ANA BACINGER

Kako sam došla do posla iz snova?

Otkriva nam Nana Nadarević, PR za MAC kozmetiku
Nana Nadarević

Postoje poslovi koje volimo, no postoje i oni poslovi koje zbilja volimo! Jedan od njih je svakako i onaj koji obavlja Nana Nadarević, PR za planetarno popularnu MAC kozmetiku. Sa simpatičnom Nanom smo odlučili probiti led pa je upravo ona prva gošća naše nove mjesečne rubrike ‘Kako sam došla do posla iz snova?’. 

Uvijek vas je zanimalo što je potrebno kako biste upali u beauty vode i bavili se PR-om, što sve podrazumijeva taj posao i na kraju krajeva kako u njemu biti dobar? Odgovore na ta i druga zanimljiva pitanja donosimo u nastavku…

PR za MAC kozmetiku. Zvuči i više nego savršen posao… Kako si se našla ovdje?

U beauty vode uskočila sam, na glavu, još kao Brand Manager za Elizabeth Arden, legendarni brend uz koji sam se zaljubila u preparativnu kozmetiku te naučila puno o njezi kože. S vremenom se ukazala prilika za rad u MAC kozmetici, brendu Estee Lauder grupacije, koji sam oduševljeno prihvatila. Možda bi najbolji odgovor na to kako sam se našla ovdje bio da me gospođa Arden upoznala s gospođom Lauder.

Mislim da brojne žene smatraju kako ti radiš posao iz snova i uvjerena sam da bi se mnoge od njih rado mijenjale s tobom. Jesi li oduvijek znala da se želiš baviti PR-om, pogotovo ovim vezanim uz make up?

Naravno da nisam. S obzirom da sam završila Fakultet političkih znanosti, studij politologije, pretpostavljala sam da ću se baviti nečim društvenim i da mi nije suđena karijera astronauta ili fizičara, ali sve drugo dolazilo je u obzir. Htjela sam se baviti poslom zbog kojeg neću ujutro imati grč u želudcu i koji ću voljeti. Nije bilo nužno da to bude PR, a ni make-up, s obzirom da sam ga u tinejdžerskim danima koristila rijetko. I loše.

Nana Nadarević
Kako bi opisala svoj posao? Što sve radi jedan PR stručnjak za ovako veliki brend?

Što god je potrebno! Ok, ne baš s-v-e, ali radim ono što treba kako bi MAC kozmetika imala što bolji brand image i prodaju. Za moj posao ključno je imati u vidu da se ovdje ne radi samo o zabavnim PR-ovima, eventima i lijepim suradnjama, nego da je potrebno svaku aktivnost povezivati s prodajom. Obveze uključuju suradnju s medijima i influencerima, organizaciju evenata i posebnih promotivnih aktivnosti te osmišljavanje i provedbu online strategije. To je službena verzija. Neslužbeno točim piće na eventima, teglim kutije s proizvodima, lijepim etikete, dadiljam, a u pauzi od tih aktivnosti opsesivno češljam obrve.

Osim Hrvatske, pokrivaš i druge zemlje. Kako to funkcionira?


Radim za tvrtku Orbico Beauty, ovlaštenog distributera mnogih poznatih beauty brendova, a između ostalog i brendova Estee Lauder grupacije čiji je MAC kozmetika dio. Trenutno imamo osam prodajnih mjesta u regiji. Moj posao je raditi na promidžbi brenda u svim zemljama ex-Yu gdje imamo dućane, stoga ih često posjećujem, a u svakoj zemlji nalazi se lokalni tim bez kojeg ne bih mogla funkcionirati.

Da li je za ovaj posao potreban fakultet? Kako je izgledao tvoj put?

Iskreno? Fakultet je potreban za dobiti ovaj posao, ali ne i za obavljati ga. Za uspješno obavljanje ovoga (a i svakog drugog posla) potreban je zdrav razum, strpljenje te sposobnost multitaskinga. Nakon završene politologije, radila sam u PR agenciji, zatim startup kompaniji te na kraju postala dio tvrtke Orbico Beauty u kojoj sam, prije nego sam se skrasila u MAC kozmetici, radila za brendove poput Elizabeth Arden, Burberry, Ferragamo, Valentino, itd.

Nana Nadarević
Koji je najbolji dio vezan uz tvoj posao?


Najbolja je stvar što sam se napokon naučila pošteno šminkati! Onako za ozbiljno. Svakodnevno sam okružena make-up artistima i njihovim savjetima i trikovima, pa sam kroz ovaj posao postala pravi beauty junkie. Jedino draže od šminke su ljudi s kojima surađujem. Ok, možda nisu uvijek draži, ali su tu negdje. (smijeh)

A najgori?

Česta putovanja apsolutno nisu najgora stvar, ni slučajno, ali znaju se ispreplitati s privatnim životom. Putovanja najviše vole doći kad sam kuma na vjenčanju ili kad mi brat ima promociju. Tu im je baš nekako lijepo i toplo.

Iako si većinu vremena u uredu, zbog opisa posla puno i putuješ. Gdje si sve bila zahvaljujući poslu i koje putovanje ti je ostalo u najdražem sjećanju?

Još dok sam radila za druge brendove dobila sam priliku posjećivati čarobna mjesta. Nije to samo stvar grada koji si obišao, nego što si ondje iskusio. Tako sam dobila priliku prisustvovati nezaboravnoj Ferragamo black tie večeri u Palači Uffizi u Firenzi, Burberry večeri s Christopherom Baileyjem u londonskom Sky Gardenu, backstage posjetima s MAC kozmetikom tijekom Haute Couture Tjedna mode u Parizu gdje sam poskrivećki promatrala ten Kendall Jenner i Belle Hadid (i ukomirala se, jer su žene avioni!). No ono što bih izdvojila iznad svega je privatni obilazak izložbe Savage Beauty posvećene Alexanderu McQueenu u londonskom Victoria and Albert Muzeju s najpoznatijim svjetskim dizajnerom šešira Philip Treacyjem. E, to je bila noć za pamćenje!

Nana Nadarević
Kako biti dobar u tvom poslu? Daj neki savjet za nove, mlade nade koje bi rado krenule tvojim putem…


Nema garancije za uspjeh, ali uz dobru pripremu, disciplinu i profesionalizam, sve je lakše. Svakom projektu pristupam kao velikom ispitu na faksu. Zapnem, iako zna biti teško, stresno i naporno, ali imam u vidu da kad postignem željeno dolazi zasluženi uspjeh (a i odmor). Nema razlike između pristupa ispitima i posla, jedino ovdje nema iksice i ručka za 10 kuna.

Da ne radiš ovaj posao, za koju karijeru bi se odlučila?

Bila bih stand-up komičarka. Ali i za to još ima vremena.

Nana Nadarević

Foto: Zvonimir Ferina
Objavljeno: 22.01.2018. u 00:00

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p