DIZAJN I ARHITEKTURA

Probajte odoljeti ovim plakatima s motivima hrvatskih gradova!

Intervju: Plakata

Volim posebne ukrase za dom, a ovi s potpisom Marka Babića koji se krije iza projekta Plakata našli su se na vrhu moje wishliste. Ovaj osebujan grafički dizajner, rodom iz Požege, već godinama živi u Zagrebu u kojem je osmislio projekt koji je u kratkom roku oduševio cijelu Hrvatsku. Riječ je o fantastičnim plakatima koje krase prepoznatljivi motivi naših gradova, prikazani na jedan originalan i cool način. Odlučila sam iz prve ruke saznati sve detalje o njima pa sam na kratak razgovor privela glavnog krivca - Marka Babića!


Tvoji plakati izgledaju senzacionalno i privlače pažnju svojim posebnim dizajnom. U fokusu su prepoznatljive vizure hrvatskih gradova, no predstavljene na jedan drugačiji način. Odakle ideja?

Budući da jako volim Zagreb, inspiriran njime, došao sam na ideju da ga prikažem na jedinstven, zanimljiv i simpatičan način. Na početku sam se bavio samo Zagrebom koji mi je ujedno poslužio i kao poligon za pronalaženje stila, no vrlo brzo počeo sam raditi i plakate s motivima drugih hrvatskih gradova.



Moram priznati da za njih treba imati puno mašte. Kako izgleda proces jednog plakata? Pretpostavljam da se kreće od određenog motiva?

Iako iza sebe imam dosta radova, moram priznati da nemam neki ustaljeni proces kroz koji nastaju plakati. Uglavnom, u većini slučajeva, snimim neki zanimljiv gradski motiv i onda oko njega slažem priču. Katkad naletim na vintage fotku ljudi u nekoj interakciji i onda ih poželim smjestiti u dio grada koji mi se svidi…Nekad me jednostavno inspirira neka kombinacija boja pa poželim tim bojama ofarbati dio grada!



Kakve su reakcije na njih? Ima li tvoja publika favorita ili svi plakati idu podjednako dobro?

Reakcije na plakate su odlične... U stvaranje plakata unosim puno ljubavi i dobrih vibracija i to ljudi definitivno, sudeći po reakcijama, osjete i prepoznaju… Taj dio me, uz sam proces stvaranja, i najviše veseli. U svemu tome, najviše me iznenadila činjenica da moju publiku čine jako različite dobne skupine. Budući da plakati imaju taj vintage look, pretpostavljam da kod starijih ljudi bude nostalgiju, a mladima se sviđaju zato što je vintage i retro in. Što se favorita tiče, postoje neki radovi koji su mojoj publici posebno dragi. To se posebice odnosi na moje početke kad sam se bavio Zagrebom. Ljudi jako vole plakat s ‘Kumica na Dolcu’, u nekoj kasnijoj fazi nastala je ‘Zagrebačka katedrala’ pa su svi poludjeli za njom… Iz te faze dolazi i plakat ‘Uspinjača’ koji je ujedno i prvi plakat kojeg sam stvorio. Njega ljudi jako vole.



Krenuo si od Zagreba, a kasnije su u projekt uključeni Zadar, Dubrovnik, Rijeka, Šibenik, Split, Vinkovci… Imaš li u planu i druge hrvatske gradove? Uvjerena sam da ekipa jedva čeka da vidi svoj grad tvojim očima… Javljaju li se ljudi s željom/molbom da napraviš plakat s nekim motivom njihovog grada?

Naravno, u planu su mi još mnogi gradovi. Često mi se ljudi javljaju i pitaju kad ću raditi njihove gradove, kad će na red doći Šibenik, kad Dubrovnik… Dosta ih je znalo reći da ih baš zanima kako bi izgledao njihov grad u mojoj interpretaciji.

Prije par dana završila je i tvoja izložba plakata u Galeriji Kulturnog centra Mesnička. Kako si zadovoljan odazivom i reakcijama posjetitelja? Imaš li u planu s izložbom posjetiti i neke druge gradove?

Zadovoljan sam odazivom i reakcijama ljudi na izložbu u galeriji Kulturnog centra Mesnička. Bilo je zanimljivo uživo porazgovarati s ljudima i čuti iz prve ruke kako neki od njih doživljavaju moje radove. Trenutno nisam razmišljao o postavljanju izložbe u neki drugi grad, no siguran sam da će i to doći na red u nekoj skorijoj budućnosti.



Gdje ih možemo kupiti? Meni se čine kao idealan suvenir i nešto što bi turisti zasigurno ponijeli sa sobom kući kao uspomenu na svoje putovanje. Je li u startu to bila i ideja? Kako se kreću cijene plakata i dolaze li u više veličina?

Radovi se mogu naručiti putem maila artplakata@gmail.com, FB stranice ili Instagrama.  Sve plakate radim u tri veličine. Cijene plakata kreću se između 150 i 300 Kn. U startu nije bila ideja napraviti suvenir, no ispostavilo se da plakati, uz sve ostalo, služe jako dobro i kao suvenir.

Koji su planovi za Plakata projekt za budućnost? Gdje vidiš brend kroz godinu dana?

U budućnosti želim obići mnoga zanimljiva mjesta, napraviti još puno plakata i njima uveseljavati prostore i ljude!

Objavljeno: 04.10.2019. u 10:35

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p