LIFESTYLE

Majstori animacije na Animafestu

Koji uvaženi autori će prikazati radove na Animafestu?

Svjetski festival animiranog filma - Animafest Zagreb svoje dvadeseto izdanje doživjet će od 1. do 6. lipnja u zagrebačkim kinima Europa, Tuškanac i Movieplex. Kroz različite tematske programe Animafest ove godine donosi čak 450 naslova iz 40 svjetskih zemalja. Uz četiri natjecateljska programa i tri panorame, i ovo festivalsko izdanje obuhvaća niz popratnih filmskih programa i sadržaja.

Program Majstori animacije već tradicionalno uključuje radove uvaženih autora iz područja animacije. Ovogodišnje izdanje hrvatskoj publici pruža jedinstven uvid u opus tri svjetska virtuoza: Frédérica Backa, Karela Zemana i Jacquesa Drouina.

Frédéric Back međunarodno je priznat i renomiran kanadski umjetnik, karikaturist, učitelj i aktivist. Četiri puta je nominiran za nagradu Oscar u animiranoj konkurenciji, a dva su filma iz njegova opusa - "Krak!" i "Čovjek koji je sadio drveće" - i osvojila zlatni kipić. Njegov opus uključuje devet filmova. Kritika ih naziva remek-djelima animirane umjetnosti, a svi su inspirirani temama poput zaštite prirode, životinja, evolucije i baštine kvebečkog društva te američko-indijanskim legendama. Program Majstori animacije uključuje retrospektivu Backovih filmova, a Vijeće Animafesta na predstojećem Animafestu dodijelit će mu Nagradu za životno djelo 2010.

Drugi "majstor animacije" je Karel Zeman. Animafest donosi presjek rada tog pionira češkog animiranog filma povodom stote godišnjice njegova rođenja. Debitirao je 1945. godine filmom "Božićni san" u kojem spaja radnju uživo i animirane lutke. Taj film odraz je Zemanove fascinacije pokretom i njegovim komunikacijskim i emotivnim potencijalom. Film je nagrađen kao najbolji animirani film u Cannesu, što označava početak Zemanove ozbiljne animatorske karijere, ali i međunarodne slave.

Jacques Drouin treći je animacijski "majstor". Taj kanadski autor već 30 godina eksperimentira sa specifičnom, zahtjevnom i rijetko korištenom animacijskom tehnikom tzv. pinescreen animacije. U programu će biti prikazan film "Reljefi Jacquesa Drouina", biografski dokumentarac koji portretira Drouina od njegova ranog djetinjstva u istočnom Quebecu do karijere u kanadskom Nacionalnom filmskom odboru. Obogaćen brojnim isječcima i dosad neviđenim slikama iz osobne zbirke, film je hommage jednom životnom opusu i vrijedna pouka o kinematografiji. U programu će biti prikazana i dva filma iz Drouinova opusa koja na izuzetno kreativan način predstavljaju primjere animacijske tehnike igličastog ekrana.

Uz predstavljanje radova tih triju autora, program Majstori animacije uključuje i animirane filmove po izboru Luisa Cooka te već tradicionalni presjek hrvatske animacije po izboru Borivoja Dovnikovića Borde.

B.K.

Objavljeno: 19.05.2010. u 08:34

IZ RUBRIKE