LIFESTYLE

Jesu li muškarci koji se vole šminkati i dalje tabu tema?

O muškarcima koji se ne boje make upa!

Industrija godinama bezuspješno pokušava uključiti muškarce u svijet ljepote kako bi proširili tržište. Međutim, i uz sve grandiozne najave dolaska muškog makeupa na scenu, situacija se nije drastično promijenila s obzirom na to da je makeup i dalje smatran isključivo ženskom „igračkom“ - no u zadnjih godinu dana svjedočimo osvježenju koje stiže putem crvenih tepiha.

Glumci Ezra Miller i Cody Fern s makeupom su na „ti“ i fantastično im pristaje uz njihov specifičan i pomalo ekstravagantni modni izričaj, dok se pjevači Harry Styles, Lil Nas X i A$ap Rocky zadržavaju na nošenju šarenih lakova za nokte. Ne smijem zaboraviti niti na Jareda Leta i Pharrella, koji su dio ekipe koja je proslavila tzv. „guyliner“, odnosno nošenje olovke za oči na frajerima. Oni su možda i prednjačili s trendom muškog makeupa do 2017. i pojave beauty gurua na YouTubeu i Instagramu, a predominantno su povezivani s glazbenim žanrovima punk i goth.

Kao što rekoh – odnedavno svjedočimo muškarcima koji uživaju u čarima konturiranja, highlightanja i crvenog ruža, pritom naglašavajući jednakost muškaraca i žena kada je u pitanju make up, ali i sve ostalo, jer su najčešće i pripadnici LGBT zajednice i/ili se ne žele rodno definirati. I fakat ne želim biti TA osoba, ali što je sa strejterima i zašto su još jedino oni ugroženi bočicom korektora?



Iako seksualna orijentacija NIJE bitan faktor kod nošenja makeupa, osvježavajuće je vidjeti muškarce koji se ne boje eksperimentirati sa svojim izgledom kako netko drugi ne bi posumnjao da su „gay“ ili feminizirani. Jedni od njih su (uz A$ap Rockyja, za kojeg vjerujem, kako bi mogao napraviti generalan pomak među frajerima i lakovima za nokte) i glumac Ansel Elgort, koji je na dodjelu nagrada Golden Globes došao perfektno „zrihtan“ u plavom baršunastom odijelu, s bijelim lakom za nokte te srebrnim šljokicama u kutku oka, te Luka Sabbat, senzacija s društvenih mreža, koji se ne boji crtati po licu ili uljepšati si kožu za kakav event, a surađuje s brendom Milk Make up.


Make up se u stvari veže za muškarce od „početka vremena“. Prvi su se sređivali i ukrašavali, bilo tijekom Starog Egipta kada su nosili tuš na očima, u vrijeme Rimskoga Carstva kada su nosili lak za nokte i rumenilo ili u Francuskoj za vrijeme 18. stoljeća kada su pudrali lica i nosili perike – no sve polako prestaje ulaskom crkve u priču. Za vrijeme kraljice Viktorije I. make up je proglašen đavoljim djelom i oznakom prostitutki, tako da su ga muškarci smjeli nositi samo za vrijeme predstava kada su glumili žene.

U međuvremenu se izrodio pojam metroseksualca kojega krivo vežemo uz 2000-e, već su ga predstavljale zvijezde poput Clarka Gablea i Elvisa Priestleyja, a tijekom 70-ih i 80-ih glam rock popularizira eksperimentiranje s izgledom, pa tako šminku nose recimo i Bowie i Prince – čiji stil i dalje ostaje nepresušno vrelo inspiracije, a imali su žena koliko, vjerojatno, neće u životu imati kakva „muškarčina“.

Kako je čak i brendovima postalo jasno da muškarci neće kupiti proizvod ako na njemu ne piše „men“, Chanel je 2018. izdao liniju makeupa za muškarce „Boy de Chanel“, a istu stvar je napravio Givenchy prošle godine s uniseks linijom „Mister. Oni doista inkluzivni imaju drugačiju taktiku, primjerice Fenty Beauty, Glossier i spomenuti Milk Makeup su naprosto počeli uključivati muškarce u svoje kampanje i davati savjete kako se decentno osvježiti make upom. Koliko je tek brendova skincarea napravilo muške linije?! Bezbroj! A jesu li muškarci doista počeli više koristiti skincare, a kamoli make up? Ne baš!

Nažalost, problem je u glavi, a ne u ružičastom pakiranju. Sav makeup i skincare su uniseks, iako su reklame targetirane na žene koje su i dominantni kupci u kućanstvu – i dok muškarci to nisu spremni prihvatiti, džabe Yves Saint Laurent radi Touche Eclat ZA MUŠKARCE. Ono zbilja, samo jer je u tamnijem pakiranju?!

Oduvijek me zanimalo zašto je Hrvatima sramotno pokriti prištić ako ga imaju, sakriti podočnjake ako nisu spavali ili kupiti kremu ako primijete da im je koža suha kao barut? Je li doista moguće da još uvijek nismo spremni riješiti se predrasuda koje nam je uvalila okolina? Možda su to roditelji koji naprosto ne razumiju ili odlasci u crkvu gdje obitava tradicionalnija zajednica koja to ne bi odobrila? Na kraju dana, sigurno su problem i prijatelji, koji bi uhvatili na pik i zajebavali da si „manje muško“ – no jesi li doista ti manje muško ili su oni samo usrani prijatelji?



Jedno je sigurno, Hrvatska ne vrvi našminkanim muškarcima. Oni koji i koriste osnovne proizvode za lice, o tome naprosto ne pričaju, dok su beauty blogeri i dalje u velikoj manjini i nerijetko predmet sprdnje. Da se razumijemo – nije ni „vani“ puno bolje – osviještenost o makeupu kao alatu za muškarce je iznimno slaba, čak i kada su u pitanju osnove, dok je skincare sve popularniji iako je pretežito baziran na kremi za lice. Naprosto, o tome se ne priča dovoljno od strane strejtera koji ga koriste, kako bi uopće moglo prestati biti tabu.

Bazično, uljepšavanje ima samo jednu svrhu (ne da te cura „prevari“...), a to je da onoga koji nosi make up napravi samopouzdanijim, da se osjeća ugodnije u svojoj koži, da izgleda svježe i, neupitno, da izrazi svoju osobnost – i to ne bi smjelo biti uvjetovano rodom. Nit smo mi tu da nekome kažemo da mora nositi make up, a tako nismo ni tu da mu kažemo da ne smije, no jedino što možemo je ostaviti ljudima pravo na izbor, bez osuđivanja.

Uz Amerikance koji ponosno šeću nešto spektakularnije make up odabire za posebne prigodne, suptilno uljepšavanje iznimno je popularno u još jednoj kulturi koju volimo kopirati – Korejskoj! Nošenje BB krema i korektora, ali i gela za obrve, olovki za oči te tinti za usne, svojevrsni je must have među mladim Korejcima, posebice ako su modno osviješteni i prate svoje „idole“. Kako su nam donijeli sheet maske, možda nam donesu i tonirane kreme za dečke – sigurna sam da bi ih polovica koji su žustro bili protiv make upa (kada osjete razliku koju proizvodi mogu donijeti), samo da postane društveno prihvatljiv, nosili i puno više od samog korektora!

Foto: Instagram, Unsplash
Objavljeno: 11.01.2020. u 00:00

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p