LIFESTYLE

'Prave promjene u digitalnoj industriji nas tek očekuju'

Intervju: Nikola Vrdoljak

Nikola Vrdoljak 
Za točno tjedan dana Stara Tvornica duhana u Rovinju osmi će put zaredom postati epicentar zbivanja. Vodeći stručnjaci u komunikacijskoj industriji iz regije i svijeta okupit će se ne bi li zajedno učili, izmjenjivali iskustva i ideje, ali se pritom i jako dobro zabavili. Tradicionalno, kraj rujna rezerviran je za Weekend Media Festival (24.-27.9.), a koje nam to nove ideje, poglede i inovacije organizatori donose ove godine, doznali smo od Nikole Vrdoljaka, čovjeka odgovornog za kreiranje programa festivala, ali i vrhunskog stručnjaka na području digitalnog marketinga čije ime stoji iza brojnih uspješnih projekata.  
 
Osmo izdanje Weekend Media Festivala je pred nama. Što možemo očekivati od najvećeg regionalnog festivala komunikacija ove godine?

Weekend će ove godine biti poprište predavanja nekih od najjačih tvrtki kao što su Google, Uber, Viber, Twitter, Digiday ili Havas. Imat ćete prilike čuti nove trendove i poslovne modele u medijima i još mnogo toga i to u šest dvorana paralelno. Mislim da posjetioce očekuje izazov koga odabrati i slušati u moru kvalitetnih i zanimljivih govornika.
 
Koja su područja industrije i relevantne teme u centru pozornosti ovogodišnjeg izdanja festivala?

Fokus ovogodišnjeg Weekenda bit će u native advertisingu i programmaticu, pojmovima koji se ove godine često spominju i koje ćemo detaljno obraditi i približiti publici kroz nekoliko zanimljivih predavanja i panela.
 
Nikola Vrdoljak 
Weekend iz godine u godinu okuplja vodeće stručnjake iz područja komunikacija. Kojim govornicima se posebno veselite ovoga puta?

Posebno se veselimo Casparu Schlickumu, CEO-u tvrtke Xaxis EMEA iz Velike Britanije, kao ključnom predavaču za programmatic. O novim poslovnim modelima u medijima govorit će nam Brian Morrissey iz New Yorka, glavni urednik Digidaya, jednog od najinovativnijih medija u SAD-u. Svakako se ne smije propustiti predavanja Marka Deka, digitalnog stručnjaka i bankarskog konzultanta koji će izložiti svoje šokantne prognoze budućnosti bankarstva. Dolazi nam i Piero Poli, direktor Havas Worldwide u Dubaiju, od kojega ćemo čuti kako izgleda komunikacijski biznis u tom globalnom gradu koji se u kratkom vremenu pretvorio u jedan od novih centara svjetskog biznisa i moći. Potrudili smo se dovesti i tehnološke kompanije iz Silicijske doline koje su predvodnici promjena te ćemo čuti njihovu viziju za budućnost, a nastavit ćemo i raspravu s najzanimljivijim biznismenima iz šire regije. Sve u svemu, čeka nas mnoštvo zanimljivih tema i još zanimljivijih govornika.

Koje su panel diskusije na rasporedu i za koje predviđate da će polučiti najviše zanimanja?

Očekuje nas jako puno panela. Samo neki od njih su Mediteran kakav (ne) bi trebao biti, Digitalni biznis modeli, Trebaju li novinari medije?, Velike oči malih potrošača – što nam djeca gledaju, Kako ćemo pratiti izbore… Ne znam koji bih izdvojio s obzirom da bih htio biti na svakom od njih!
 
Na festivalu se posljednjih godina jako cijeni praktično znanje stečeno na radionicama. Koje radionice se nikako ne smiju propustiti na 8. WMF-u?

Radionicu The Art & Science of YouTube sa strateškim partnerima za Youtube, a namijenjenu video i web producentima, menadžerima društvenih medija kao i kreativcima iz medija koji su aktivno zainteresirani za YouTube i video sadržaje. Radionica Igrom do prijestolja, koju će voditi profesorica Elizabeth Lane Lawley s Rochester Institute of Technology (School of Interactive Games & Media) i koja će govoriti o gamingu koji dobiva sve značajnije mjesto u marketinškim strategijama, Moć networkinga s vlasnicom Business cafea Kristinom Ercegović o veoma važnom networkingu… Mislim da će svatko pronaći nešto što ga zanima.
 
Nikola Vrdoljak 
Davno je WMF utvrdio svoj status i kao mjesto sjajne zabave. Pripremate li nam neka glazbena iznenađenja, koga ćemo sve moći poslušati sljedeći tjedan u Rovinju?

Naravno, osim već provjerenih Weekend partyja i atmosfere, slušat ćemo Kandžiju i Gole žene, Mikija Solusa i Kawasaki 3P.
 
Vjerujemo kako ste kroz posljednjih osam godina održavanja festivala prošli doista svašta. Bilo je tu najvećih stručnjaka, odličnih radionica, nezaboravnih diskusija, sjajnih partyja, nebrojeno mnogo intervjua koje ste dali medijima... Možete li iz tog bogatog vrela izdvojiti neke trenutke WMF-a koji su vam se urezali u pamćenje?

Prije sedam ili osam godina Aleksandar Tijanić je rekao kako nas u Hrvatskoj očekuje bomba zvana turbo folk. Često se toga sjetim zadnjih dana.
 
Za koje biste promjene u digitalnoj industriji posljednjih godina rekli da su najveće i kakav su utjecaj imale na društvo?

Prave promjene nas tek očekuju. Digitalno je platforma koja omogućuje puno toga i tek smo zagrebali površinu. Još uvijek koristimo stare obrasce ponašanja na novoj platformi. Mi smo sada kao oni ljudi koji su prvi put došli u kino pa su bježali kad su vidjeli vlak. Klinci koji sad kreću u školu razumiju da ne moraju bježati pred tim vlakom. Mi ne.
 
Nikola Vrdoljak 
Kako vidite digitalne medije u sljedećih nekoliko godina? Hoćemo li svjedočiti nekim većim promjenama?

Mediji će se općenito jako promijeniti. Kao što sam već rekao, mediji na internetu preslika su tradicionalnih medija. Portal je preslika novine. Slično se stvara sadržaj, slično se prelama, oglasi su kopija oglasa iz novina ili billboarda. Tek ćemo se naučiti raditi unutar novog okruženja, a to će značajno utjecati na način kako konzumiramo i proizvodimo sadržaj.
 
Vaše ime stoji iza brojnih uspješnih projekata i profilirali ste se kao vrhunski stručnjak za digitalni marketing. Je li vas ovo područje oduvijek zanimalo? Vidite li se u budućnosti možda u nekim drugim nišama industrije?

Apsolutno. Veselim se mnogim novim nišama koje će nastati i nadam se da ću imati prilike raditi u što više različitih.
 
Nikola VrdoljakTomo Ricov i Nikola Vrdoljak
 
Postoji li jedan savjet za uspješnu karijeru koji biste obavezno dali mladima? Što je prema vašem mišljenju najvažnije za uspjeh u današnjem sustavu?

Imajte pozitivan stav prema radu. Rad je osnovni alat kroz koji stvarate i izgrađujete sebe.
 
 
Matea Martek
Foto: PR
Objavljeno: 17.09.2015. u 11:02

VIDEO

VEZANE VIJESTI

IZ RUBRIKE

vrh stranice
p p