DIZAJN I ARHITEKTURA

Jeste li se ikad zapitali tko se krije iza dizajna ambalaže koju svakodnevno kupujemo? Vrijeme je da upoznate kreativce iz Studija Size!

Intervju: Studio Size
Jeste li se ikad zapitali tko se krije iza dizajna ambalaže koju svakodnevno kupujemo, brendinga određenih proizvoda ili video sadržaja te koliko je zapravo koraka i vremena potrebno kako bi se realizirao vizualni identitet brenda? Sve to, a i više, otkrili smo u intervjuu s kreativcima iz zagrebačkog Studija Size koji se osim domaćim projektima, mogu pohvaliti i brojnim inozemnim suradnjama koje dodatno potvrđuju njihovu kvalitetu i osjećaj za ono čime se bave. Jurica, Andrej i Ivan nedavno su dobili i veliko priznaje HDD-a, a što je sve prethodilo tome, kako su započeli te gdje su danas, otkrijte u zanimljivom intervjuu koji donosimo u nastavku!

Studio Size na samim početcima i danas; koliko se razlikuje i u čemu je napredovao?

Što se posla tiče, najveća je razlika što smo u početku morali prihvatiti svaki posao koji nam se ponudio. Uspjeh nam je bio uopće doći do takozvanog pitcha, što je u našoj branši izraz za nadmetanje ili tender. Danas nam je pravilo da ne izlazimo na pitcheve jer imamo dovoljno upita i direktnih ponuda za suradnju. Osim toga zaključili smo da je ispravnije svoj fokus usmjeriti na klijente koji nas plaćaju, nego na pitcheve koji se u pravilu ne plaćaju. U počecima smo također radili sve tipove poslova, nismo si mogli priuštiti specijalizaciju za određeni segment posla. Pa smo tako radili sve od osmišljavanja reklamnih kampanji, vođenja profila na društvenim mrežama, web stranica, aplikacija, in-store rješenja, print materijala, do evenata.

 

 

Danas smo specijalizirani za branding i video, ali ne žalimo zbog te početne širine u poslu koji smo radili, dapače svestranost nam je velika snaga. Zato se često dogodi da projekt dobijemo zbog brandinga, a na kraju osim brandinga napravimo i promo video, web stranicu i oglasnu kampanju. Najbolji primjer za to je Fresh Island Festival za koji smo radili sve osim operativnog dijela digitalnog marketinga. Individualni napredak svakog člana tima je također vidljiv, što ne čudi jer je prošlo skoro šest godina od kad smo krenuli. Osim što smo izbrusili vještine, unaprijedili smo i neke soft skillove vezane uz vođenje tvrtke i odnose s ljudima iz tima te s klijentima.

Ispričajte nam ukratko svoju priču! Tko se krije iza Studija i čime se bavite?

Studio Size je mali četveročlani tim u kojem su tri partnera i suosnivača: art direktor Jurica Koletić, kreativni direktor Andrej Virant Sadiković i brand strateg Ivan Fistrić, te animator Ivan Radović. Okidač za pokretanje studija bilo je nezadovoljstvo nas osnivača koji smo u to vrijeme radili u velikim agencijama i korporacijama. U velikim sustavima smo puno naučili, ali smo shvatili da želimo drugačije raditi i živjeti. Bavimo se primarno brandingom i videom. Branding projekti su oni u kojima pomažemo klijentu da osmisli naziv i izgled svog proizvoda ili tvrtke. Ne oblikujemo samo nove brendove, već često klijentima pomažemo da redizajniraju svoj postojeći brand. U sklopu brandinga često dizajniramo ambalaže, web stranice, oglase i ostale komunikacijske materijale. Posebna priča je video, koji nam je s godinama postao najdraži medij. U njemu smo objedinili sva svoja znanja i vještine vezane uz osmišljavanje kreativnih koncepata, pisanje, dizajn, fotografiju, animaciju, montažu i glazbu.


Ivan Fistrić, Jurica Koletić, Andrej Virant Sadiković

Slobodna sam zaključiti da glavninu vašeg posla prije svega čine kreativnost i komunikacija s klijentima. Recite nam što je bitno za dobru komunikaciju koja ide u korist obije strane?

Nama je bitno na početku detektirati jesmo li dobar fit s potencijalnim klijentom. Moramo imati sličnu poslovnu filozofiju te kompatibilan ljudski aspekt koji je presudan za kvalitetnu komunikaciju. Osim toga, pametno je rano staviti na stol teške teme, kao npr. pitanje cijene i plaćanja.

Možete li izdvojiti neki segment svog posla kojem pristupate s najvećim guštom?

Volimo branding projekte u kojima gradimo brand iz nule. Kad moramo osmisliti nešto što prije nije postojalo, pronaći naziv i cijeli vizualno-verbalni jezik koji će na kraju postati brand koji u sebi nosi neke asocijacije i emocije. Oblikovanje videa također jako volimo, pogotovo ako radimo sve od scenarija, glazbe do same animacije i montaže. To je sjajno igralište koje ti daje sto načina da ispričaš priču.



Jeste li se ikad pronašli u situaciji da projekt na kojem vam je ponuđeno raditi djelomično ne odgovara vašoj filozofiji? Na koji način pristupate takvoj situaciji? Pokušavate li nešto promijeniti ili odbijate posao?

Ovisi o situaciji. Često klijent dođe s idejom da mu treba određena stvar, a nakon razgovora zaključimo da mu treba nešto drugo. Ali često i odbijamo projekte, pogotovo ako vidimo puno 'crvenih lampica' ili alarma u ranoj fazi kontakta.

Opišite nam ukratko kreativni proces koji slijedi nakon što dogovorite suradnju!

Kreativni proces uvijek počinje s dijagnostikom, razgovorom s klijentom, briefiranjem. Pa nakon toga prelazimo na strateški dio i istraživanje, te na kraju dolazi oblikovanje kreativnih rješenja koja se potom prezentiraju klijentu.

Imate li neki projekt koji vam je zasad najdraži i volite ga istaknuti?

Teško je izdvojiti jedan. Samo u zadnje vrijeme smo imali privilegiju ući u selekciju Izložbe hrvatskog dizajna s tri rada koja su nam vrlo draga. Farina Speciale je pobjednik u kategoriji dizajna ambalaže, a druga ambalaža koja nam je posebno draga je za VK vina. Treći rad je za Solfeggio music project koji je glazbeni program našeg kreativnog direktora Andreja koji je ujedno i DJ. Glazba je vrlo bitna u našem radu i životu, pa smo tako i vrlo ponosni na nedavnu suradnju s globalno popularnim elektronskim triom Swedish House Mafia, za koje smo radili nekoliko videa za društvene mreže.

Nedavno ste osvojili nagradu HDD-a u kategoriji najbolje ambalaže, a riječ je o redizajnu hrvatskog proizvođača brašna Granolio, brenda Farina. Ovaj redizajn naišao je na veliko oduševljenje publike, a nagrada dokazuje da i struka dijeli isto mišljenje. Koliko vam to znači?

Puno nam znači. Većinu vremena provodimo radeći u studiju ili u privatnom druženju s obiteljima i prijateljima, pa nemamo puno prilike razmjenjivati iskustva i informacije s kolegama iz struke. Tako da ovakve prilike jedini način da dobijemo povratnu informaciju od stručne zajednice. I naravno da smo oduševljeni kada dobijemo pozitivan feedback, koji doživljavamo kao neopipljivu, ali vrijednu nagradu za godine truda i ulaganja u sebe.



U trenutnoj situaciji neminovno je dotaknuti se krize uzrokovane koronavirusom. Je li vaš posao 'trpio' ili ste shvatili da floskula o krizi kao prilici za rast doista ima smisla?

Posao je trpio nekoliko mjeseci oko prvog lockdowna, a nakon toga se srećom vratio u normalu. Taj je period prilika za rast ako si to možeš priuštiti. Oni koji su u boljim početnim pozicijama svakako mogu posložiti svoje poslovanje tako da realiziraju stvari koje im inače stoje u ladici jer nisu hitne, a vjerojatno su strateški važne. Nama se dogodila prekrasna stvar, u koroni smo ušli u partnerstvom sa svojim dugogodišnjim klijentom - Vinarijom Voštinić Klasnić. Što se dogodi kad se spoje mala boutique vinarija i isto takav branding studio, možete vidjeti na našoj novoj web stranici.

Otkrijte nam na čemu trenutno radite!

Od branding projekata trenutno radimo na vizualnom identitetu i pakiranju craft koktela te brand strategiji jedne hrvatske regije. Od video projekata radimo promo video za marketinšku agenciju iz Los Angelesa, te promo video za hrvatsku digitalnu agenciju Bornfight.

Foto: PR, Instagram
Objavljeno: 20.11.2020. u 10:35

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p