DIZAJN I ARHITEKTURA

Upoznajte ekipu koja nas je osvojila svojim genijalnim proizvodima!

Intervju: Biljkoborci

Ovog prosinca imala sam prilike uživo vidjeti proizvode s potpisom Biljkoboraca, ekipe koja je krajem prošle godine digla prašinu svojim fantastično uređenim dućanom koji je u potpunosti napravljen od kartona. Osim genijalne ambalaže i neodoljivih vrsta biljaka koje je moguće kupiti kod njih, pala sam naravno i na cijelu filozofiju koja me osvojila na prvu. Nakon virtualnog upoznavanja s Marinom (jednom od osnivačica brenda) odlučila sam da je vrijeme da i čitatelji Fashion.hr-a bolje upoznaju ovaj talentirani tim mladih ljudi pa sam Marinu privela na kratak razgovor. Što mi je sve otkrila - saznajte u nastavku!


Tko se krije iza Biljkoboraca i odakle ideja za pokretanjem brenda?

Iza biljkoboraca stoji nekoliko vrijednih i talentiranih pojedinaca koji ne znaju biti mirno. U glavama Marine (od koje je sve u početku i krenulo), Luke (on se prvi pridružio), Dorje (druga!), Nike (treća!) i Ive (najnovija biljkoborska akvizicija), stalno se nešto kuha. U početku smo se samo dobro zabavljali i planirali guerilla gardening akcije po gradu, a onda su došli i proizvodi. Svi smo doma eksperimentirali s biljkama (i gadgetima) i nismo se puno zamarali pravilima, po principu - ‘Lubenica u tegli na balkonu? Zašto ne!’. Iz čiste fore i zabave nastala je Čašica zemlje, naš prvi proizvod, mali vrtlarski set za prvu sjetvu namijenjen svima koje zanima vrtlarstvo, a ne znaju odakle krenuti. Skupili smo dobar supstrat za sadnju, najbolje komercijalno raspoloživo sjeme, izdizajnirali ambalažu, izradili vlastite alate za pakiranje - i krenuli u avanturu proizvodnje!

Kako biste najjednostavnije opisali svoj brend i svoju filozofiju?

Najbolje nas opisuje biljkoborski statut koji možete vidjeti na našem webu: biljkoborci.



S obzirom na to da vas je u timu petero, kako stvari funkcioniraju? Postoji li raspodjela posla i tko je zaslužan za što?

Obzirom da je u zadnjih godinu dana obujam obveza dosta narastao, proteklih mjeseci smo se umnožili, malo kao Gremlini (smijeh). Sve nas je više u timu i to s jedne strane stvari čini izuzetno zabavnima i poticajnima, a s druge nam pak ‘steže uzde’ i čini da grizemo u poslu - jer treba sve te plaće i zaraditi. Zajedno brainstormamo bez obzira na funkciju unutar tima, u tom dijelu smo svi glasni i entuzijastični i s nepresušnim idejama što i kako dalje. Ali marina je ‘kapetanica’ i glavni smjer kretanja uglavnom stiže iz njene glave. Luka je ‘prvi časnik’, glavni i odgovorni za tehnički dio kreative i naše najčvršće sidro kad ostale ponese mašta, pa zaglave u oblacima (a to su kod nas svakodnevne situacije). Dorja je desna ruka kreative i organizacijska policija bez koje bi Marina danima bezglavo lutala od ideje do ideje. Nika i Iva su dva krucijalna kontrapunkta dizajnerskom trojcu, Nika kao šefica od brojki i logistike i Iva kao glavni oslonac prodaje. 



Što se sve može naći u vašoj ponudi? Koliko ste narasli u ovih godinu dana? Jeste li proširili asortiman u odnosu na prve mjeseca poslovanja?

Sve do proljeća ove godine, na policama ćemo imati naše standardne čašice zemlje koje trenutno imamo u 11 različitih vrsta; bosiljak, dragoljub, matičnjak, chili, cherry, šarena blitva, korijander, rikula, suncokret, neven i kamilica. Za Valentinovo nam stižu do sad najveće čašice zapremnine skoro 1000 ml, na temu partnerskih biljaka koje, kad rastu jedna pored druge, međusobno se potpomažu i štite. Nastojimo svakih par mjeseci ‘izaći’ s novim sortama, a vjerujemo da će u budućnosti taj ritam i ubrzati.

Sjećate li se prve prodaje? I što ljudi najviše kupuju? Postoji li neka biljka za koju se većina odlučuje?

Mi smo vam od one sorte koja pamti više-manje sve svoje kupce, od onih s webshopa do onih sa sajmova. Kako su proizvodi koje radimo zapravo posebni u odnosu na ostale stvari na tržištu, tako su i naši odnosi s kupcima. Puno priča, razmjena iskustava, zabavnih biljnih anegdota, puno smijeha (sve čašice na primjer, imaju skrivene tajne porukice po sebi. Obožavamo tu mogućnost komunikacije s ljudima kroz dizajn i koristimo ju koliko god možemo).

Što se tiče favorita - bosiljak i dragoljub su apsolutni miljenici publike i debelo prednjače na listi najtraženijih.



Mene su posebno oduševile vaše ‘Zagonetne biljke’ za koje vidim da ih nema na zalihama na webshopu. Po tome mogu zaključiti da ih je ekipa odlično prihvatila! Koja je priča iza njih?

Hehe, to je to - slažemo se s tobom jer smo i sami pali na šarm Zagonetnih! Mislim da su to prve naše čašice koje smo baš svi sami sebi doma posadili. Cijela ta priča s njima je takav jedan neplanirani success story da smo još uvijek pod dojmom. Nastale su u svega dva popodneva iz fore i crtanja ‘za svoj gušt’, a ne po zadatku. znate ono kad ruka sama krene i sve što napiše i nacrta izgleda i zvuči super, maltene iz prve! Samo prva serija od 600 kom. se rasprodala u roku od tjedan dana. Nije nas bilo teško nagovoriti na dodatnu seriju, pa smo napravili još 400 i rasprodali sve do Božića. Mislim da nikad nismo dobili toliko poruka u inbox i molbi za čuvanjem, smijali smo se sami sebi, cijeloj situaciji i činjenici da tamo neka ‘blesava fora’ može napraviti toliki hype i rasprodati 1000 komada nečega prije nego li smo se uopće snašli. To je užasno lijepo i poticajno, bili smo presretni i začuđeni u isto vrijeme. I nabrijani za nove fore!



Krajem 2019. oduševili ste nas svojim prostorom koji ima zbilja impresivan interijer. Tko je zaslužan za njega? Kako je izgledalo uređenje s obzirom na činjenicu da je gotovo čitav interijer napravljen od kartona?

Ajme, baš vam hvala! Kao i kod sveg ostalog, krajnji rezultat je zajednički. Ideja se rodila u prikrajku Marinine mašte i sletila na plodno tlo Lukinog arhitektonskog promišljanja. On ju je u potpunosti preuzeo, secirao, izmaštao do kraja, isprojektirao, mahao skalpelom i selotejpom, 3dprintao držače, vijke, stopere.... Dorja i Siniša (naš samozatajni dodatni član) su skupa s Lukom picajzlali spajajući kartonske blokove na licu mjesta, režući milimetre i plačući nad krivim zidovima i nepravilnim kutevima… Tako smo uspješno izbjegli bilo kakve ‘vanjske’ majstore i sve izveli sami, od početka do kraja. Iz današnje perspektive, čini se da je sve prošlo glatko i savršeno - no Luka bi tu imao štošta za reći! (smijeh)



Koje planove Biljkoborci imaju u 2020. godini?

Joj, puno toga imamo na wish listi. Htjeli bismo se posve pozdraviti s plastikom iz naših proizvoda i to nam je prioritet na kojem radimo već više od godinu dana. Kako sve naše sadrži živi supstrat za sadnju, zadatak nije ni malo lak, ali vjerujemo i u sebe i u biorazgradivost i ne odustajemo dok to ne riješimo. Osim toga, imamo toliko ideja za nove čašice da ovih 12 mjeseci pred nama izgleda kao prekratak rok za sve što nam se mota po glavi. Proljeće ćemo proslaviti seedbomsima i gerila akcijama, a ljeto začinskim mixevima. Planiramo puno druženja s klincima na radionicama po cijeloj zemlji i puno novih stvari na policama našeg dućana.

Imate li poruku za naše čitatelje? Zašto da kupe vaše proizvode?

Sadite gdje god možete! Super su nalakirani nokti, ali znanstvenici kažu da valja ispod njih ponekad i nositi malo zemlje - tvrde da smo tako sretniji i mi im apsolutno vjerujemo (smijeh).

photos: Biljkoborci

Objavljeno: 20.01.2020. u 13:16

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p