LIVIJA STANIŠIĆ

Čuvari galaksije Vol. 2 – lošiji od Vol. 1, dobra podloga za Vol. 3

Recenzija nastavka velikog kino hita

Nakon DC svemira i Wonder Woman, evo nas u suprotnom taboru, kod Marvela i njihovih Čuvara galaksije Vol. 2, nastavka velikog kino hita iz 2014. Scenarij i režiju potpisuje James Gunn, a poznata ekipa okupljena oko Petera Quilla aka Star-Lorda nastavlja sa svemirskim pustolovinama. Za osvježenje pamćenja – Peter Quill (glumi ga Chris Pratt, do Čuvara galaksije najpoznatiji po ulozi u humorističnom serijalu Parks and Recreation) zgodan je i mišićav momak kako i priliči jednom super-junaku; polu-čovjek (mama Zemljanka Meredith), polu-vanzemaljac (otac nepoznat) kojeg je banda vanzemaljaca, ujedno lopova i probisvijeta (ili probisvemira u ovom slučaju) zvanih Uništavači kao klinca otela majci s adrese Missouri, SAD, Zemlja.

Odrastajući među Uništavačima, Quill je naučio mnogo korisnih vještina, poput obijanja brava na svemirskim letjelicama, krađa, ali i vještog pilotiranja. Nakon što u prvom dijelu serijala upozna šaroliko društvance polu-krimosa, čudaka dobrog srca kao što je i sam, uz njihovu pomoć, pogađate, spašava svemir. Nevolja zbližava ljude, a isti učinak ima uspješno izvršen zadatak, stoga nije ni čudo da su Čuvari zaključili da im je bolje držati se skupa i lakše zaraditi kintu na izuzetno kompetitivnom svemirskom tržištu.

U šalabazanju svemirskim prostranstvima Quillu društvo pravi zgodna zelenoputa vanzemaljka Gamora, čiji lik tumači Zoe Saldana (sjećamo je se po ulozi u megahitu Avatar Jamesa Camerona, gdje je također glumila vanzemaljku, tada iz plavoputog plemena Na'vi). Nakon što joj je zli lord Thanos ubio obitelj, uzima je pod svoje okrilje i obučava da postane vrhunska ubojica kao i njena polusestra Nebula (Karen Gillan). Potpirujući rivalstvo među djevojkama, nizom međusobnih borbi i mučnih sparing treninga, Thanos je u Nebulu uspješno usadio mržnju prema Gamori, te je Nebula opsjednuta idejom da konačno porazi i ubije polusestru.

Gamora i Peter Quill imaju onu vrstu on/off odnosa u kojemu se malo šmekaju, malo verbalno podbadaju, malo spašavaju život jedno drugome, ali bez forme cura-dečko. Među Čuvarima je i ratnički raspoložen Drax, siledžija mekog srca koji je izgubio obitelj pod tragičnim okolnostima za koje je također zaslužan Thanos (taj se Thanos fakat zamjerio mnogima) te Rocket, drčni GMO rakun pogana jezika, zadivljujućih pilotskih sposobnosti i pravi maher borbenih taktika koji je uvijek naoružan do zuba. Rocket (glas mu posuđuje Bradley Cooper) je mučki provokator koji uvijek pronađe nevolju prije nego ona njega, a prepucavanja između njega i Quilla prepune su prostačkih fora i međusobnih uvreda (primjerice veseli trenutak kad Quill Rocketa nazove Trash Panda). No najslađi član, ujedno i ljubimac čitave ekipe, maleni je Root (Vin Diesel), antropomorfizirano drvce nastalo pelcanjem velikog Roota koji se žrtvuje na kraju prethodnog nastavka Čuvara galaksije. Root je, dakle, preživio, ali ne posjeduje sjećanja velikog Roota i zapravo je prava beba, vokabulara ograničenog na rečenicu: „I am Root“, iz koje samo ostali Čuvari uspijevaju izvući pravo značenje.

Na krilima slave iz prethodnog nastavka, ali i oprosta svekolikog svemirskog pučanstva kojima su se dotad uspjeli zamjeriti svojim nebrojenim lopovlucima i huncutarijama, ova šašava ekipa uspješno obavlja plaćenički zadatak da rasi Suverena vrati dragocjene baterije, porazivši prilično gnjusno intergalaktičko čudovište. Zlatoputi, prelijepi i nesnosno uobraženi Suvereni zauzvrat Čuvarima predaju Gamorinu sestru Nebulu koju su uhvatili u pokušaju krađe baterija. Čuvari napuštaju planet Suverena s namjerom da Nebulu strpaju iza rešetaka, no ne uspijevaju daleko odmaknuti kad ih sustiže ratna flota Suverena. Rocket je, naime, iskoristio priliku da i sam okuša sreću u krađi baterija koje Suvereni, dakako, žele natrag. Pred brojčano snažnijim neprijateljem Čuvare spašava nepoznata letjelica, a oni su prisiljeni spustiti brod na nepoznat planet. Letjelica se uskoro spušta za njima, a iz nje pred Čuvare izlaze muškarac i žena.

Muškarac (Kurt Russel) se Čuvarima predstavi kao Ego, te Quilla obavijesti da je on njegov biološki otac i da traga za njim već godinama. Ego pojašnjava kako je unajmio Uništavače predvođene Yondu Udontom (Michael Rooker) da Quilla dovezu njemu, no Udonta odluči zadržati dječaka kod sebe, nakon čega im Ego gubi trag. Ego i njegova pokćerka Mantis (Pom Klementieff), koja je empat i može utjecati na emocije drugih, pozivaju čuvare na Egov planet. Root i Rocket ostaju popraviti brod Čuvara i držati na oku Nebulu, dok Quill, Gamora i Dax odlaze s Egom. Međutim, situacija se za Roota i Rocketa zakomplicira kad na planet stignu Uništavači predvođeni Yondu Udontom, starim znancem Quilla i Čuvara, koje je kraljica Suverena, Ayesha, unajmila da uhvate čuvare i povrate dragocjene baterije.

Nakon, od publike odlično prihvaćenog i od kritičara hvaljenog prvog filma o Čuvarima galaksije, nastavak kreće u ponešto drugačijem smjeru. I dalje je tu lepršav humor u kojem smo, osim u prvom nastavku Čuvara galaksije, mogli uživati gledajući Marvelov Deadpool; tu je i pregršt efektnih akcijskih scena svemirskih razaranja i kaosa; tu su i zanimljive vanzemaljske rase sa svojim specifičnostima, kao i raskošan, šaren i trippy planet na koji Ego dovodi Quilla i ostale, no u fokusu „dvice“ zapravo je podrobnija razrada likova Čuvara i njihovog backgrounda. Quill napokon upoznaje oca za kojim je toliko čeznuo odrastajući, da je ostaloj djeci pokazivao fotku Davida Hasselhoffa i govorio da mu je to otac (da, da, Hasselhoff aka Mitch Buchannon se pojavljuje u filmu!). Gamora i Nebula nastavljaju vječni obračun koji nadilazi uobičajena sestrinska prepucavanja oko vremena provedenog u kupaonici ili nestalog ruža za usne, a Rocket se pita je li mu uopće mjesto među Čuvarima.

Baš poput prethodnika, film ponovno prati sjajan soundtrack naziva Awesome Mixtape #2, u kojemu se nalaze hitovi poput Father and Son Cat Stevensa i Come a Little Bit Closer benda Jay and the Americans. Za prvi film o Čuvarima redatelj Gunn kompilirao je soundtrack s nekim od najvećih Billboard hitova 70-ih i 80-ih, koji je, slijedeći ogroman uspjeh filma, završio na prvom mjestu Billboardove US 200 ljestvice, postavši tako prvi soundtrack album u povijesti kompiliran u potpunosti od hitova koji su se tijekom povijesti našli na toj čuvenoj glazbenoj top listi.

Čuvari galaksije Vol. 2 djeluju više kao nabacan zbir dobrih fora, efekata i značenja nego kao koherentna cjelina. Kao i sa svakim filmom uspješnog prethodnika, pritisak da se stvori dostojan nastavak ponekad rezultira recikliranjem starih fora kroz reference na prethodne događaje, što funkcionira ako mu pođe za rukom ostvariti dojam kontinuiteta, no često se samo čini da je tvorcima ponestalo kvalitetnog sadržaja. I jedno i drugo događa se Čuvarima galaksije Vol. 2. No, filmu svakako ide u prilog razrada likova i njihovo čvršće međusobno povezivanje, što je svakako dobra podloga za treći nastavak.

Gamora dolazi iz disfunkcionalne obitelji svirepog tiranina iz koje, Quill je kao dječak otet samohranoj majci, ne znajući tko mu je otac; Dax kojemu su pobili sve članove obitelji, Rocket koji život u obitelji nikad nije ni iskusio, potječući iz eksperimenta zaigranih znanstvenika, te Root koji je, jelte, drvo; Čuvari postaju obitelj jedni drugima, o čemu najbolje svjedoči scena u kojoj Nebula, slušajući jednu od bezbrojnih rasprava među čuvarima, kaže Gamori: „Stalno samo vičete jedni na druge. Vi niste prijatelji“, na što joj Drax spremno dobaci: „Točno, mi uopće nismo prijatelji – mi smo obitelj.“ Želite li pogledati još jedan film o super junacima, nasmijati se dobrim forama iz bromance odnosa Quilla i Rocketa i uskliknuti „awww!“ kad god se na platnu pojavi beba Groot, svakako pogledajte Čuvare galaksije Vol. 2. Lošiji su od prethodnika, ali ostaje nada da će trojka vratiti ovaj simpatičan serijal na onu razinu na kojoj smo ih i zavoljeli.

Objavljeno: 21.06.2017. u 13:24

IZ RUBRIKE

vrh stranice