GASTRO

Koje namirnice bi bilo dobro konzumirati ako želimo pospješiti imunitet?

Razgovarali smo s nutricionisticom Mirelom Tinjić o tome kako utjecati na osnaživanje imuniteta!

Koronavirus tema je o kojoj se trenutno najviše raspravlja, pa je tako važno poduzeti određene korake kako bi se pandemija što prije zaustavila i kako bi se vratili svojoj svakodnevnoj rutini koju smo trenutno stavili na pauzu. Osim što je važno pridržavati se određenih uputa, poput izbjegavati nepotrebne izlaske iz doma te održavati redovitu higijenu, ono o čemu je također važno voditi računa jest naš imunitet.

Društvene mreže unazad nekoliko dana ne prestaju brujati o pandemiji koja nas je praktički natjerala da dobro promislimo o našim svakodnevnim izborima i organizaciji dana, kako bi se njezino širenje što prije zaustavilo. Tako se na gotovo svačiju to do listu, pored izolacije, smjestilo i osnaživanje imuniteta, koje ne zahtijeva odlazak u obližnju ljekarnu, već samo pomniji odabir namirnica. Iako se kao posljedica stvaranja vala panike javila i prekomjerna kupina, gdje su se u košarici pronašle namirnice koje i baš nisu najkvalitetniji odabir, odlučili smo porazgovarati s magistricom nutricionizma Mirelom Tinjić o namirnicama koje itekako vrijedi imati u svojoj kuhinji: "Postoje tri ključna faktora koja utječu na imunitet, na koja možemo sami utjecati. To su pravilna prehrana, tjelesna aktivnost (najbolje u prirodi) te dovoljna količina sna. Postoje li i neki točno određeni nutrijenti ili namirnice koje nas mogu zaštiti od koronavirusa? Konkretnih dokaza za takve tvrdnje nema, ova situacija je svakako nova i neistražena, no nekako je logično razmišljati da, ako dođe do zaraze virusom doći će i do isplovljavanja simptoma, ali uz jači imunitet simptomi bi mogli biti blaži kao i konačan ishod bolesti."

"Nutrijenti koji pomažu u borbi protiv upale su omega 3 masne kiseline, cink, vitamin D, vitamin C, magnezij, selen, antioksidansi… Ne smijemo zaboraviti niti činjenicu da dobre bakterije, koje jednim imenom zovemo probiotici, igraju važnu ulogu u očuvanju zdravlja." - govori Mirela.

Tako je preporuka konzumirati barem tri različita povrća i dva različita voća dnevno. Time se unose potrebni minerali i vitamini, antioksidansi, kao i druge fitokemikalije koje smanjuju upalne učinke: "Cinkom obiluju plodovi mora, no valja uzeti u obzir da i dalje nisu čest gost na jelovniku Hrvata. Stoga će se kod nas cink češće unositi putem crvenog mesa i mesa peradi te jetrica. Probiotike unosimo putem fermentiranih namirnica, a jedna od jednostavnih načina da unesemo i dobre bakterije (probiotike) i hranu za njih (prebiotike) jest da u šalicu kefira ili acedofilnog mlijeka umiješamo žlicu zobenih pahuljica ili Psyllium ljuskica."

"Omega 3 masne kiseline najbolje je unositi putem ribe, a kako je u doba korona virusa poželjno prednost dati namirnicama hrvatskog porijekla, jadranska srdela bi bila odličan izbor. Ne samo da su izvrstan izvor omega 3 masnih kiselina i to točno u onom obliku u kojem ih naše tijelo može iskoristiti za sintezu protuupalnih faktora, već sadrže i vitamin D." - dodaje Mirela te objašnjava kako je upravo ovaj vitamin poznat kao 'vitamin sunca' jer se izlaganjem kože sunčevim zrakama potiče njegova sinteza u koži.

Definitivno je riječ o namirnicama koje su toliko bogate da zaslužuju imati našu pozornost i kada pandemija završi!

Objavljeno: 16.03.2020. u 14:37

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p