DIZAJN I ARHITEKTURA

Oduševljeni smo proizvodima ovog hrvatskog brenda za djecu!

Intervju: Tiny World

Ponekad je za odličnu poslovnu ideju potreban samo pravi trenutak, a upravo se to dogodilo obitelji Krajačić koja je zahvaljujući svojoj malenoj djevojčici pokrenula odličan brend naziva Tiny World. Na tržište su nedavno izbacili preslatko posuđe od bambusa koje je u kratkom roku oduševilo brojne mame, ali i sve ljubitelje finog dizajna i još bolje priče koja se vrti oko ekologije! Odmah smo odlučili popričati s Irinom, od koje smo saznali sve zanimljivosti o počecima brenda, ali i planovima za budućnost!


Najprije vam želim čestitati na genijalnim proizvodima koji će sigurno oduševiti brojne mame diljem Hrvatske, ali i svijeta! Kako ste došli na ideju da krenete u prodaju zdjelica od bambusa?

Hvala! Budući da smo i sami roditelji djevojčice Judite, ona je bila naša glavna inspiracija pri osmišljavanju brenda i cjelokupnog poslovanja. Kada je ona trebala početi s uvođenjem dohrane sa 6 mjeseci starosti, puno smo istraživali kako joj servirati hranu. Plastične i silikonske posudice smo brzo prekrižili, jer osim što su nezdrave za serviranje hrane također su i ekološki neprihvatljive. Tada smo naišli na posudice od bambusa, koje je naša djevojčica zavoljela, ali jednako s njom i mi.

Tko se zapravo krije iza samog brenda? Kako ste raspodijelili posao? Tko je zaslužan za koji segment?

Tiny World čini naša mala obitelj – Judita, Marko i Irina. Tiny World je brend koji smo osmislili kako bismo dočarali koliko je zapravo naš planet malen, te da ga kao takvog trebamo očuvati za generacije koje tek dolaze. Kod nas je Marko glavni inicijator i vizionar koji vrlo često dolazi do novih ideja, a zatim danima istražuje kako ih ostvariti. Ja sam zadužena za marketing i administrativni dio posla, dok je Juditina uloga igra te da nam i dalje bude glavna inspiracija. Marko i ja svaku večer prije spavanja održimo mali briefing u kojem pričamo kako je protekao dan, a ujedno nastojimo isplanirati tko će što raditi sutradan. To nam otprilike daje sliku kako će nam idući dan izgledati, ali to je također i vrijeme kada raspravljamo što možemo učiniti kako bismo poboljšali sebe i naše poslovanje.



Zašto baš bambus? Znam da će odgovor biti zanimljiv brojnim čitateljima…

Bambus se savršeno uklapa u kriterije koje smo postavili. On je ekološki prihvatljiv i zdrav je odabir za serviranje hrane. Bambus je biljka koja spada u porodicu trava, te može narasti i do jedan metar na dan. U njegovom se uzgoju ne koriste pesticidi i herbicidi, a ujedno je prirodno antibakterijski. Upravo ga te karakteristike čine savršenim za posluživanje hrane. S obzirom na brz rast bambusa, njegovom se sjetvom ne narušava prirodni sklad. Bambus ne prenosi neugodne mirise i okuse na hranu, a podnosi visoke temperature. Osim toga, posudice su biorazgradive i kao takve ne zagađuju prirodu.

Naš osoban stav je kako su plastika i silikon loše opcije, pogotovo za dječje tijelo koje je u razvoju. Ono što velike kompanije skrivaju je činjenica da su BPA-free proizvodi čisti marketinški trik. Ta plastika sadrži mnoštvo drugih ‘neimenovanih’ toksičnih spojeva koji su jednako štetni kao i BPA. Ti spojevi utječu na naše hormone dovodeći ih u neravnotežu, narušavajući tako naše zdravlje što u konačnici može dovesti do malignih bolesti. Ako u dućanima zavirite na police s dječjim proizvodima primijetit ćete kako je 90% tih proizvoda načinjeno od plastike. Mi smo se odlučili boriti protiv toga i uspjeli smo. Budući da smo za našu djevojčicu našli zdravo rješenje, odlučili smo ga podijeliti i s drugim roditeljima. Cilj nam je ponuditi prirodne proizvode koji nemaju štetne učinke na zdravlje djeteta. Posebnost naših posudica nije samo u materijalu od kojih su načinjene. Njihova je velika prednost to što se uz pomoć silikonskog obruča mogu zalijepiti za stol ili hranilicu, pa ih tako dijete ne može prevrnuti ili baciti na pod. 

Moram priznati da me osim prekrasnog dizajna najviše privukla vaša briga o prirodi, recikliranju i cijela eco friendly filozofija. Što nam možete reći o svemu tome? Koliko vam je to važno?

Odrasla sam u obitelji gdje se velika važnost pridavala odvajanju otpada, recikliranju i kompostiranju. Upravo je to ono što me s godinama dovelo do spoznaje koliko je to zapravo bitno za očuvanje prirode, ali i našeg zdravlja. To je jedan od razloga zašto smo se odlučili na prirodne proizvode za djecu, jer smatramo da odgovornim učenjem djece možemo promijeniti budućnost.


Koliko je vremena trebalo od osmišljavanja do realizacije proizvoda? Kako je taj proces izgledao?

Oko godina dana nam je bila potrebna da realiziramo ideju. No već smo nekoliko godina prije toga priželjkivali pokrenuti vlastiti biznis, ali nismo imali jasnu viziju o tome čime bi se voljeli baviti. Gledajući Juditu prošlo ljeto kako zadovoljno jede iz svojih posudica od bambusa, zaključili smo da je to ono čime se želimo baviti. S obzirom na to da je Judita u to doba imala oko 16 mjeseci, sam proces osmišljavanja i realizacije nam je bio poprilično zahtjevan. Radili bi uglavnom noću kada bi naša djevojčica spavala. Pokretanje poslovanja od nas je iziskivalo mnogo neprospavanih noći i puno puno odricanja.



Gdje se izrađuje vaše posuđe?


Naše posudice izrađuju se u zemlji bambusa – Kini. Naime bambus raste jedino na području Azije i djela Australije. S obzirom na to, u Europi ne postoji proizvodnja ovakvih vrsta posudica. Selidba proizvodnje u Europu kao i nabavka strojeva za prešanje i obradu drveta bila bi u potpunosti neisplativa. Posudice su napravljene prema našem dizajnu i zdravstvenim kriterijima koji odgovaraju zakonima Republike Hrvatske. One su načinjene od 100% organskog bambusa, te ne sadrže nikakve premaze, ftalat, melamin, teške metale i ostale toksične spojeve. Upravo ih to čini savršenim izborom za posluživanje hrane djeci.


Otkrila sam vas zahvaljujući Instagramu! Koliko vam je on važan u svemu?

Instagram od početka igra veliku ulogu u našem poslovanju. Počela sam ga koristiti tek kada sam postala majka, kako bih pronašla inspiraciju za zdrave obroke za našu djevojčicu. No, tek kada sam na Instagram ušla u poslovnom svijetlu, otkrila sam njegove prave čari kao i jedan sasvim novi svijet koji on nudi. Ugodno sam se iznenadila koliko je pozitivno okruženje u kojem se nalaze žene od kojih su neke i majke i ujedno i poduzetnice. Tako nam se otvorilo mnoštvo novih puteva i stekla sam mnoga divna poznanstva, od kojih su neka prešla u prijateljstva.



Smatrate li da pomaže u marketingu?

Svakako. Instagram jednako kao i ostale društvene mreže vrlo je snažan marketinški alat, koji može biti i relativno jeftin. Ovisi na koji način ga koristite i koliko ste spremni učiti i napredovati, jer ono što znate danas, već sutra možda više neće biti primjenjivo.

Kakve su reakcije mama i djece na vaše preslatko posuđe?

Iznad svakih očekivanja! Svakodnevno nam pristižu divne poruke i fotografije zadovoljnih korisnika naših posudica i to je ono što nas motivira. Roditelji su prepoznali kvalitetu naših posudica, a djeca su ih odlično prihvatila.

Veliku pažnju posvećujete fotografijama. Tko je zaslužan za njih i odakle dolaze ideje? 

Za sve naše fotografije zaslužna je Matea Bakarić (@oprrosti). Mateu sam također upoznala preko Instagrama i jako mi se svidio njen stil fotografiranja. Odmah sam znala da želim da nam ona fotografira proizvode, pa smo tako suradnju dogovorile i prije nego su naši proizvodi stigli. Ideje su došle spontano, jer kada imate photoshooting s djecom drugačije ne može ni biti – nego spontano. Matea je savršeno uspjela dočarati naše proizvode, te svakako planiramo surađivati i dalje.


Kao mlada mama vjerojatno i sami pratite velik broj mama na Instagramu. Imate li neke favorite na čijim bi profilima rado vidjeli svoj proizvod?

Jako sam sretna kada vidim koliko žena međusobno podupire jedna drugu u poslovanju, ali i u privatnom životu. Vrlo smo se lako uklopili u to okruženje i suradnje su zapravo počele spontano. Ne mogu reći da imam favorite, jednako me veseli svaka fotografija, poruka ili objava zadovoljnih korisnika naših posudica.

Imate aktivan webshop što je danas ključno za razvoj i širenje brenda. Planirate li se osim online prodaje fokusirati i na neke dućane?

Trenutno nemamo u planu širenje na druge trgovine ili web trgove. Za sada naše proizvode možete pronaći u našoj web trgovini. Tako želimo osigurati maksimalnu kvalitetu i zadovoljstvo kupaca. Osim na našoj web trgovini, zdjelice možete pronaći još jedino kod mame poduzetnice Cvit & Co. (@cvit_and_co). Također ćete nas moći pronaći na sajmovima za mame i bebe.

Koji su planovi za budućnost? Planirate li širiti asortiman?

Apsolutno. Imamo mnogo vlastitih ideja, a vrlo često nam i naši korisnici sugeriraju koje bi proizvode voljeli vidjeti u našem asortimanu. U idućih nekoliko mjeseci namjeravamo uvesti nekoliko noviteta, te ćemo uvijek nastojati nuditi ekološki prihvatljive proizvode. Također namjeravamo raditi na jačanju branda Tiny World.

Irina, Judita i Marko

Objavljeno: 10.07.2019. u 00:00
Tagovi: hrvatski dizajn

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p