LIFESTYLE

Idemo na kavu?

Napitak kao način života...

"Kavu za van!" rečenica je koju smo jako dugo slušali u američkim filmovima pitavši se "Tko može piti kavu na takav način" i prisjećajući se urbane legende kako vlasnik kafića u Sarajevu nije htio naplatiti kavu gostu jer ju je ovaj- prebrzo popio! Kava je na ovim prostorima puno više od običnog crnog napitka za razbuđivanje; ona povezuje ljude, i to doslovno jer rečenica: "Idemo na kavu?" automatski je poziv na druženje, prepričavanje dogodovština, sklapanje dogovora i prijateljstava („Ma upoznali smo se na kavi, kad je frendov buraz doveo svog frenda!"). I upravo zato američka koncepcija papirnate čaše s plastičnim poklopcem nikad neće doseći popularnost kakvu ima obična šalica kave na terasi kafića.

Šalica kave više je od običnog napitka: ona je simbol relaksacije i druženja, pogotovo na ovim prostorima gdje ima kultni status i pije se uvijek i svugdjeŠalice su priča za sebe i svatko ima svoju omiljenu ovisno o kavenom napitku koji pije. Tako ja cappuccino doma pijem isključivo iz velike šalice, zvane lonac, s motivima baroknih anđela, a tursku kavu iz bijelih šalica sa zelenim obrubom, dok je bijela s cvjetićima rezervirana za bijelu kavu. I poludim ako mi netko od ukućana donese krivi napitak u krivoj šalici. Dobra šalica će poboljšati okus loše kave, a loša šalica pogoršati okus dobre. Da dobar dizajn i estetika imaju glavnu riječ kada se radi o ispijanju kave, odavno su shvatili i svjetski proizvođači porculana, baš kao i modni dizajneri. Marc Jacobs i Vera Wang koji već nekoliko sezona surađuju s poznatim proizvođačem porculana Waterford Wedgewoodom, koji se tim biznisom bavi već dva i pol stoljeća. Njihove kolekcije su na vrhu popisa najtraženijih vjenčanih darova diljem svijeta. Njihove šalice su u skladu s njihovim modnim izričajem, pa tako one Vere Wang djeluju kao aristokratske mladenke, dok su Marc Jacobsove šalice privlačnije mladoj urbanoj publici. Versace je poznat po stavljanju svog loga, meduze na posuđe koje podsjeća na antičke grčke vaze poznate po kenofobskom uzorku, a njegovu kolekciju posuđa proizvodi Rosenthal, poznati njemački proizvođač porculana. Calvin Klein u svojoj redovnoj ponudi ima namještaj, kao i posuđe, a među njima su najpopularnije šalice za kavu, pogotovo među muškarcima jer svojim minimalističkim dizajnom i bojama svaku kuhinju pretvaraju u lounge bar. Villeroy&Boch nude više kolekcija svake sezone, od kojih svaki domaćin može pronaći onu koja će se uklopiti u njegov dom, dok fashioniste mogu uživati u Swarovski šalicama s kristalima. Vrijednost dizajnerskih šalica raste iz godine u godinu, te ih se isplati kupiti, ali i koristiti, jer nema boljeg osjećaja od sjedenja na kauču i tračanja s najboljom prijateljicom uz toplu šalicu kave poslužene u lijepoj šalici.

 

(Borina Kopčić)

 

Objavljeno: 02.08.2009. u 11:12

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p