Nakon što je veliki katalog s najnovijim jesenskim trendovima švedskog giganta imao svoju premijeru, IKEA je predstavila i novu kolekciju s inovacijom koja je naišla na opće negodovanje.
Riječ je o podmetačima za stol s ugrađenim košuljicama za mobitel koji su dio nove limitirane kolekcije koja će u prodaju doći u rujnu. Ironično, podmetači dolaze u prodaju pod imenom Logged Out, a načinjeni su od laganog materijala kroz koji se jasno vidi kada se ekran mobitela zasvijetli zbog nove poruke ili notifikacije. Iako se ova kolekcija sastoji i od pripadajućih zdjela, čaša za vino i žlica za salatu, koplja se lome upravo oko podmetača zbog kojih mnogi dramatično najavljuju propast civilizacije.
Naravno, ovakve optužbe su uistinu pretjerane, no činjenica da ste, ako pripadate milenijskoj generaciji, postali blago ovisni o svom pametnom mobitelu, nije bezazlena. U vremenu kada više vremena trošimo na fotografiranje svog ručka nego na uživanje u njemu, kada naše samopouzdanje ovisi o broju lajkova koje je dobio naš selfie iz 67. pokušaja, kada interakciju s ljudima od krvi i mesa sve češće mijenjamo za pokrivač i samotno surfanje po Instagramu sanjajući o životu koji nam se portretira kao onaj ultimativni i jedini kojem treba stremiti, kada bez razmišljanja i svijesti kao zombiji kupujemo stvari koje vidimo na tim istim ulickanim fotografijama, kada se usprkos svojih 4 tisuće prijatelja na Facebooku osjećamo usamljenije nego ikad i kada je depresija bolest s kojom se bori velik dio razvijenog svijeta, ne možemo se ne zapitati prati li IKEA samo trendove ili je ovo svojevrsno tapkanje po leđima našoj ovisnosti o umjetnom virtualnom svijetu? Kaže li nam to jedna od najvećih svjetskih kompanija da je sasvim u redu ne ispuštati iz ruke mobitel za vrijeme ručka s obitelji ili nam jednostavno daje ono što želimo?
Odgovor na ovo pitanje moglo bi stići u obliku brojke prodanih podmetača iz kolekcije, za koju kao veliki utopisti vjerujemo kako neće biti velika. Ako već ne zbog guštanja u razgovoru s prijateljima za ručkom i sve većoj osviještenosti o dubini ovog modernog problema, onda zasigurno zbog nepraktičnosti podmetača. S druge strane, možda smo svi fino nasjeli na dobro promišljeni potez marketinškog stručnjaka i konstantnu medijsku glad za sočnim pričama.
M.M.
Foto: Ikea
Objavljeno: 28.07.2015. u 14:04