GASTRO

Otkrijte genijalan hrvatski brand koji proizvodi jedine kombucha esencije na svijetu!

Upoznajte domaći brend Cidrani!

Nakon povratka s godišnjeg odmora ono za čime najčešće čeznemo jest promjena; bilo da je riječ o frizuri, načinu odijevanja, poslovnog okruženja ili pak načina života. Često znamo reći kako nam je nakon odmora potreban odmor, ponajviše zato što nemamo volje vratiti se užurbanom životnom tempu koji itekako ostavlja tragove na kvalitetu samog načina života. U vremenu društvenih mreža, a u kojem smo neprestano dostupni svima, osim sebi, naše zdravlje postalo je nešto o čemu krećemo voditi računa tek onda kada bez istoga i ostanemo...

Koliko je važno ponekad staviti pauzu na kaotičan svijet koji nas okružuje i posvetiti se isključivo sebi filozofija je genijalnog domaćeg brenda Cidrani, a koji se može pohvaliti inovativnim organskim prehrambenim proizvodima. Njihovi fermentirani proizvodi fokusirani su na višu razinu zdravlja, a ne na odsustvo bolesti, stoga ovaj vrlo zanimljiv brend bolje upoznajte u nastavku!

Ukratko – što je Cidrani i tko stoji iz brenda?

Cidrani je izgradio prepoznatljivost na inovativnim organskim prehrambenim proizvodima koje su uglavnom predstavljali osnivači Nika i Bruno. Ipak, Cidrani je danas prerastao same osnivače. Cidrani je filozofija koja se vrti oko zdravog crijevnog mikrobioma i onoga što mi nazivamo 'život iz trbuha'. Naši preci znali su ono što moderna znanost tek počinje potvrđivati - da zdravlje i intuicija dolaze iz trbuha. Zbog konstantnog ubrzavanja tempa života, overloada informacija, umjetne i nežive hrane, sjedilačkog načina života, zagađenja, pritiska društva kroz društvene medije i mnogih drugih utjecaja, veliko je pitanje koliko se možemo osloniti na 'osjećaj u trbuhu' i u kakvom je stanju naš 'drugi mozak'. Zato mi sebe nazivamo gut entuzijastima.



Iza Cidranija stoji tim koji se ne sastoji samo od nas četvero što svaki dan dajemo cijele sebe u projekt. Cidrani su i naši mentori, investitori, partneri i cijela zajednica koja dijeli vrijednosti i viziju koju Cidrani predstavlja - izvrsnost, inovaciju, novu razinu zdravlja, spoj prirode i tehnologije, dijeljenje i napredak.

Kako ste došli na ideju o pokretanju brenda poput Cidranija?

To je jedno od najčešćih pitanja koje čujemo u intervjuima ili na prvim susretima. Ono što uvijek naglašavamo je to da ideje za ovakve projekte ne dolaze preko noći ili dok smo pod tušem. To je konstantno dnevno djelovanje s nastojanjem da dosegnemo viziju koja se neprestano mijenja. Drugim riječima, ideja je živa i umire onog trenutka kada je fiksiramo. Pošto smo u vlastitim obiteljima bili okruženi s mnoštvom bolesti i svjedočili tome kako snažni, pametni i sposobni ljudi gube snagu i životnost, imamo jednu snažnu pozadinsku motivaciju i determinaciju da pronađemo način koji će nam omogućiti da ne idemo utabanim stazama i otkrijemo vlastiti Genij i život temeljen na Izvrsnosti.



S tom motivacijom smo krenuli u projekt, a sve ostalo je rezultat rada, učenja na dnevnoj razini, mnogih uspona i padova, trenutaka očaja, ponekad i malo sreće, ali ne odustajanja. Nema prečice do iskustva i svjesni smo da predan rad, uz puno preispitivanja i upoznavanja sebe, ako je pogonjen iskrenom namjerom, ne može ne donijeti uspjeh i rezultat. Jedina nepoznanica ostaje vrijeme.

Što vas razlikuje od konkurencije?


Odgovor na ovo pitanje ovisi o tome koga smatramo konkurencijom. Ako gledamo postojeće proizvode, možemo reći da naš ocat sadrži 13-30 x više polifenola od konkurencije, da je rezultat poljoprivrede koja je korak iznad biodinamike, da ga odlikuje specifična organoleptika, da sadrži mother kulturu...Isto tako možemo reći da naša kombucha esencija sadrži 5X manje šećera od konkurencije, te da se i tu ne radi o šećeru već o organskom medu. Ili da ima i do 10X manji carbon footprint zbog toga što ne zahtijeva hladan lanac za dostavu i skladištenje i što štedi prostor.

Ako gledamo smjer u kojem se Cidrani trenutno kreće, najozbiljnija konkurencija nam je američki Viome koji je do sada podigao više od 100 M dolara investicije. Od njih se razlikujemo po tome što smo uže fokusirani na crijevni mikrobiom, što radimo fermentirane proizvode, što se fokusiramo na višu razinu zdravlja, a ne odsustvo bolesti. Unatoč tome, Cidrani nije niti ocat niti kombucha niti precizna dijagnostika s personaliziranim dodacima prehrani. Cidrani je dobar osjećaj u trbuhu, a vjerujemo da to nema konkurenciju.

Koje su sve prednosti konzumacije craft octa?

Najveća prednost konzumacije naših proizvoda je obilje postbiotika. Postbiotici nastaju kao metaboliti procesa fermentacije i u znanstvenoj literaturi su se počeli pojavljivati u novije vrijeme, često pod nazivom 'paraprobiotici'. Zbog rasta popularnosti postbiotika, ISAPP, Međunarodna znanstvena udruga za probiotike i prebiotike, je u svibnju ove godine u časopisu Nature iznijela prijedlog definicije postbiotika - preparati od neživih mikroorganizama i/ili njihove komponente koji imaju pozitivan utjecaj na zdravlje korisnika. Sam pojam 'postbiotik' potječe od riječi 'post' koja označava nakon, i 'biotic', koja se definira kao 'u vezi s ili rezultira od živih organizama'. Postbiotici su najčešće enzimi, peptidi, organske kiseline, peptidoglikani, polisaharidi, proteini i vitamini. Smatra se da imaju protuupalno, imunomodulatorno i antioksidacijsko djelovanje.



Mnogi još nisu čuli za taj pojam pošto je tek nedavno službeno definiran, ali naš ocat ih je sadržavao i prije te definicije. Radi se o tome da većina probiotika na tržištu ne može proći kroz želudac zbog visoke kiselosti, te tamo umiru. Pošto je vrlo teško pratiti učinak, često dobrobiti ostaju na placebo efektu.

Cidrani je brend koji je, osim craft octa, predstavio i mnogobrojne druge novitete koje dosad nismo nužno imali prilike vidjeti na tržištu? Na koji način pronalazite ideju za nove proizvode i kako dolazi do realizacije?

To je proces kreacije kao i svaki drugi. Ne postoji mapa koju možemo slijediti, ako tražimo savjet renomiranih stručnjaka dobivamo odgovor da 'to nije moguće', frustracija je sastavni dio svakog koraka na tom putu i kao i sa svime - ideje su česte i time jeftine, proces realizacije je ono što je vrijedno i rijetko. Primjer za to je naša kombucha esencija koja je prvi takav proizvod na svijetu - nepasterizirana, bez rafiniranog šećera, ne zahtijeva prijevoz u frižiderima i ima do 4x duži rok trajanja od regularne kombuche. Naučili smo da ne treba skočiti na svaku dobru ideju, već da se treba dubinski i granularno posvetiti onih 1% ideja za koje procijenimo da su vrijedne odricanja.

Nama je proces realizacije ideja postao doslovno kao tjelovježba - ne uživamo u tom trenutku, bolno je i naporno, radije bismo doma ležali na kauču, no znamo da, ako nastavimo i ustrajemo, dolazi nagrada, rezultati, dopamin, dobar osjećaj, nove prilike, mir, zadovoljstvo, zdravlje i uspjeh. Iako pratimo sve trendove i mnoge inspirativne brendove, svi proizvodi i dalje nastaju prvo u našem umu u trenutku inspiracije, prolaze kroz vatreno krštenje i preispitivanje u užem timu, te nakon toga idu na daljnju filtraciju kod investitora, mentora, znanstvenih institucija s kojima surađujemo, industrijskih partnera i na kraju regulatora. Ako prođu sve navedeno, dolaze do najtežeg testa - tržišta.



Cidrani se, osim po zanimljivim i hvalevrijednim proizvodima, istaknuo i s produkt dizajnom ambalaže? Možete nam malo više reći o estetici brenda i kako se ona odražava na poruku koju šaljete?

Mi na dizajn proizvoda gledamo kao na kompleksan proces koji se ne odnosi samo na estetiku i vizualnu komunikaciju. Dizajn podrazumijeva sastojke, okus, funkcionalnost, doziranje, to kome je namijenjen, timing, te posljedično i estetsku notu koja sve navedeno treba prenijeti u djeliću sekunde, pošto često u prvom susretu s kupcem nemamo puno više od toga. Vjerujemo da ljudsko oko rezonira s onim što je lijepo i u što je uložen onaj jedan ekstra korak koji razlikuje umjetnost od konfekcije. Zbog toga najkvalitetniji svjetski brendovi posebnu pažnju pridaju ne samo vizualnom, već i taktilnom i iskustvenom trenutku uživanja proizvoda.

Estetika stoga dolazi kao ogledalo onoga što je s druge strane. Tržište je danas razmaženo i može ga se prevariti samo jedanput - dobra ambalaža s lošim sadržajem siguran je put u neuspjeh, te se mi vodimo načelom da prvo dizajniramo kvalitetu sadržaja i onda s finalnim dizajnom imamo slatke brige u vizualnoj komunikaciji.

Kako biste opisali navike Hrvata kad je u pitanju trend konzumacije 'superfooda'?

Mi svoje proizvode ne volimo nazivati superfoodom, pošto je taj pojam vrlo često zloupotrebljavan. Na primjer, svaka južnoamerička bobica čudnog imena u PR članima se predstavlja kao čudotvoran lijek, iako nema kliničkih studija koje potvrđuju navedeno. K tome, često imaju previsoku cijenu i dolaze u obliku koji ne otključava biodostupnost hranjivih tvari. Iz tog razloga mi preferiramo fermentaciju i smatramo da od obične hrane čini super hranu.

Što se navika tiče, Hrvatska još uvijek ima jedan problem u odnosu na zapadni svijet, a to je platežna moć. To možemo reći po tome što svjedočimo navikama onog malenog postotka ljudi koji se po primanjima približavaju europskom srednjem sloju, a koji kvalitetu i podrijetlo namirnice stavljaju na prvo mjesto. Taj će trend neminovno samo rasti. Hrvatska se pokazuje kao raj za digitalne nomade, IT tvrtke, investitore, ulazimo u Schengen, uvodimo Euro, postajemo dostupniji kapitalu. Vjerujemo da nam dolazi vrijeme blagostanja u kojem će se fokus prirodno prebaciti s egzistencijalnih pitanja na kvalitetu života.



Postoji li jedan Cidrani proizvod koji se pokazao izrazito popularnim?

Cidrani Honey je naš najpopularniji proizvod, kao što i priliči zlatnoj boji na etiketi! Radi se o tome da mu organski sirovi med daje tu dozu slatkoće koja izrazito godi svima, bez obzira na to kakvu prehranu ili stil života preferiraju. Ako se pomiješa s gaziranom vodom i dvije kockice leda, dobivamo osjećaj bezalkoholnog pjenušca, ako se stavi u salatu, jedu je i oni koji inače zaziru od ičega sličnog, ako se razrijedi u vodi uz list metvice i bosiljka, dobivamo jedinstven i mirisan tonik za dugovječnost.

U rujnu nam izlazi novi proizvod za koji vjerujemo da će prestići Honey po popularnosti. Radi se o trećem proizvodu Classics linije (uz Original i Honey), craft octu s prebiotičkim vlaknima koji je 100% plant-based i pogodan za dijabetičare, te one na keto prehrani. Za sada ne možemo reći više, osim da ćete ga prepoznati po zelenoj boji na etiketi.

Što biste preporučili onima koji tek započinje s nekim osnovnim koracima ka zdravijem životu?

Općenito, postavite što veće ciljeve i što manje korake, tj. krenite polako. Na primjer, za nekoga tko je, iz bilo kojeg razloga, naviknut/a na sjedilački način života, lagana šetnja je prva pobjeda. Tako je i s prehranom, jutarnjom rutinom, meditacijom ili bilo kojom drugom navikom koju nastojimo usvojiti. Jedna dobra navika vodi drugoj i ako si date vremena i prihvatite trenutno stanje kao početnu točku, dan po dan, mala odluka za malom odlukom i dobitak mora biti veći od uloga.

Konkretno, spavajte barem osam sati (bez kompromisa), započnite dan s tjelovježbom (koliko god lagana bila) od barem 20 minuta, ne gledajte u ekrane dva sata prije spavanja, isključite notifikacije na mobitelima, čitajte knjige i inspirativne magazine umjesto portala i scrollanja, svjesno smanjite količinu šećera, rafinirane hrane i industrijskog mesa, ne zadovoljavajte se ni s čime osim s Izvrsnošću, okružite se s informacijama koje bude inspiraciju, snagu i radost, dišite duboko u trbuh, promatrajte detalje dok šećete i ne zaboravite da imate moć biti Genijalni.

Za kraj, ne zaboravite da su ovo generalne smjernice i da ne postoji čarobna formula, pilula ili netko tko je hakirao život - to je beskrajno putovanje sa suputnicima Pokušajem i Pogreškom i ne zaboravite uživati u druženju s njima.



Što možemo očekivati u skorijoj budućnosti za Cidrani?

Dugoročno gledajući, naša misija je jasna - želimo prevesti 'gut feeling' na jezik koji je svima razumljiv i kroz precizni i prirodni dizajn crijevnog mikrobioma povećati zdravovječnost (HealthSpan). Ako gledamo širu sliku toga što je potrebno da ostvarimo misiju, možemo to svesti na jednu riječ - personalizacija. Naime, kroz ovaj projekt i interakciju sa stotinama ljudi iz našeg communitya shvatili smo da ne postoji nešto što se može nazvati 'zdravom prehranom', čak niti 'zdravim načinom život'”, već da je to individualno za svakoga u datom trenutku.

Zato gradimo interaktivnu platformu na kojoj ćemo uz same proizvode, ponuditi i dijagnostičke alate, edukaciju, podršku Communityja, evente, te sve preciznije individualizirane sisteme koji podržavaju vaš lifestyle. Proizvodi koje trenutno razvijamo su usko usmjereni na zdravlje probave i radosni mikrobiom i vjerujemo da se budućnost zdravlja i kreativnosti krije u trbuhu. Iako nije u vidljivom timelineu, naša srca uvijek kucaju i za Cidrani Showroom koji će na fizičkom mjestu utjeloviti vrijednosti, tehnologiju i ljude koji na kraju čine sve ono što stoji iza ovog branda.

Kratkoročno, vrlo je radno i dinamično i tu ima svega; Širimo tim, u rujnu ćemo predstaviti potpuno novi web i novu liniju proizvoda koja je od početka razvijena u smjeru personalizacije, pokrećemo prvi Impact projekt u kojemu ćemo prihod od jedne kompletne linije proizvoda (nešto više od 200 t kuna) donirati Ustanovi Silver, u procesu smo organizacije prve regionalne konferencije za zdravovječnost koja će se održati u svibnju sljedeće godine, pred kraj smo zaključenja dogovora s distributerom u BiH.

Uz sve navedeno trudimo se održati vlastiti wellbeing i količinu energije na visokoj razini, te uz beskrajne pokušaje i pogreške gradimo kulturu povjerenja i inovacije kako bi svi članovi tima i širi community mogli rasti s Cidranijem. Početkom sljedeće godine realizirat ćemo novu rundu investicije koja će nam pomoći da ubrzamo tempo i podignemo kvalitetu usluge na još višu razinu.

Foto: Cidrani
Objavljeno: 31.08.2021. u 11:56

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p