LIFESTYLE

High end cijene u high street dućanima

Iako tek reproduciraju viđeno na pisti, robu iz Topshopa također plaćamo zbog imena

Britanski Daily Mail ovih dana poveo je prilično veliku debatu o lokalnom high street raju, odradivši turu po svim onim dućanima s cijenovno pristupačnom robom, po kojima je London poznat. Nažalost, od pristupačnih cijena malo toga je ostalo pa se čini kako high street više i nije toliko povoljna opcija kao nekoć. Topshop je samo jedan od takvih dućana koji je naglo podignuo cijene; pod okriljem njihove nešto ekskluzivnije kolekcije Boutique, nalaze se džemperi po cijeni od 250 funti, kožne suknje po cijeni od 200 funti ili pak mini haljine čija se cijena kreće oko 250 funti, iako je vrlo diskutabilno vrijede li spomenuti artikli toliko novaca, pogotovo ako uzmemo u obzir da se radi o high street dućanu.

No, nije Topshop jedini. Slične apsurdne cijene zapažene su i kod brandova Ted Baker, All Saints, Warehouse i Reiss, a objašnjenje je ponudio Ian Wright, stručnjak za maloprodaju iz magazina Draper's: „Postoji općenito uvjerenje da je High Street svakim danom sve skuplji. U želji da se diferenciraju od dućana kao što je Primark, dućani poput Topshopa uveli su u svoju ponudu takozvane premium kolekcije, koje se prodaju po bitno višim cijenama. Pritom je do kupca da procijeni opravdava li kvaliteta visoku cijenu. "

Govoreći o cijenama high street komada koje skoro pa dosežu cijene dizajnerske odjeće, zasigurno imamo i mi ponešto za nadodati, počevši od Topshopa, čiji asortiman nikada u cjelosti nismo mogli doživjeti u Hrvatskoj, a svejedno nas je često častio (pre)visokim cijenama. Najbolji primjer u posljednje vrijeme jest Zara, koja je prešutno digla cijene, a također se postavlja pitanje vrijedi li njena kvaliteta četvertoznamenkaste iznose kuna, koje smo ponekad spremni izdvojiti za željeni komad. Pogotovo u situaciji kada postoji svijest o tome kako se za pojedina tržišta koriste bolji i skuplji materijali, a za pojedina jeftine supstitucije. Upravo iz tog razloga ponekad se čini riskantno za bluzu od sintetike izdvojiti 300 i više kuna, dok biste za tu cijenu u Francuskoj vjerojatno dobili svilu.

Ništa drugačija situacija nije ni u drugim britanskim brandovima, dostupnim i u Hrvatskoj, poput Accessorizea ili Monsoona, u čijim dućanima se mnoge žene ohrabre za kupnju tek kada sniženja prepolove cijene. Clutch torbica od 400 kuna ili haljina od 1000 kuna na više, jedva nas podsjećaju na činjenicu da se radi o high street dućanu te njegovoj prvotnoj namjeni: reproduciranju trendova viđenih na pistama, masovnoj produkciji na način da su isti dostupni širokom krugu ljudi, jeftinijim troškovima proizvodnje te bitno nižoj cijeni u odnosu na dizajnerske originale.

Na kraju krajeva, o svakom ponaosob ovisi hoće li i gdje potrošiti vlastiti novac, no kako je krenulo, čini se kako će se već u skorijoj budućnosti više isplatiti investirati u high end komad, čiji će potpis barem vrijediti i biti nosiv godinama.

H.B.

Photo: Dailymail

 

Objavljeno: 15.11.2011. u 18:43

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p