
U prosincu 2009., Christian Lacroix odlučio je napustiti istoimenu kuću, nakon 22 godine provedene na njenoj vodećoj poziciji. Šuškanja o tome kako kompanija već dulje vrijeme posluje s gubitkom obistinila su se, a njegov izvorni podupiratelj, luksuzni div LVMH, prodao je tvrtku Falic Fashion Group korporaciji, čiji uspjeh uglavnom proizlazi iz duty-free maloprodaje. Tako se glamurozna i respektabilna kuća našla u rukama korporacije, koja u svojim redovima drži 'obična' imena poput Daddy Yankee parfema i kozmetičke proizvode Urban Decaya. Danas, ime Maison Christian Lacroix svoju tradiciji nastavlja dalje, ali bez samog nositelja imena - Christiana. Okrenula je leđa proizvodnji haute couture i ready-to-wear kolekcija, te je pokrenula mušku odjevnu liniju, koja je postala tek blijeda slika raskošnog i blistavog stila koji je dugo bio Lacroixov zaštitni znak .
Scenarij koji bi mnogima ostavio gorak okus u ustima, nije nimalo obeshrabrio samog Christiana koji, prešavši 60. godinu života, tvrdi kako nema vremena za žaljenje, te da pun energije i ideja, proživljava svoju drugu mladost. I zaista, sudeći po svemu, doista je teško držati korak s ovim vremešnim kreativcem. Jedan dan skicira kostimografiju za operu frankfurtskog kazališta, sljedeći dan uređuje unutrašnjost hotela u Hamburgu ili pak Parizu, dok treći dan osmišljava novi dizajn tramvaja za grad Montpellier ili pak novu kolekciju namještaja. Upravo posljednje spomenuto privuklo je našu pažnju.



U modnoj industriji, ime Christian Lacroix povezano je s eklektičnim miješanjem grafika, printeva te ženstvenom estetikom. Upravo time odiše i njegova najnovija kolekcija namještaja za dom, koja je protkana njegovim, rekli bismo, tipičnim potpisom. Panoramska je to 'plovidba' kroz povijest francuske rivijere i nekim njenim najpoznatijim domovima i osobnostima. Obuhvaća ekscentrične detalje poput uzoraka leopardove kože urezane u baršun, printeve palmina lišća, te detalje poput digitalno tiskane, poznate dramatične scene ukradenih dragulja, slavnog Hitchcockovog filma 'Drž'te lopova' iz 50-ih godina. Cijela 'scenografija' zasićena je bojama ove blistave obale. Bilo da se radi o prekrasnom cvijeću bugenvilije ili pak jarkim bojama citrusa, dizajn je zamišljen da nas vodi u dva smjera, onaj luksuzni i onaj praktični. Na taj način svi možemo dobiti priliku uživanja u čarima Lacroixa koje, ne samo da će osvježiti unutrašnjost bilo kojeg prostora, već će pružiti i bijeg van granica tradicionalne kuće, a zasigurno i van granica vlastite mašte. Dizajn je to dostojan teatra. A to je upravo ono što je sam Christian i želio od malena, postati scenograf. Izgleda da se snovi zaista i obistinjuju, a nadamo se da će se obistiniti i nama, s obzirom na to da bismo vrlo rado, dio njegove 'scenografije', vidjeli i u vlastitom domu.




Ivana Franka Kolonić
photos: christian-lacroix.com
Objavljeno: 16.05.2014. u 13:29