LIFESTYLE

Intervju: Tomo Ricov

'Zagrebački noćni život nikada nije bio bolji'


medijskim krugovima kraj rujna već je tradicionalno rezerviran za Weekend Media Festival, četverodnevnu manifestaciju koja u pitoresknom Rovinju iz godine u godinu okuplja stručnjake iz medijske industrije regije i svijeta. Osim što na jednome mjestu imaju priliku učiti i razmjenjivati iskustva, posjetitelji WMF-a posebno pamte lude večernje zabave, koje ovom događanju daju jedinstvenu notu. Ususret sedmom izdanju sada već legendarnog festivala, na razgovor smo 'priveli' njegova direktora Tomu Ricova, koji nam je otkrio sve pojedinosti ovogodišnjeg WMF-a te progovorio o svojoj velikoj ljubavi – glazbi. 

Samo nekoliko dana dijeli nas od sedmog po redu izdanja Weekend Media Festivala u Rovinju, a pritom najavljujete njegovo najveće izdanje dosad. U kojem ste smislu nadmašili sva prethodna izdanja WMF-a i na koje ste segmente medijske industrije koncentrirani ove godine?

Za svaki Weekend se trudimo nadmašiti prethodni kako bi bio bolji, inovativniji, zabavniji. Ove godine imamo najveći program dosad s više od 130 predavača i panelista, koji sudjeluju u programu u pet dvorana istovremeno. Ove godine, više smo pažnje posvetili radionicama te uveli posebnu dvoranu samo za njih. Po feedbacku publike i posjetima radionicama proteklih Weekenda, vidjeli smo da je to dio programa koji se naročito cijeni zbog konkretnog znanja koje se stekne i koje se može odmah primjeniti u svakodnevnom poslovanju.

Najveći regionalni festival komunikacija u regiji ‘zarazio’ je mnoge dinamičnom kombinacijom edukativnih konferencija, druženja i zabave, pa vjerujemo da dobrih sadržaja neće manjkati ni ove godine. Koje inozemne goste dovodite u Rovinj i kojim se panel diskusijama posebno veselite?

Imamo stvarno zanimljiv program i mislim da se mnogima neće biti lako odlučiti što pogledati. Panela i predavanja je mnogo, idemo u pet dvorana paralelno i svako će si moć dizajnirati svoj Weekend. Osim Scotta Morrisona, koji nam dolazi iz Engleske i cijelog niza stranih predavača koji će nam prenijeti ključne globalne trendove poput Christopa Morina koji se bavi temom neuromarketinga, imamo i iznimno jak program koji se orijentira na ključne lokalne teme. Osim predavača, kao globalni trend koji će biti zanimljiv za vidjeti u Rovinju je wearables industija, koja je u velikom rastu, a nemamo često priliku vidjeti što se s njom događa kod nas. Od rasprava orijentiranih na domaće trendove, definitivno preporučam biznis i medijske panele. Raspravljat ćemo o informativnim programima i novim news kanalima te ćemo se i osvrnuti na stanje novinarske struke. Nadam se da će svi sudionici i uživati i nešto naučiti.


Budući da ugodno i korisno idu ruku pod ruku, dnevna predavanja i radionice popraćena su bogatim glazbenim programom u večernjim satima. Čiji nastupi će ovog puta nastojati rasplesati rovinjsku publiku?

Weekend tulumi su legendarni. U Pepermint klubu, na lokaciji festivala, izmjenit će se uobičajeni gosti festivala koji će publiku sigurno ponovno rasplesati. Nastupit će DJ-i Tomo IDM, Mate Janković, Ela Radić, Filip Jelaš, Stanko Bondža, Martin Milinković i mnogi drugi (i ja kad stignem). Posebno bi istaknuo prvi Weekend nastup sve popularnijeg DJ Dode. U velikoj Weekend dvorani, u petak će nas zabavljati sve popularnije novosadske Frajle, najbolji slovenski DJ-I Jamirko i K Pow te u subotu legendarni Psihomodo Pop nakon čijeg koncerta publiku će baciti u trans legendarni DJ Bizzo.

Šest uspješnih godina Weekend Media Festivala je iza vas. Koje mu daljnje uspjehe priželjkujete i jeste li ostvarili ciljeve s kojima ste krenuli u ovaj ambiciozan projekt?

Želim mu da i dalje bude centralno mjesto okupljanja inovativnih i kreativnih ljudi naše regije i to ne samo u medijskoj i komunikacijskoj industriji čije je okvire Weekend odavno prešao. Želim da i dalje bude inspirativan i zabavan te da se posjetitelji s njega i dalje vraćaju ispunjeni i nadahnuti.
Ciljeve koje smo si zadali na početku premašili smo već prve godine, a svake godine si postavljamo nove ciljeve kako bi posjetitelji dobili najbolje od najboljeg svake godine i vratili se s osmijehom na licu.


S obzirom da se medijska scena u regiji u zadnjih sedam godina znatno promijenila, koliko je teško zadržati relevantnost festivala u smislu da se ne pojavljuju novi jaki mediji, a što je još važnije i jake ličnosti?

Pomno pratimo sve promjene, tako da nemamo problem s promjenama. To je zapravo i dobro za Weekend, na našem festivalu se predstavljaju noviteti u medijskoj industriji te se raspravlja o svim medjiskim trendovima i problemima industrije.

Osim po poslovnim uspjesima, domaća vas publika također prepoznaje kao rezidenta zagrebačke klupske scene. Od popularnog DJ-a u legendarnom Kulušiću do vlasnika kluba Pepermint, pomogli ste definirati noćni život metropole svih ovih godina. Koliko je isti napredovao ili nazadovao i koju biste mu ocjenu danas dali? Jeste li nostalgični za ‘starim vremenima’?

Jako je napredovao. Zagrebački noćni život nikada nije bio bolji. Izbor je ogroman, svako malo se otvori neki novi klub ili bar koji ponudi nešto novo. Ja ne stignem posjetiti 80% stvari koje želim vidjeti. Ljudi često imaju privid da je nekad bilo bolje, svi su zgroženi s poplavom narodnjačkih klubova, ali zapravo nisu informirani što sve grad nudi. Zagreb je odličan grad za zabavu, a stranci su oduševljeni. Nisam ni najmanje nostalgičan.

Klubovi po Zagrebu otvaraju i zatvaraju svoja vrata, imaju relativno kratak rok trajanja, a Pepermint je postao svojevrsna institucija dobrog noćnog provoda. Što smatrate faktorima njegova uspjeha?

Mislim da smo uspjeli stvoriti klub gdje se posjetitelji osjećaju kao doma u dobrom smislu. Opuštenost i nepretencioznost, u kombinaciji s odličnom glazbom, koja se ne može čuti nigdje drugdje u gradu, tajna je Pepermint magije.


Koliko je urbana glazba postala danas subkultura u metropoli ako uzmemo u obzir broj narodnjačkih i turbofolk klubova koji uspješno posluju?

Na žalost trendovi idu prema “poseljačivanju” scene. Turbofolk je postao mainstream kod mlađe publike. Problem urbane scene je nedostatak novih imena te kvalitetne glazbe koja će privući interes današnjih teenagera. Tu je i problem vlasnika klubova koji se okreću turbofolku nakon što nisu uspijeli privući publiku dobrim programom. S druge strane, teško je nekom zamjeriti što želi zaraditi s onim čim misli da može, a turbofolk se čini kao “zicer” (što baš i nije uvijek). Pepermint klub te drugi klubovi poput Vintagea, Jabuke i Tvornice su primjer da se može dobro raditi i s kvalitetnim programom i dobrom glazbom.

Na koji način Vas je glazba oblikovala i koliko vam je bitna u svakodnevnom životu u kontekstu stvaranja dojma i stavova o ljudima koji imaju drugačiji glazbeni ukus?

Glazba me u potpunosti odredila u profesionalnom životu te mi je veliki užitak u privatnom, od posjeta koncertima do kupovine i slušanja ploča. Moram priznati da imam predrasude prema ljudima koji slušaju lošu glazbu, čega se ne mogu riješiti, no pri tome ne mislim na drugačiji glazbeni ukus, već na neukus. Cijenim ljude koji strastveno vole glazbu (tipa heavy metal ili techno) koju ja ne slušam.

Hana Bartolović

photo: Weekend Media Festival (PR), Pepermint (Facebook)

Objavljeno: 15.09.2014. u 13:37
Tagovi: intervju, Tomo Ricov

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p