LIFESTYLE

Kako se najefikasnije digitalno detoksicirati?

Savjeti kako se isključiti i osvijestiti
foto: @mija_mija
Jednom davno, pojam hit mobitela bio je svojevrsni ružičasti model na preklop. Najjača društvena mreža bio je My Space, na kojem su se istomišljenici okupljali na temelju glazbe koju su slušali, a u tramvajima ljudi nisu pogled imali uperen isključivo u zaslon svog telefona. Facebook smo počeli koristiti jer je imao fora aplikacije, budila nas je prava pravcata budilica (a ne ona na mobitelu), dok opasnih problema s koncentracijom još uvijek kao društvo nismo imali te nas profesor Google nije spašavao u svakoj nedoumici.

Iskreno, nostalgični za ovim vremenima i nismo previše jer smo itekako svjesni pozitivnih strana tehnologije koju danas posjedujemo, no ono za čime jesmo nostalgični jest naše slobodno vrijeme i um neopterećen drugima, osjećajem propuštanja te svim mogućim vijestima koje „moramo“ progutati odmah i sada. Svega je 10-ak godina prošlo od našeg nevinog ulaska u online svijet i sramežljivog upoznavanja s društvenim mrežama, do krajnje zasićenosti informacijama i pojmu „digitalna detoksikacija“ potpuno uvučenim u naše rječnike. Fascinantno, zar ne?

Razna istraživanja danas potvrđuju kako društvene mreže među mladim ljudima uzrokuju depresiju, anksioznost, promiču narcisoidnost, razlog su manjka sna i kanal su za online zlostavljanje. No čak i ako stvar ne gledamo toliko dramatično (jer smo imali sreću živjeti u vremenu prije pametnih telefona), jasno je kako nas konstantna uključenost čini umornima, zasićenima, nezainteresiranima i nezadovoljnima. Rješenje, odnosno pomoć za ovo novo stanje je krajnje jednostavno i logično, a tiče se upravo one digitalne detoksikacije koju smo već spomenuli. Osjećate li da trošite previše vremena u danu pregledavajući Instagram, Facebook ili Snapchat, filtere kojima ćete uljepšati fotografiju koju planirate objaviti birate poput mladenke svoju vjenčanicu, kod biranja mjesta na kojem ćete popiti kavu prevagnu ona oku (i Instagramu) ugodnija, u razgovoru s prijateljicom svakih par minuta pomislite na notifikaciju koja je zavibrirala i općenito se osjećate nervoznima nakon vremena provedenog na kojoj društvenoj mreži, vrijeme je da odložite taj mobitel, odmaknete se od laptopa i trgnete se iz ovisničke potrebe za likeovima i „prisutnošću“ koje su nam kreirale online platforme. Pitate li se kako, za početak u obzir uzmite ovih nekoliko savjeta i krenite već danas.

foto: @mija_mija

Ne posežite za mobitelom odmah nakon buđenja.

Vjerojatno najgora stvar koju možete napraviti netom nakon što se probudite jest uzimanje mobitela u ruke i pregledavanje mailova ili Instagrama. Okej, možda vas Instagram opušta, no umjesto da tih nekoliko trenutaka uživate u stanju bez misli ili pak razmišljanju o stvarima koje vas usrećuju i kao takve će odrediti energiju i raspoloženje dana pred vama, ubacujete se u standardni modus operandi i čist um punite nepotrebnim informacijama. Ako se na zaslonu vašeg mobitela ne nalazi neki inspirativni citat koji će vas instantno ispuniti pozitivom, dajte si tih par minuta i naprosto bivajte. Bez smetnji iz vanjskog svijeta, osluškujte i smiješite se, istegnite se, pripremajte si kavu uz finu glazbu.

Isključite notifikacije.

Logično, nije li? U trenucima u kojima se želite opustiti no ne vjerujete si dovoljno da mislite kako na prvi zvuk notifikacije nećete posegnuti za mobitelom, naprosto telefon stavite na zrakoplovni mod ili isključite notifikacije. Idealno bi bilo da ovaj „drastični“ rez obavite preko vikenda, prakticirajući bivanje bez mobitela jedan cijeli dan.

Stisnite "unfollow"

Ima li veće katarze u ovo moderno doba nego prestati pratiti ono što nam uzrokuje negativne emocije? Konstantno smo priključeni na tuđa mišljenja i osjećaje, na vijesti koje nas rastužuju i ponekad jedino što možemo napraviti kako bismo sačuvali pozitivu (i zdrav razum) jest filtrirati izvore koje pratimo. Isključivanje od svega što nas ne hrani ne znači da nismo empatični i da smo nezainteresirani za svijet oko nas, baš suprotno. Probiranjem onoga što nas inspirira i podiže nam životnu energiju lakše ćemo poduzimati akcije jer nećemo vrijeme trošiti isključivo na popularno komentiranje loših stvari i aktualnog stanja.

Stisnite "unsubscribe".

Usko vezano za prošlu točku, no jednako bitno. Maknite se iz grupa koje ne posjećujete niti komentirate, kliknite unsubscribe na newslettere koji vam samo pune inbox maila, prestanite pratiti ljude, blogove, kanale i stranice koje vas više ne "hrane". Minimalistički pristupite svom online prostoru i osjećat ćete se lakše, garantirano.

foto: @mija_mija

Otvorene "tabove" svedite na minimum.

Čak i ako vaš posao podrazumijeva praćenje mnogih online kanala, vjerujemo da vam je jasno kako multitasking nije pretjerano zdrav. Usprkos vašem uvjerenju da ste ekstra produktivni jer odjednom obavljate više stvari, velika je vjerojatnost da to činite površno i aljkavo. Minimalizirajte zadatke i obavljajte ih jednog po jednog.

Uvedite policijski sat.

Umjesto da se uspavljujete skrolanjem po Instagramu, pokušajte u rutinu prije spavanja uvesti pravilo da gledati u zaslon mobitela možete sve 5 do 10 minuta. Naime, svjetlost vašeg ekrana vam može uzrokovati nesanicu, može vas razbuditi, a previše informacija vam također neće pomoći pred vrijeme predodređeno za odmor i resetiranje moždanih stanica i tijela.

Meditirajte.

Znamo. Nema tko danas ne reklamira meditaciju kao ultimativnu praksu, no jednom kada doista okusite tih nekoliko mirnih minuta u danu u kojima stremite osjećaju sreće, razumjet ćete zašto je tome tako, posebno kada spoznate da meditacija nije ništa drugo doli osjećaja smiraja, osjećanja vlastitog bića i osjećaja sreće zahvaljujući istome. To možete postići bilo gdje i bilo kada tako što ćete udahuti, zatvoriti oči, nasmiješiti se i osluškivati vlastito disanje ili zvukove oko sebe. Ne morate se tjerati da postignete stanje bez misli jer je to gotovo nemoguće, no ono što možete jest odabirati misli i vratiti se na osluškivanje zvukova i disanja čim ponovno odlutate. Ova praksa, čak i u trajanju od svega dvije minute dnevno, postupno će vas početi veseliti i pridonijet će svjesnijem korištenju tehnologije, kao i vlastitog vremena. 

M.M.
Foto: Instagram (@mija_mija)
Objavljeno: 20.05.2017. u 14:49

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p