LIFESTYLE

Koliko smo točno ovisni o Instagramu?

I zašto su Instagram i moda tako dobar spoj?
Koliko smo točno ovisni o Instagramu?
 
posljednjih nekoliko godina, Instagram je radikalno promijenio način na koji doživljavamo i konzumiramo modu te ju je učinio dostupnom 24 sata dnevno, i još bržom. Ukratko, demokratizirao je modu. Ono što su započeli modni blogovi, Instagram je dovršio, poslavši blogove, više-manje, u internet povijest. Za modne se revije i kampanje angažiraju Instagram modeli, Insta it djevojke valorizirane isključivo prema broju followera potpisuju unosne ugovore, dok poneki dizajner tu i tamo protestira zabranama objavljivanja fotografija svojih kolekcija koje su tek dotaknule tlo modne piste na društvenim mrežama. Svaki takav pokušaj usporavanja konzumacije mode u suštini biva neznatan prema vlaku koji bez kočnica juri tračnicama, odnosno društvenim mrežama i našoj blagoj opsesiji njima. 

Situacija koja će se svakome tko nije pripadnik milenijske ili Z generacije činiti neshvatljivom, itekako je stvarna, a njezinu istinitost potvrđuje upravo istraživanje koje su proveli autori same aplikacije. Izvještaj imena The Feed Fashion potvrdio je kako Instagram danas broji oko 500 milijuna korisnika, a Instagrameri s interesom za modu su bili među prvima koji su prihvatili platformu kao svoj oblik izražavanja.

Koliko smo točno ovisni o Instagramu?
Prema izvještaju, upravo su modni entuzijasti najaktivniji korisnici aplikacije, pa tako europski trendseteri na Instagramu provode baš svaki dan u tjednu, svoje feedove provjeravaju u prosjeku 15 puta na dan, a prate oko 353 profila, što je 2.5 puta više od prosječnog korisnika Instagrama kojeg toliko ne interesira moda. Nadalje, izvještaj je pokazao kako su europski fashioniste utjecajniji od ostalih korisnika jer u prosjeku imaju oko 270 followera i objavljuju 3 puta više te konzumiraju 5 puta više fotografija nego ostali korisnici aplikacije.

Dokaz da Instagram i modna industrija idu ruku pod ruku je i podatak kako je jedan od tri korisnika Instagrama s interesom za modu kupio komad koji je vidio na platformi. Iz najviše korištenih hashtagova i najčešće objavljenih fotografija lako možemo iščitati aktualne trendove, pa je tako u srpnju ove godine dominirao traper, nakon kojeg je najviše objava bilo vezano za čipku, prugice, antilop kožu i resice. Najpopularniji komadi ovoga ljeta bili su redom cipele, haljine, topovi, traperice te suknje, dok su najčešće korišteni hashtagovi korisnika u Velikoj Britaniji uključivali #fashion, #style, #fashionblogger, #londonfashion, #jewellery, #instafashion, #designer. Inačice su krasile i fotografije ostalih europskih zemalja.

Koliko smo točno ovisni o Instagramu?

Sjajna je ovo vijest za modne brendove koji svoj put na najpopularnijoj platformi naveliko krče, no kako ove podatke percipiraju i ostali pripadnici industrije, konkretnije modni dizajneri čija misija nije proizvesti što više u što manje vremena, upitno je. Kako održati zanimanje konzumenata kada inspiraciju i kreativnost ne možemo uključiti pritiskom na dugme, kako se izdvojiti u nepreglednom moru imena i brendova koji nude više manje iste proizvode po, vrlo vjerojatno, nižim cijenama? Instagram u svom istraživanju i na ova pitanja nudi odgovor, no ono što nas ipak više interesira jest pitanje na što ćemo se zakačiti kada nam Instagram dosadi? Uz današnji tempo i konzumaciju, ta je promjena neminovna.
 
Koliko smo točno ovisni o Instagramu?
M.M.
Foto: Instagram (@collagevintage)
Objavljeno: 08.09.2016. u 12:28

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p