LIFESTYLE

Interesantni mladi umjetnici na koje treba obratiti pozornost

Ozren Manojlović, Dino Julius i Luka Hrgović
dino julius i luka hrgovic
O
zren Manojlović je veliki kreativac, radoholičar, akademski umjetnik i odnedavno vlasnik craft pivovare. U njegovom ga umjetničkom stvaralaštvu najviše intrigira odnos čovjeka i prirode, a zanimljivo jest to da je svoj četverogodišnji uspješni rad na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu zamijenio upravo zanatskom pivovarom imena Pulfer koju je pokrenuo s prijateljima. Vizualni identitet Pulfera potpisuje Ozren i malo je reći kako je privukao pažnju mnogih.


S druge strane, Dino Julius i Luka Hrgović čine tandem čiji ćete potpis vidjeti uz mnoge domaće video spotove, reklame i kratke filmove. Obojica su strastveni ljubitelji video formata u kojeg infiltriraju svoje najveće inspiracije - arhitekturu, slikarstvo, omiljene filmove i impresije iz okoline. Njihovi su spotovi otkačeni i intrigantni, a njihov se talent, osim u glazbenim spotovima grupe Gretta, dobro može vidjeti u novom kratkom SF filmu Slice Of Life inspiriran Blade Runnerom.

Razlog zbog kojih smo ove umjetnike priveli na kratki razgovor su zadnji dani 33. Salona mladih - Troškovnik, već tradicionalne izložbe koja se održava u Domu hrvatskih likovnih umjetnika. Izložba koja predstavlja presjek aktualne likovne scene mlađe generacije i upoznaje nas s novim umjetničkim imenima prema koncepciji Martine Miholić i Mije Orsag do 11. prosinca, ovog se puta bavi problematikom financiranja umjetničkog rada i egzistencije mladih umjetnika. U svom 33. izdanju Salon propitkuje opstanak i sredstva kojima se bori za boljitak kulture i umjetnika kao individua, prostor koji ostaje za potvrđivanje umjetničkog identiteta pojedinca, ali i kulturni identitet zemlje te koliko trenutačna situacija ipak razvija kreativnost umjetnika koji ne odustaju od svoje vokacije. 33. Salon svakako posjetite ovog vikenda, a koje domaće mlade umjetnike još valja popratiti doznajte ovdje.

ozren manojlović pulfer

Ozren Manojlović

Zainteresirao nas je vizualni identitet craft piva Pulfer. Možeš nam ispričati malo više o ideji iza brendinga?

Vizualni identitet Pulfera i filozofija oko pivovare je Zagreb 70-ih i 80-ih godina. Kada gledate etiketu na boci zapravo gledate unutrašnjost tramvaja, kao da se vozite na pulferu. Plava boja nam je najviše odgovarala zbog Zagreba. Različiti pivski stilovi će imati i različite nijanse odnosno boje etiketa. Neke od primjera možete vidjeti na Salonu mladih.

Kako je akademski umjetnik završio u domeni craft piva i kako zamišljaš svoju karijeru u budućnosti?

Kao radoholičar uvijek si nađem posla. Trenutno imam dvije firme, tiskaru i pivovaru, nažalost zbog poslova u pivovari morao sam završiti jednu lijepu priču na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu i nakon četiri godine sam dao otkaz. Kao umjetnik bavim pretežno se bavim grafičkom tehnikom sitotiska. Najviše me zanima priroda i odnos čovjeka s njom, i tu baziram svoj umjetnički rad. Sitotisak kao tehnika koristi boje koje su štetne za zdravlje i dugi niz godina sam razmišljao kako bi trebalo raditi nešto zdravo. Tijekom godina degustirao sam puno piva i odlučio sam probati skuhati pivu. Sve se to se poklopilo s rapidnim razvitkom kućnog pivarstva u kojem su sve informacije i sastojci su postali lako dostupni. Imao sam ideju i meni najbitnije za zdravlje zdrav posao. Nazvao sam prijatelja Mateja i ostalo je povijest, nastala je Pulfer pivovara (Matej Jurčić, Darko Kožina, Hrvoje Galić i ja).

Koji je najbolji savjet koji si kao mladi umjetnik dobio od starijih kolega?

Misao koja me prati i uvijek mi je u glavi, kada su pitali Picassa što je inspiracija i kako ju on nalazi, Picasso odgovara: ''Inspiracija je ono što ti dođe nakon osam, devet sati rada''. Svaki puta kad si mislim da mi je teško i da mi se da bi bilo dobro stati sjetim se toga.

luka hrgovic i dino julius

Luka Hrgović i Dino Julius


Jako nas je zaintrigirao 'Slice of Life'. Možete nam ispričati malo više o ovom kratkom SF filmu?

Slice Of Life je kratki znanstveno fantastični film s originalnom pričom inspiriran Blade Runnerom. Svi efekti u filmu su izvedeni na old school način legendarnih filmova osamdesetih godina prošlog stoljeća, poput Aliena, Star Warsa i već spomenutog Blade Runnera. U filmu nema kompjutorski generiranih efekata i 3D modela nego je cijeli vizual izveden pomoću minijatura, maketa i back projekcija. Film je nastao iz ljubavi prema SF žanru osamdesetih godina. Stvaran je u periodu od tri godine i u potpunosti je financiran privatnim sredstvima.

Vaša se imena gotovo uvijek nalaze jedno uz drugo kad je riječ o video uradcima. Kada ste i kako počeli surađivati?

Obojica smo od malena u amaterskim kratkim filmovima, ali profesionalno smo krenuli drugačijim putevima, Dino je krenuo s reklamama, a ja s video spotovima. Tako je jednog lijepog sunčanog dana, Dino bio zatvoren u svoju zamračenu montažersku sobu i gledao televiziju. Slučajno je vidio spot grupe Gretta Bez riječi i rekao: ''Vauu, ovo je radio netko tko kuži stvari i ima stila, idem vidjeti tko je... Luka Hrgović??? Pa s njim moram popiti kavu!'' And the rest is history...

Čime vas to intrigira video forma?

Inspiracija je pokretač svega, nju crpimo iz svoje okoline, omiljenih filmova, arhitekture, slikarstva i onda radimo konverziju u video format, koji pruža bezbroj mogućnosti u pristupu narativnog i vizualnog, i to je zapravo ono što nas najviše intrigira, mogućnost da sve što nam se svidi iz naših života pretočimo unutra.

Što za vas čini dobru reklamu/video spot/kratki film? I u kojoj od ovih formi najviše uživate stvarati?

Dobru reklamu, kratki film kao i bilo koje kvalitetno narativno djelo prvenstveno obilježava zanimljiva i originalna priča. U svakoj narativnoj formi pokušavamo pronaći naš silver lining, ali prvenstveno su nam strast filmovi.

Na čemu trenutno radite?

Trenutno radimo na dva kratka igrana filma Slice Of Life i Passenger te nekoliko reklama.



Matea Martek
Foto: PR
Objavljeno: 09.12.2016. u 15:22

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p