera forma je koja odlično karakterizira način razmišljanja u tvrtki IKEA, a najvažnije je što ju svatko može imati u svome domu, bez obzira na to gdje i kako živi.
Foto: Press
Objavljeno: 21.03.2015. u 10:55