LIFESTYLE

'Najbolji dio mog posla je neprestana zabava'

Intervju s Kurtom Beyerom, glavnim dizajnerom interijera automobila Opel

Kurt Beyer 
Kada smo na nedavnom BIPA FASHION.HR -u dobili priliku popričati s glavnim dizajnerom interijera kompanije Opel, objeručke smo je zgrabili. Ne događa se tako često da nas posjeti ovako veliki stručnjak i pruži nam sjajan uvid u zanimljiv aspekt industrije s kojom žene možda i nisu na ti.

O Kurt Beyeru nećete pronaći obilje informacija i vjerujemo kako će samo istinski zaljubljenici u automobile detaljno znati dizajnerov opus, no jedno je sigurno - veliki zaljubljenik u dizajn je ujedno i jedan od vodećih stručnjaka na svome području te osoba koja svojim entuzijazmom glavnog dizajnera interijera kompanije Opel može zaraziti čak i onog najmanje zainteresiranog za ovu industriju.

Što je prethodilo vašoj poziciji glavnog dizajnera interijera u Opelu?

Počeo sam raditi kao dizajner eksterijera automobila. U studiju specijaliziranom za eksterijer sam radio oko dvije godine, nakon čega sam otišao u SAD na godinu i pol gdje sam bio glavni dizajner interijera u General Motorsu. Nakon toga sam se vratio u Njemačku i postao asistent glavnog dizajnera za dizajn eksterijera, a uslijedila je i titula glavnog dizajnera za dodatke. Naposljetku, stigao je dizajn interijera za Opel, u kojem sam i danas.
 
Aleksandra Dojčinović, Marija Perković Klaić, Kurt Beyer 
Aleksandra Dojčinović, Marija Perković Klaić, Kurt Beyer 

Kad je riječ o dizajnu, što vam je interesantnije - interijer ili eksterijer?

Teško se odlučiti, volim oboje, no mogu reći da je dizajn interijera kompleksniji od eksterijera. Kod eksterijera se sve vrti oko volumena i proporcija, a kod interijera postoji oblik, razne komponente, kombinacije boja, kao i mnoštvo restrikcija koje stvar čine težom, poput sigurnosti, ergonomije, kvalitete, dizajna, sustava pohrane... Jako je interesantno jer se mnogo funkcija u interijeru skuplja u jedno. Osobno, mogao bih raditi oboje jer obožavam dizajn u svakom obliku. Mogao bih dizajnirati i aparate za kavu, čaše, volim skicirati i otvoren sam za mnoge stvari. Volim arhitekturu jednako kao i modu i sve te utjecaje kanaliziram u svom dizajnu. No, jako volim i automobile.
 
Je li ovo onda idealan posao za muškarca, s obzirom na to da je riječ o automobilskoj industriji?

Ne bih rekao da je posao iz snova samo za muškarce zato što ima i žena u ovom poslu. Nažalost, jako malo, no ipak ih ima. Osobno uvijek tražim talentirane ženske dizajnere i volim žene u timu jer smatram da imaju drugačiji pogled na sve, neke druge ideje, unose drugačiju energiju... Muški dizajneri većinom paze na stvari poput dinamike, oblika, volumena i slično, dok žene idu i dalje od toga. Orijentirane su i na detalje poput boja, materijala i malih finesa. Opel, primjerice, ima veliki odjel za boje koji se sastoji od 7-8 dizajnera iz područja industrijskog dizajna, mode, inženjerstva i koncentrirani su isključivo na materijale. Hoću reći, harmoničan smo tim i to je veliki plus.

Postoji li neki stil koji osobno preferirate u dizajnu interijera?

Opelova filozofija dizajna ujedno je i moja. Savršena kombinacija skulpturalne umjetnosti i njemačke preciznosti. Volim ovu filozofiju jer daje mnogo prostora za manevar. Emocionalna strana je skulpturiranje, odnosno ono što možete dotaknuti, dok je njemačka preciznost onaj racionalni dio. Obje strane moraju biti usklađene te je ova kombinacija za Opel sjajna, a i sam je jako volim. Volim kako se detalji stapaju jedan s drugim, živim za to svaki dan, a nova Corsa pravi je primjer upravo ovoga. Kada sjednete u auto osjećate materijale i sve male detalje i imate onaj dobar osjećaj.
 
Marija Perković Klaić, Kurt Beyer 
Marija Perković Klaić i Kurt Beyer
 
Po čemu se Opel razlikuje od svih ostalih kompanija?

Sve kompanije imaju različite filozofije kad je dizajn posrijedi. Neki se više orijentiraju na onu racionalnu stranu i to sjajno funkcionira u njihovom slučaju, a neki se pak okreću samo emocionalnoj strani. Mi u Opelu želimo spojiti oboje, a kada vidite koje smo modele do sada napravili jasno se vidi konzistentnost filozofije. Održavamo svoj standard i kupci kao naš glavni fokus to cijene.

Možete li izdvojiti svoj najdraži model automobila na kojem ste radili?

Imam ih puno, no jako mi je drag jedan show automobil na kojem sam radio, Antara GTC. Vrlo stylish, vrlo dinamičan, pokazan na sajmu automobila u Frankfurtu. S aspekta dizajna, ovaj auto je bio izvanredan, jedan od najboljih show automobila tada u Frankfurtu. Ipak, ono najzanimljivije jest kako smo ga napravili. Obično kada radimo show automobile, prepustimo izradu drugim kompanijama, no ovoga puta automobil je prvi puta bio napravljen in-house, s našim ljudima. Nisu to prije nikada radili i kad im je zadatak izrečen, kao i informacija da će biti izložen u Frankfurtu te da će sve oči biti uprte u njih, stoga kvaliteta mora biti izvanredna, malo je reći da su se uplašili. Bojali su se kako će to napraviti, no na kraju je taj automobil bio najbolji izložbeni primjerak koji smo do danas napravili. Bio sam izrazito ponosan na njih!
 
Kurt Beyer  
Kurt Beyer
 
Postoje li neki trendovi koji su trenutno aktualni u dizajnu unutrašnjosti automobila?

Smjerovi u kojima dizajn ide su razno, no jedno je sigurno, nova tehnologija jako utječe na interijer. Na primjer, cijeli Infotainment sustav i činjenica da klijenti žele biti povezani u svakom trenu. Tu je i autonomous vožnja, odnosno vožnja bez vožnje, koja je i dalje samo vizija, no vrlo je vjerojatno kako će postati realnost. Ima velik utjecaj na interijer jer ako ljudi ne moraju voziti, mogu obavljati neke druge radnje, poput razgovora na telefon, slanja mailova i slično. Materijali se također mijenjaju, nove tehnologije omogućavaju brži razvoj materijala i njihovu bržu implementaciju.

Koja je sljedeća velika stvar koja će se dogoditi u automobilskoj industriji?

Nećemo tako skoro letjeti, to je sigurno. Automobilska industrija se ne smatra revolucionarnom, nije tako brza kao neke druge zbog elemenata poput sigurnosti, tako da je za sve potrebno više vremena. Ono što mogu spomenuti su primjerice, inteligentna svijetla koja se rotiraju ovisno o pokretima ispred automobila. Također, povezanost koju često spominjem i Infotainment će se dalje razvijati. Već postoji aplikacija koja vam pomaže da pronađete svoj automobil ako zaboravite gdje ste ga parkirali ili kada imate nesreću automatski se informacija javlja centrali...
 
Kurt Beyer i Matea Martek
Što smatrate najboljim dijelom svoga posla?

Definitivno zabava. Zabavljam se svaki dan i svako jutro s veseljem idem na posao. Tim s kojim radim je sjajan, poslije posla se uvijek družimo, a u samom dizajnu je krucijalna kreativnost. svaki input je bitan i inspiraciju kupimo posvuda, od čaše vina na stolu do arhitekture, mode... Prijatelji me zezaju da se nikada ne opuštam po pitanju lijepih stvari i dizajna. Volim piti iz lijepe čaše za vino, volim lijepe detalje.
 
Matea Martek
Foto: Jure Perišić
Objavljeno: 31.03.2015. u 15:32
Tagovi: Opel, intervju, dizajn

VIDEO

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p