Prva premijera u novoj kazališnoj sezoni Zagrebačkog kazališta mladih započinje s predstavom Drakula koja nema namjeru prepričavati literarnu strukturu romana nego se bavi modernim aspektima vampirizma, a jednu od glavnih uloga tumači glumica Mia Biondić.
S Miom smo se našli nakon probe u ZKM-u na čijim daskama ćemo je vidjeti u više izvedbi tijekom cijele nove sezone. Zagrebačka publika imat će prvu priliku gledati ovu talentiranu glumicu u predstavi Drakula redatelja Andrása Urbána koja s izvedbama kreće 25. rujna. Upravo ova Mijina izvedba je oduševila slovensku publiku sredinom godine, a njena energičnost i snaga s kojom zrači na pozornici je ono što gledatelja hipnotizira.
Unatoč brojnim obvezama i projektima na kojima glumica trenutačno radi, Mia nas je dočekala sa širokim osmijehom i srdačnošću. Mia je osoba u koju ćete se zaljubiti na prvu, i to iz više razloga. Iz prvih minuta razgovora shvatit ćete koliko je realna i objektivna u analiziranju vlastitih postignuća i razmišljanja, usredotočena na svoje trenutne obveze, snažna i predana, no ipak u isto vrijeme pokazuje svoju sanjivu stranu, ali i onu koja vapi za svojevrsnom dozom lude kreativnosti. Unatoč tome ne uzima ništa zdravo za gotovo i svakom izazovu pristupa propitkivanjem i analiziranjem. Ona stoji čvrsto na zemlji, no dopušta si povremeno lebdenje iznad realnosti koja je okružuje. Kombinacija koja očigledno garantira uspjeh!
Novi izazov je predstava
Drakula koja je nastala na temelju dijelova popularnog romana Brama Stokera, a koja je ostvarena u suradnji Zagrebačkog kazališta mladih, slovenskog Drama SNG Maribor i talijanskog Teatro Due di Parma. Upravo suradnja s glumcima iz drugih država bila je izazov, no na koncu, unatoč jezičnim barijerama i nepoznavanju kolega,
Drakula na sceni osvaja svojom kolektivnom energijom.
„Zanimljiva ekipa radi na Drakuli – četiri Slovenca, dva Talijana, a iz našeg tima uz mene tu su Lucija Šerbedžija, Edvin Liverić i Dado Ćosić. No, unatoč početnim strahovima, mi smo svi kao ekipa kliknuli na prvu. Upravo to je ono specifično u ovoj predstavi – ta mašinerija zajedničke energije. Sviđala se nekom predstava ili ne, našu energiju na pozornici ne možeš zanijekati“, objasnila je Mia.
Rad na ovoj predstavi glumici nije teško pao, dapače. Kako su pripreme imali u Mariboru, Mia se u potpunosti mogla fokusirati na ulogu jer je tijekom svih dana rada, živjela samo za taj posao. Upravo je to ono što glumica najviše voli – osjećaj da se je dala do samog kraja.

I prije nego što je
Drakula doživjela zagrebačku premijeru podigla je prašinu. Mnogi se u ovoj predstavi osvrću na brojne scene nasilja, nagih tijela i vulgarnog izražavanja, no Mia naglašava kako golotinja apsolutno nije u fokusu predstave.
„Meni je golotinja na sceni uvijek upitna. Mora mi biti jako opravdana. Kako su mi roditelji najveći kritičari, bojala sam se što će mi tata reći, no on mi je nakon mariborske premijere prišao i rekao kako on u niti jednom trenutku nije vidio golotinju. Upravo to je ključna stvar – vidio je poruku! U ovoj predstavi je važno što golotinja predstavlja, a ne ona sama kao takva. Da mi je netko prije godinu dana rekao da ću raditi scenu s kolegama u kojoj se valjamo goli u blatu, rekla bih nema šanse. No, kad se s nekim tako dobro spojiš, onda je sve moguće“, oduševljeno komentira Mia.

U nastavku glumica objašnjava kako predstava govori o stanju ne samo u Hrvatskoj nego i u čitavom svijetu, te podiže adrenalinsku snagu kolektivne letargije na određenu razinu za koju ona smatra da je ključna kako bi se nacija mogla pokrenuti.
„U procesu rada na predstavi mnogo smo razgovarali na temu onoga što danas uistinu može prestrašiti čovjeka. Zaključili smo da je najveći strah onaj kad ljudima pokažeš kako stvari zapravo stoje. U ovoj predstavi se marginalizira i tijelo, vjera i seksualnost. Očigledno se nešto događa u našem društvu i podsvjesno svi mi to osjećamo, ali nismo u stanju to verbalizirati. Nešto utječe na sve nas da smo letargični, mislimo da na ništa ne možemo utjecati, da je sve to previše za nas, da je bolje šutjeti i pognuti glavu“, ističe Mia.

Upravo Drakula želi prodrmati uspavanu naciju i u ljudima probuditi energiju i želju za promjenom. Nameće se ključno pitanje – tko danas zapravo siše našu krv?
„Danas je jako teško doći do publike, teško je ostvariti istinsku komunikaciju s njom. Jedan dio publike već ima otpor prema onom što im se prezentira. Što je ono stvarno što dira publiku i potiče ih na razmišljanja i nakon to izađu iz kazališta?“

Mia odgovor na ovo pitanje pokušava naći ne samo u kazališnim ulogama nego i kroz projekte na kojima je radila i u organizacijskom dijelu. Tu se posebno ističe projekt kolegice Nere Stipičević
FreeDa na kojem je Mia umjetnički vodila projekt, a trenutno u &TD-u radi na projektu Kamensko. Kako sama naglašava često se nalazi na rubu organizacije, aktivizma i kazališta, a odgovor na pitanje u čemu najviše uživa, teško pronalazi.
„Satkani smo od različitih segmenata i jako mi je teško odlučiti što mi je najljepše. Nemam problema s isprobavanjem različitih stvari, niti s tim da ću eventualno pogriješiti. Sva iskustva te grade i pomažu ti da shvatiš što želiš ili ne u životu. Nema pozitivnih ili negativnih iskustava, sve se svodi na to što ćeš iz toga izvući. Važni je pri svemu tome da čovjek misli o kvaliteti života – treba biti dobar kolega, partner, prijatelj...“

Ističe kako je perfekcionist, no to pokušava donekle ispraviti. Upravo to je ono što je koči u vlastitoj poletnosti. No, koliko god smatra da je to sputava, upravo ta crta joj omogućava da promišlja o sebi i svijetu koji je okružuje. I to joj pruža snagu da sagleda stvari i bude iskrena prema sebi. A to je onaj ispravni put koji nas vodi prema onome što volimo i s čime se želimo baviti u životu.
„Moja motivacija je da probam doživjeti glumu kao igru, jer u trenutku kad ću početi to doživljavati kao posao ili nešto što moram raditi kako bih platila račune, tada ću se s time prestati baviti!“
Foto: Jure Perišić, PR
Objavljeno: 24.09.2015. u 10:55