DIZAJN I ARHITEKTURA

Kako sam došla do posla iz snova?

Otkriva nam Marina Marinski, vlasica poznatog brenda Marinski Heartmades

Na našoj sceni postoje brojni kreativci koji su svojim talentom, upornošću i kvalitetnim radom postali vlasnici uspješnih brendova. Jedan od njih je svakako i onaj naziva Marinski Heartmades, iza kojeg se krije talentirana Marina Marinski - mlada žena koja je uspjela u onome o čemu brojni sanjaju! Marine se sjećam još iz početaka njezine priče o keramici, iz vremena kada je živjela u Zagrebu i počinjala s brendom. Već tada je skupila brojne obožavateljice koje su joj sve ove godine ostale vjerne klijentice i koje s velikim guštom prate njezin napredak i uživaju u svakom novitetu koji izbaci. Marina je nevjerojatno inspirativna jer je iz ljubavi prema keramici stvorila uspješan brend koji se prodaje u cijelom svijetu. Pa kako je uspjela u tome i koje savjete ima za mlade kreativce, saznajte u našem razgovoru!

Mislim da hrvatska publika jako dobro zna za brend Marinski Heartmades, no vrijeme je da saznamo tko se krije iza samog brenda. Tko je Marina i kako je i kad došla na ideju da krene u izradu keramike?

Marina je mama, poduzetnica i veliki sanjar. Poput vile ima sposobnost snove pretočiti u stvarnost. Pritom radi sve po svome i ne priznaje nikakve autoritete. Pri završetku formalnog obrazovanja 2010. godine, otvorila joj se prilika da par mjeseci radi kao pomoćnik u jednom keramičarskom studiju. Prihvatila je tu priliku i doživjela ljubav na prvi pogled. Glina je od tada do danas njen život. Ideja je nastala iz čiste ljubavi.

Jesi li u startu znala da će to jednog dana biti tvoj pravi posao i da ćeš biti u mogućnosti živjeti od toga?

Sve je počelo vrlo spontano bez velikih planova. Veliki planovi tada ne bi bili ni realni. Išla sam dan za danom. Htjela sam stvarati i učiti, te postaviti dobre temelje za budućnost. Ne mogu reći da nisam priželjkivala da mi to jednog dana postane posao i da se razvijam u nekom svom smjeru. U kreativnom sam okruženju odrasla i ono me obilježilo. Moj otac je bio fotograf, kao uostalom i njegov otac - moj djed te njegov otac - 3 generacije fotografa stare škole. Nona je fantastično šivala, a baka plela. Mama mi je prenijela ljubav prema ilustraciji. U našoj se obitelji uvijek njegovala ljubav prema ručnom radu. 


Sjećam se tvojih početaka i prvog radnog prostora u centru Zagreba u kojem si radila neodoljiv nakit od keramike i maštala o posuđu… Od slatkog nakita razvio se brend od kojeg danas živiš… Kako je izgledao cijeli proces formiranja brenda i onog što je on danas?


To je bilo ako se ne varam 2012. godine kada sam u Zagreb odselila zbog školice - upisala sam tečaj keramike pri Pučkom učilištu. Tečaj se rastegnuo na skoro 2 godine pa sam u međuvremenu iznajmila i atelje kojeg sam dijelila s modnom dizajnericom Sonjom Lamut. Tada su nastali prvi komadi keramičkih ptičica, broševa te Character zdjelica s likom djevojčice. Od tada do danas, Marinski Heartmades se 2 puta redizajnirao i uvelike promijenio. Odrastao je poput mene. Danas bi Marinski Heartmades definirala kao brand koji spaja suvremeni dizajn s tradicionalnim tehnikama izrade keramike. Svaki komad izrađuje se ručno u našoj radionici. U našoj ponudi razlikujemo unikatnije serije proizvoda (godišnja proizvodnja 50 kom) i komercijalnije serije proizvoda (godišnja proizvodnja od 1000 do 3000 kom). Koristimo različite tehnike izrade i materijale, ali uvijek s naglaskom na kvaliteti izrade te samih materijala koje koristimo. Svaki komad odiše jednostavnošću, elegancijom te nosi određenu notu nježnosti i sanjivosti. Uz uvijek prisutnu prirodu kao izvor inspiracije, brand prati moje težnje i emocije. Izuzetno mi je važna dosljednost branda i proizvoda. Svaki detalj mora pratiti moju priču i viziju. I mislim da se to vidi i osjeća.



U međuvremenu si cijeli pogon preselila u svoj rodni kraj gdje u miru svog doma imaš prekrasan atelje u kojem stvaraš. Jesi li u startu maštala o tome? Da se makneš iz glavnog grada i uspiješ razviti brend koji će funkcionirati iz bilo kojeg mjesta na svijetu?

Uvijek sam sanjala da radim od doma (mislim pritom na rodno mjesto), a da je moj dizajn dostupan cijelom svijetu. U Zagrebu sam se kratko zadržala, možda dvije godine. Ubrzo nakon sam shvatila da mi veliki grad ne pruža ono što mi je potrebno, a to što mi je potrebno da imam na drugoj lokaciji. Od povratka 2014. godine do ljeta 2019. imali smo studio u najmu, ali nam ta računica dugoročno nije držala vodu. Pogotovo otkad smo postali roditelji. Za one koji ne znaju Marinski Heartmades je mali, obiteljski brand s trenutno troje zaposlenika i nekoliko vanjskih suradnika. Godinu danas smo gradili naš lipi mali studio smješten podno Kastva, na sjeveru Jadrana. S obzirom na to da je naš novi skoro duplo manji od prethodnog, izrazito nam je bilo važno da je funkcionalan, da se lako održava i pritom slijedi estetiku branda. To je naše zen mjesto u pravom smislu riječi. 


Vjerujem da si kao i svi mladi kreativci na svom putu napravila neke greškice iz kojih si naučila svašta. Koje bi savjete dala nekom mladom kreativcu koji tek kreće u poslovne vode?


Jedini put prema uspjehu je onaj vođen vjerom u sebe i upornošću. Svakom početniku bi savjetovala da ne gubi vjeru, da svaku greškicu ili neuspjeh gledaju na drugi način, kao priliku za učenjem. Smatram da je svaku prepreku moguće nadići, ali samo čvrstim starom, upornim radom i vjerom. Ne postoji instant uspjeh, bar ja u to ne vjerujem. Uspjeh podrazumijeva kontinuirano učenje, brainstormanje, istraživanje. I na kraju priče, to je trud koji je isplati jer gradite posao vama po mjeri. U mom slučaju, 10 godina je trebalo da dođem do onoga što imam danas. 

Koliko su ti društvene mreže pomogle u promociji i povezivanju s trgovinama diljem svijeta u kojima je dostupna Marinski Heartmades keramika? Kako si se zapravo povezala s njima?

Sve je startalo s Facebookom prije 10 godina tako da razvoj branda ne mogu ni zamisliti bez socijalnih mreža. Moja strategija promocije na mrežama se uvijek temeljila na kvaliteti sadržaja. Smatram da kvalitetu proizvoda mora pratiti jednako kvalitetna prezentacija. S obzirom na to da je fotografija jedini kontakt s kupcem na drugom kraju svijeta, ona mora što bolje i kvalitetnije prezentirati taj isti. Drugi faktor je promocija i komunikacija na engleskom jeziku jer cijeli svijet je naša publika. Upravo ta dva strateška elementa, su nam pomogla u promociji te povezivanju s trgovinama i klijentima diljem svijeta.



Gdje sve prodaješ svoju keramiku?

Moja keramika se prodaje u specijaliziranim trgovinama koje cijene dizajn i ručni rad. Surađujemo s galerijama i design shopovima u Hrvatskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Švicarskoj, Slovenija, Engleskoj, Australiji i Kanadi.

Ako se ne varam, radiš i custom made šalice za neke posebne klijente? Kako je došlo do tih suradnji?

To su mi najdraže suradnje jer obožavam raditi baš šalice. Takve suradnje me izrazito vesele jer su izazovne, uvijek su poticaj za učenje i istraživanje novih materijala i tehnika. Sve moje suradnje nekako počinju upitom preko Instagrama.



Kako smišljaš kolekcije i koliko često izbacuješ nešto novo?

Ne postavljam si vremenske okvire i granice. Proizvodi uvijek dolaze iz neke emocije, pa se njima prepuštam i čekam da me vode. Sve uvijek započinje skicama na papiru - skice modela, dekoracije i boja. Zatim kreće testiranje, prilagodba. Proces je dugotrajan jer treba uskladiti formu, materijale, boje. Upravo zbog toga, izbacujem do 4 nova proizvoda godišnje.

Možeš li nam opisati kako izgleda jedan tvoj tipičan radni dan?

Uz kavicu, odgovaram na mailove i poruke na socijalnim mrežama. Upite, papirologiju volim obaviti prvo, tako da mi ostane što više vremena za druge stvari - promociju, istraživanje i proizvodnju. Nakon mailova, ako ima narudžbi za slanje, napravim selekciju proizvoda koje potom moja sestra pakira i otprema. Odmah ujutro podijelim zadatke za taj dan. Svaki dan ima svoju priču, niti jedan nije isti i to je ljepota ovog posla. Volimo tu dinamiku. Paralelno se odvija više procesa i moj zadatak je kontrolirati ih. Najčešće glaziramo utorkom i četvrtkom, a srijedom i petkom punimo peći. Glaziranju prethodi oslikavanje što radimo 2-3 puta tjedno. Po potrebi se svi rotiramo i izmjenjujemo u proizvodnim procesima. Proizvodi se lijevaju svaki dan i obrađuju te pripremaju za paljenje. Paralelno s lijevanjem, izrađuju se proizvodi na kolu. S povećanjem obima posla, zadnje vrijeme više vremena provodim na računalu u komunikaciji s klijentima, knjigovodstvom. Tu su i svakodnevne marketinške aktivnosti, priprema promo materijala, vođenje online shopa, planiranje poslovnih aktivnosti, izrada skica, testiranje novih proizvoda i materijala. 




Fokus prodaje stavila si na webshop, povremene pop up sajmove i naravno na razne concept dućane diljem svijeta. Imaš li želju otvoriti neko svoje prodajno mjesto ili se ovaj način prodaje pokazao savršenim za tvoj brend?

Otvaranje vlastitog prodajnog mjesta bilo bi logičan korak i moja iskrena želja. No, mislim ipak da trenutno nije vrijeme za to jer bi to zahtijevalo veliku reorganizaciju poslovanja. Gore navedeni način prodaje trenutno nam najviše odgovara. Veselim se vidjeti što nam budućnost nosi i rado ću prihvatiti njene izazove.

Imaš li neke uzore u svijetu keramike? I brendove čiju estetiku voliš?

Uživam u estetici brendova poput Nom Living, Farmers Studio, Handandfire te Hane Karim, Floriana Gadsbyja.

Trenutno su jako popularne radionice keramike u svijetu, susjedstvu, ali i kod nas. Razmišljaš li o nečem takvom? Mislim da bi imala ogroman odaziv.

Radionice su nešto što priželjkujem godinama, ali stalno nailazim na vremenske prepreke. Dobro možda ne samo vremenske, nego i neke moje unutarnje irealne strahove. Ove godine ih želim nadići, tako da su radionice na listi stvari u kojima se želim okušati u ovoj godini. Zadnja dva tjedna razrađujem koncept radionica i mislim da sam na dobrom putu u stvaranju neke nove i zanimljive priče. Dojavim novosti! 



Da ne radiš ovaj posao, za koju karijeru bi se odlučila i zašto?

Za razliku od prvog kojeg ostavljam za kraj, ovo mi je najlakše pitanje! Bez ikakve sumnje i dvojbe bavila bi se cvjećarstvom. Obožavam cvijeće. Obožavam njihovu fragilnost, eleganciju, organske forme i boje. Ne znam ima li nešto ljepše od dana provedenog okružen cvijećem. Kao što je Gerard De Nerval jednom rekao : ‘Svaki je cvijet duša koja cvjeta u prirodi.’

Koje su želje, a koji planovi za godinu pred nama?

Prošla godina je bila u znaku ulaganja u vlastiti proizvodni prostor i opremu. Ove godine nastavljamo u istom tonu. Ulaganje u novu tehnologiju je na listi prioriteta - konkretno priželjkujemo si 3d printer. Imamo nekoliko novih proizvoda u rukavu te zanimljivih suradnji pred nama.

photos: Marinski Heartmades

Objavljeno: 14.01.2020. u 10:28

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p